Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
Bemutatták a Maserati új, 730 lóerős fenevadját, a MCXtrema-t. A kifejezetten versenypályára tervezett, közúti típusengedéllyel nem rendelkező modell leleplezésére augusztus 18-án, a Monterey-i Autóhéten, a The Quail autóipari találkozó keretében került sor.
A Maserati legújabb, limitált szériás szupersportkocsijából – melyet a teljesítmény, a kifinomult dizájn, a luxus, illetve az extrém vezetési élmény jellemez – mindössze 62 darabot gyártottak.
A modenai székhelyű márka legerősebb pályaautójaként bemutatott Maserati MCXtrema minden szempontból különleges autó, melyet kimondottan azoknak gyűjtőknek és lojális ügyfelek számára terveztek, akik egy új modellel szeretnék bővíteni a kollekciójukat és rajonganak az extrém vezetési élményekért.
Az olasz luxusautó-márka legújabb alkotása a Centro Stile és a Maserati csapata közötti kreatív és mérnöki együttműködés eredménye; céljuk egy olyan versenyautót létrehozása volt, amely képes továbbadni a legendás Maserati MC12 örökségét a versenyzés világában, valamint, hogy inspirálják a Maserati jövőbeli versenygyártását is.
„A Maserati MCXtrema-t azzal a céllal alkottuk meg, hogy egy maximálisan exkluzív terméket kínálhassunk, valamint, hogy egy új paradigmát állítsunk fel pályaautóink számára. A modellt azon ügyfeleknek szánjuk, akik különösen odafigyelnek a megkülönböztető részletekre, a legkifinomultabb és leginnovatívabb dizájntól kezdve a kivételes teljesítményig. Az MCXtrema megtestesíti a szigonyos márkára jellemző sportos szellemet, valamint új utat jelöl ki a márkánk számára: elkötelezett a kiváló, kimagasló gyártás iránt, és kompromisszumok nélküli teljesítményével képes kitűnni a luxusmotorgyártás világában” – mondta el Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
- A Continental új megoldása riaszt, ha kisgyermek marad az autóban
- Bridgestone abroncsokkal robban be a vadonatúj Lamborghini Revuelto
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.