E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az online vásárló felhasználók számának növekedése és a mobileszközök iránti egyre növekvő preferencia tekintetében. Ezek a trendek a Datareportal adatai alapján a jövőben is megmaradnak. A globális internetezők 92,3%-a legalább alkalmanként mobiltelefonon keresztül lép fel a világhálóra, ami azt eredményezi, hogy több fogyasztó vásárol mobileszközökön, mint asztali számítógépen vagy laptopon keresztül. Ezzel egyidejűleg 2023-ban a felnőtt internetezők 94,8%-a havi rendszerességgel használ üzenetküldő alkalmazásokat és csevegéseket.
Számos e-kereskedelmi márka készül a forgalmas eladási időszakra, ezért érdemes már most megvizsgálni az üzenetküldő alkalmazások lehetőségeit. Íme, hogyan segíthetnek a csevegőalkalmazások a márkáknak abban, hogy elérjék a vásárlókat, valamint vásárlásra, illetve ismétlődő vásárlásra ösztönözzék őket.
A márka bemutatása
Az e-kereskedelemben az első lépés a termék értékesítésében a márka megtalálása és megismertetése a megfelelő célközönséggel. Míg az emberek akár az utcán is beléphetnek egy üzletbe, az e-kereskedelmi vállalkozásoknak proaktívan kell keresniük a vásárlóikat. Szerencsére a márkák ma már a mobiltelefonokon is elérhetik a közönségüket, és gondoskodhatnak arról, hogy a megfelelő embereket célozzák meg. A Viberen például a márkák kor, nem, lakóhely, valamint érdeklődési körök alapján célozzák meg közönségüket. Emellett különböző típusú hirdetéseket is kihasználnak, amelyek natívan elhelyezhetők a csevegő- vagy hívásképernyőkön, illetve más gyakran látogatott helyeken.
A fogyasztó első benyomása egy márkáról döntő fontosságú. Jelentősen befolyásolja a márka megítélését, amelynek megváltoztatása később kihívást jelenthet. A márkák kreatív eszközökhöz nyúlhatnak, amikor új célközönséggel szeretnék magukat megismertetni és megkedveltetni. Érdemes megnézni az AR-technológiákat, és létrehozni egy szórakoztató, márkázott lencsét, amelyet az emberek körbeküldenek majd a barátaiknak és a családjuknak; vagy létrehozni egy stílusos matricacsomagot, amely interaktív módon közvetíti a márka üzenetét – különösen a fiatalabb közönség számára. A Viberen a márkák összekapcsolják ezeket a megoldásokat saját chatbotjaikkal, és elvezetik az ügyfeleket a vásárlási út következő lépéséhez.
A márka bemutatásának különböző módjai: a Viber jóvoltából
Segítség a termék kiválasztásában
A márkák az üzenetküldő alkalmazások segítségével válaszolhatnak a kérdésekre és személyre szabott ajánlásokat adhatnak: segíthetnek a ruhák kiválasztásban, elmagyarázhatják a méreteket, javaslatokat adhatnak az elküldött kép alapján, és befolyásolhatják a fogyasztói döntéseket.
Ma már könnyebb kiválasztani egy terméket egy online piactéren, mert általában sokkal szélesebb választékot kínál, mint a hagyományos üzletek. A márkáknak érdemes kihasználniuk ezt a növekedő tendenciát mutató a trendet.
Ezen a ponton nagyon hasznos az ügyfeleknek szóló üzenetek, különleges ajánlatok küldése, a termékek bemutatása, és az, hogy az emberek kérdéssel forduljanak a márkához. Az e-kereskedelmi márkáknak is előnyös, ha a chatbotok éjjel-nappal támogatást nyújtanak, és márkamegjelenést hoznak létre az üzenetküldő alkalmazáson egy hivatalos oldallal vagy fiókkal, amelyet az ügyfelek könnyen megtalálnak.
Termékinformáció nyújtása: a Viber jóvoltából
Megrendelések és szállítások kezelése
A termék kiválasztása után elengedhetetlen a zökkenőmentes rendelési és szállítási folyamat. Ez valós idejű rendeléskövetéssel, a szállítási státusz azonnali frissítésével és az ügyfélszolgálat könnyű elérhetőségével biztosítható. Az e-kereskedelmi márkák üzenhetnek ügyfeleiknek az általuk ismert alkalmazáson keresztül, hogy tájékoztassák őket a rendelésük állapotáról, megoszthassák a garanciára vonatkozó információkat, lehetővé tegyék számukra a szállítás kezelését és még sok minden mást. Használhatnak chatbotokat is, hogy az ügyfelek a nap bármely időszakában tájékoztatást kaphassanak a megrendeléseikről.
Megrendelések és szállítások kezelése: a Viber jóvoltából
Értékesítés utáni támogatás
Ebben a szakaszban egy üzenetküldő alkalmazás, amelyen az adott márka jelen van, jobb, mint egy eladó az üzletben, mivel mindig az ügyfelekkel, az ő kezük ügyében van. A jövőben valószínűleg az emberek egyre inkább kihasználják majd az ilyen személyes asszisztenseket a vásárlás során.
Az értékesítés utáni segítségnyújtáshoz általában ügyfélszolgálati csapatot vesznek igénybe. Ők használhatják az üzleti üzeneteket az összetett vagy egyedi problémák kezelésére, és hagyhatják, hogy a chatbotok kezeljék a gyakoribb és ismétlődő megkereséseket. A márkák arra is felhasználhatják ezt a lehetőséget, hogy keresztértékesítsenek hasonló termékeket, amelyek iránt ügyfeleik érdeklődhetnek, összegyűjthetik a visszajelzéseket, és szorosabb kapcsolatot építhetnek ki az ügyfelekkel, hogy azok hűségesekké váljanak.
Ügyfélszolgálat és keresztértékesítés: a Viber jóvoltából
Üzenetküldő alkalmazások: a vásárlás átalakítása
A növekvő mobilkereskedelmi trendek és az üzenetküldő alkalmazások népszerűsége jelentősen befolyásolják az online vásárlást. A fogyasztók ma már elvárják, hogy a vásárlási folyamat zökkenőmentes, személyre szabott és kényelmes legyen – az üzenetküldő alkalmazások pedig megfelelhetnek, sőt túl is szárnyalhatják ezeket az elvárásokat. Várhatóan a társalgási mesterséges intelligencia és a kiterjesztett valóság még fontosabbá válnak az üzenetküldő alkalmazásokban, szélesebb közönséget érnek el, és szinte nélkülözhetetlenné válnak a kereskedelemben. Azáltal, hogy jelenlétet teremtenek ezekben a népszerű alkalmazásokban, a márkák nagy és egyre szélesedő demográfiai réteggel léphetnek kapcsolatba. Számtalan vállalat már megtette ezt, nagyszerű eredményekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Erre nem számítottunk – megtorpant az online kiskereskedelem
- Kivérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára
- A magyarok több mint fele használ ár-összehasonlító oldalakat online vásárlás során
- Diákoknak és tanároknak is jó választás a Viber
- Így készülnek a magyarok az augusztus 20-i hétvégére
- Megtorpant az e-kereskedelem, nem várt helyről kapott fenyegetést
- CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
- Így tartsd a kapcsolatot a közönségeddel, anélkül, hogy túlterhelnéd őket
- Szövegtől videóig: így használhatja a pénzügyi ágazat az üzenetküldő alkalmazásokat
- Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).