Így segíthet a kvantum a logisztikában: több év munka, másodpercek alatt
A Unisys bejelentette a Unisys Logistics Optimization-t, egy új, kvantumtechnológián alapuló megoldást, amely másodpercek alatt segít a szervezeteknek megoldani komplex, sokváltozós logisztikai feladatokat.
A logisztikai költségek folyamatos emelkedésével a vállalatok számára egyre sürgetőbb ellátási láncaik újratervezése úgy, hogy egyszerre javítsák az ügyfélélményt és csökkentsék költségeiket, így optimalizálva szolgáltatásaikat. Ebben nyújthat hatékony segítséget a Unisys Logistics Optimization. A kvantumszámítástechnikára alapozott technológia iparágpecifikus információk birtokában, a fejlett analitika és a mesterséges intelligencia (AI) kombinációját használva jelentősen javíthatja egy cég üzleti eredményeit.
A Unisys Logistics Optimization előre betanított modellek segítségével másodpercek alatt generál válaszokat összetett problémákra és lekérdezésekre, ami jelentős előrelépést jelent a korábbi technológiákhoz képest. A hagyományos programoknak évekre lett volna szükségük ahhoz, hogy összegyűjtsék és elemezzék az operatív adatokat, hogy hasonló eredményeket kapjanak. Az új fejlesztés a logisztikai vállalatok, például a légi árufuvarozók számára optimális tervet biztosít a szállítmányok hatékonyabb és költséghatékonyabb csomagolásához, tárolásához és több járműtípust igénylő útvonaltervezéséhez.
Jelentős megtakarítás a légközlekedésben
Az új technológiától reméli logisztikai optimalizációjának következő áttörését a Malaysia Aviation Group (MAG) teherszállító részlege, a MAB Kargo Sdn Bhd (MASkargo), amely világszerte közel 100 célállomást szolgál ki. Jelenleg a légitársaság járattervezői jelentős mennyiségű időt töltenek az egyes szállítmányok kiválasztásával és az ULD-egységekhez való hozzárendelésével, ami magas működési többletköltséget eredményez. A Unisys megoldása olyan biztonságos és megbízható alternatívát kínál, amellyel a MASkargo járattervezői egy grafikus rakománytervező segítségével teljes rakodókapacitásukat kiaknázhatják, ezzel növelve hatékonyságukat az olyan, magas prioritású szállítmányok kezelésénél, ami különösen fontos az ügyfelek elégedettsége szempontjából.
„A MASkargo folyamatosan keresi a hatékonyság növelésének lehetőségeit, ezáltal javítva az ügyfélélményt és -kapcsolatokat – nyilatkozta Mark Jason Thomas, a MASkargo vezérigazgatója. – A Unisysszel való együttműködésünk a MASkargo digitalizációs megújulásának egyik lépése, amely keretein belül a kvantumtechnológia, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás felhasználásával optimalizáljuk a tervezési és szállítási folyamatokat, támogatjuk a hálózattervezést, és biztosítjuk a pontos információk megbízható, egyértelmű kommunikációját.”
A meglévő IT rendszerekbe integrálható a kvantum
A Unisys több mint 30 éve szolgál ki partnereket és fejleszt új megoldásokat a logisztikai és szállítmányozási területen, így a vállalat egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy kiemelkedő iparági szaktanácsadással szolgálhasson ügyfeleinek. A piacon lévő más megoldásokkal ellentétben a Unisys Logistics Optimization nem igényli új modellek tréningjét a bevezetéshez, és könnyen integrálható a meglévő informatikai infrastruktúrába, így azonnali hozzáférhetőséget biztosít az ügyfelek számára, és mivel pontossága a napi használat révén idővel javul, folyamatosan releváns és naprakész marad.
„A logisztikai költségek visszafogása kritikus fontosságú, és a vállalatok olyan megoldásokat keresnek, amelyek megfelelnek ennek az alapvető igénynek – mondta el Chris Arrasmith, a Unisys Enterprise Computing Solutions vezető alelnöke. – A fejlett analitika, a gépi tanulás, valamint a klasszikus és az új kvantumszámítási architektúrák legfejlettebb képviselőinek kombinációjával olyan operatív predikciós- és tervezőrendszert építettünk ki, ami lehetővé teszi számunkra, hogy szinte valós időben teremtsünk értéket az ügyfelek számára.”
A Unisys Logistics Optimization a légi árufuvarozókra, földi kiszolgálókra és szállítmányozókra szabva háromféle módon segíti a logisztikai vállalatokat az optimalizálásban:
• Kapacitás: A program a vállalatok rakománybeosztásait értékeli a raklap- és ULD-kapacitás előrejelzésével és monitorozásával, lehetővé téve több aznapi szállítmány indítását. Emellett a kihasználatlan helyek felkutatásával segít azonosítani további kapacitást is.
• Készlet: A technológia képes megjósolni és előírni a készletekre vonatkozó helyszíneket és csomagolási követelményeket, valamint a készlet mennyiségét és a szállítmányozási sérülékenységet. Ez csökkenti a csomagolási és rakományösszeállítási időt, minimalizálja a szállítmány sérülésének vagy megromlásának esélyét, ezzel megelőzve a költséges reklamációkat.
• Úttervezés: A program értékeli az összes lehetséges útvonalat, és az olyan dinamikus változókat, mint például az időjárás vagy az utazási idő, is beépíti az ideális, kétirányú logisztikai útvonalterveibe.
Kapcsolódó cikkek
- Kvantumtechnológia: a Bosch célja, hogy a szenzorok segítségével vezető pozíciót töltsön be
- A gazdasági nehézségek ellenére a cégek 85%-a növeli a befektetéseit a felhős megoldásokba
- Mit tehet egy globális IT-cég a környezetért?
- Az informatikai háttér szorosan összefügg a munkahelyi elégedettséggel
- Új, innovatív szereplő a kiberbiztonsági piacon
- Hazánkban is aktív nagyvállalat jár az élen a jövő munkahelyének fejlesztésében
- A Bosch további milliárdokat fordít jövőbeni digitalizációs projektekre
- Az Unisysnél van a legtöbb lehetősége egy fogyatékossággal élőnek
- A legbefolyásosabb afroamerikai cégvezetők között a Unisys alelnöke
- Nyolc éven belül nettó nullára csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a Unisys
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.