Ötven Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM Csoport
A szélestörzsű flotta megújításának felgyorsítása érdekében a korábban leadott megrendelést kiegészítve újabb 50 darab Airbus A350-es repülőgépet rendel az Air France-KLM Csoport. A francia-holland vállalat fogja a legtöbb A350-est üzemeltetni a világon az évtized végére.
A tervek szerint a kisebb, 900-as, valamint a nagyobb, 1000-es variánsból is rendel a csoport, emellett pedig további 40 repülőgép kötelező érvényű vételére ír alá vételi jogot. Az első repülőgépek 2026-ban állhatnak forgalomba, az utolsó megrendelt példány leszállítása 2030-ra várható. Ezekkel az idősebb Airbus A330-asokat és Boeing 777-eseket váltják a csoport légitársaságainál, az Air France-nál és a KLM-nél.
Az Air France korábban már megállapodott az európai repülőgépgyártóval 41 darab A350-900-as vételéről, ezek közül 22 már megérkezett a francia cég párizsi bázisára. Emellett az Air France-KLM Csoport egyike lesz a típus áruszállító változata első üzemeltetőinek, ezekből 8 példányra van érvényes vételi szerződés. 2028-ra a csoport hosszútávú járatokat teljesíteni képes szélestörzsű flottájának 64 százaléka új generációs modellekből áll majd. Ez az arány 2019-ben még 5 százalék volt.
Az A350-es megrendelése a fenntarthatóbb légiközlekedés irányába tett fontos lépés, mivel ezek a repülőgépek a gyártás során felhasznált kompozit anyagoknak is köszönhetően 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők a korábbi generációs, hasonló méretű gépekhez képest, emellett 40 százalékkal halkabbak.
A flotta megújítása az Air France-KLM Csoport egyik legfontosabb eszköze a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Emellett fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásával is mérsékelni kívánja környezeti lábnyomát. Korábbi vállalása szerint a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti a vállalatcsoport a CO2-kibocsátását.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója az igazgatósági jóváhagyás alatt álló megrendeléssel kapcsolatban azt mondta, az A350-es kiváló teljesítménymutatókkal rendelkezik, az Air France-nak pozitívak a tapasztalatai a típussal, 2019-es bevezetése után hamar az utasok kedvencévé vált. „Tökéletesen illik a csoport hálózatához, csendes, alacsonyabb fogyasztású, ezért kiemelt szerepe lesz abban, hogy csökkentsük környezeti lábnyomunkat” – hangsúlyozta a cégvezető.
Jelenleg az Air France-KLM 533 repülőgéppel rendelkezik és naponta 300 célállomásra közlekedtet járatokat világszerte. A rendelés véglegesítése után a társaságnak 220 repülőgépre lesz megrendelése, köztük 100 darab A320neo családba tartozóra, amelyek közül az első példányok még idén év vége előtt megérkeznek a flottába.
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei
- 350 millió dollárból fejleszti az Emirates az újgenerációs fedélzeti szórakoztató rendszerét
- Új környezetvédelmi programot indít az Air France
- Magyar Rolls-Royce mérnökök fejlesztettek egyedülálló hibrid-elektromos hajtásrendszert
- Több mint 160 új Airbus repülőgépet rendel az Air France-KLM
- Elektromos légitaxit fejleszt egy magyar startup
- A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét
- A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
- A KLM és a Delfti Műszaki Egyetem bemutatta a Flying-V első sikeres repülését
- Izgatottan várja a KLM, mit hoz a 2020-as év a technológia és a repülés világában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.