Elindult a mesterséges intelligencia által kifejlesztett HELL A.I. gyártása
Ünnepélyes keretek között elindult a világ első olyan energiaitalának a gyártása, amelyet teljes egészében az A.I. (Artificial Intelligence, azaz mesterséges intelligencia) fejlesztett ki a HELL ENERGY-vel. A Tutti-frutti & Berry-blast ízű HELL A.I. Szikszón, Európa egyik legmodernebb italgyártó gépsorain készül, ahol még a gyártásindítás módja is a mesterséges intelligencia javaslata alapján történt.
Két héttel ezelőtt söpört végig a világon a hír, hogy egy magyar cég olyan szenzációszámba menő ötlettel állt elő, amire még nem volt példa az energiaital szektorban: megszületett az első olyan energiaital, amelyet teljes egészében az A.I. fejlesztett ki a HELL ENERGY-vel együttműködésben. Az új íz minden elemét, szigorúan megválogatott összetevőit, designját és marketing eszközeit is az A.I. tervezte, és meg is kóstolta. Ilyen komplex folyamatot az italszegmensben még senki korábban nem indított el tisztán a mesterséges intelligenciára alapozva.
Amikor a HELL ENERGY megbízta az A.I-t egy új, a számára tökéletes energiaital kifejlesztésével, a mesterséges intelligencia a világhálón fellelhető hihetetlenül nagy mennyiségű információt feldolgozva alkotta meg az általa legjobbnak tartott receptet. Az A.I. nem csak abból indult ki, hogy mit várnak el az emberek egy energiaitaltól, hanem kiemelt célja volt, hogy minél jobb és finomabb italt hozzon létre.
A mesterséges intelligencia szerint a jelenleg legjobb recept a valódi koffein és az optimalizált cukormennyiség mellett többek között vitaminokat és aminosavakat is tartalmaz, és természetesen megfelel minden élelmiszeripari jogszabálynak, pl. az EFSA (Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság) ajánlásainak, valamint az NRV (ajánlott napi bevitel) iránymutatásoknak is.
Az A.I. három ízvariációt alkotott, és egy New York-i vállalat technológiája segítségével digitalizálta, azaz meg is kóstolta mindhárom italát, majd prediktív intelligenciával, rengeteg adat és statisztika elemzése után választotta ki, melyik íz a befutó. Így született meg a valóban egyedülálló, friss, gyümölcsös íz, a Tutti-frutti & Berry-blast, melyhez még a csomagolás design-t is a mesterséges intelligencia tervezte meg a végtelenszer újrahasznosítható aludobozokra.
Ennek a világon jelenleg egyedülálló terméknek a gyártása indult el ünnepélyes keretek között a HELL ENERGY szikszói üzemében.
A receptúra egyébként szigorúan titkos, levédésére is az A.I. adott javaslatot. A receptet csak egyetlen, magas szintű biztonsági elemekkel ellátott számítógépen tárolják a HELL ENERGY szikszói gyárában, és a gépnek otthont adó helyiség kialakítását is a mesterséges intelligencia tervezte. Természetesen biztonsági másolat nélkül nincs igazi védelem, így a receptet egy svájci trezorban is őrzik. A mesterséges intelligencia által javasolt biztonsági elemeknek az is része, hogy mindösszesen két ember jogosult elindítani a HELL A.I. gyártását a szikszói üzemben, és ők is csak szigorú, három lépéses azonosítás után. Így maga a mesterséges intelligencia ”rendelkezett” a gyártás mikéntjéről is, ennyire védi saját fejlesztését.
Az új termék Szikszón, Európa egyik legmodernebb italgyártó gépsorain készül, és az első legyártott HELL A.I. energiaitalok hamarosan elindulnak a hazai boltokba és a márka webshopjába, majd a HELL ENERGY legfontosabb export országaiba, így a tervek szerint nyár végéig több mint 60 országban lesz kapható ez a világújdonság.
Kapcsolódó cikkek
- Protechtor podcast: A munkavállalók kétharmada félti állását a mesterséges intelligenciától
- A ChatGPT-hez hasonló modellek gyakorlati alkalmazásán dolgoznak a Bosch csoport AI szakértői
- Mégis hogyan tud kóstolni a mesterséges intelligencia?
- Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban
- Mesterséges Intelligencia forradalmasíthatja az energiaitalok világát
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
- Az Oracle generatív AI szolgáltatásokat szállít üzleti felhasználók számára
- Szintet lép az AI és a gépi tanulás
- Az AI hozza el az igazi szerelmet az egyedülállóknak?
- A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.