18 millió munkavállaló átképzése is kell az európai zöld átálláshoz
Múlt héten megnyílt Amszterdamban a megújuló energetikai fejlesztésekre fókuszáló, a több mint 40 országból érkező 1200 résztvevővel zajló európai seregszemle, a The Business Booster (TBB). Az EIT InnoEnergy által szervezett eseményen a zöld gazdaságra való áttérésre fókuszálnak és arra keresik a választ, hogyan gyorsíthatóak fel a tiszta energiákba, azon belül a megújuló energiaforrásokba, a hidrogénbe, az intelligens és fenntartható energiatárolási megoldásokba, illetve az akkumulátorok fejlesztésébe való befektetések.
Az Európai Unió 2050-ig el akarja érni a karbonsemlegességet, ami az új, zöld gazdaságra való átállás érdekében kritikus fontosságú. Oroszország ukrajnai háborúja némileg visszavetették a szén-dioxid-mentesítés terén elért eredményeket és az energiabiztonság kapott prioritást, de ez nem jelenti azt, hogy letettek volna a kitűzött cél eléréséről. Sőt az EIT InnoEnergy előrejelzése szerint a következő években még több fejlesztés várható az akkumulátorok tárolása, a zöld hidrogén hasznosítása és a napelemes fotovoltaika területén. Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) által támogatott szervezet, az Innoenergy már most a világ egyik legnagyobb fenntartható energiaipari innovációs ökoszisztémájával rendelkezik. Eddig több mint 500 innovációt karoltak fel és már 200 felett van azoknak a vállalatoknak a száma, amelyekbe befektettek. A számítások szerint ezek a cégek 2030-ig 110 milliárdos bevételt termelnek és 2,1 gigatonna szén-dioxidot fognak megtakarítani.
Az idei TBB-n szintén kiemelt téma lesz a munkaerő képzése is, mert jelenleg Európában egyáltalán nem áll rendelkezésre elegendő szakember, akiket a zöld iparban lehetne foglalkoztatni. Az EIT InnoEnergy megítélése szerint az elkövetkező években 18 millió munkavállalónak az át- és továbbképzését kell megoldani a kontinensen, akik közül 5 millióan már teljesen új területeken, feladatkörökben fognak dolgozni. Elsősorban a megújuló energiaforrások (1,54 millió), valamint az innovatív technológiákat alkalmazó mezőgazdaság (1,13 millió) és az építőipar (1,1 millió) fogja a legtöbb embert foglalkoztatni a zöld átállás során.
Kapcsolódó cikkek
- Nanotechnológia, mágneses lebegtetés az idei TBB-n
- 140 millió euró tiszta energia innovációkra
- Az LG az IFA-n mutatja be új, fenntartható energiagazdálkodási megoldását
- Egyre égetőbbé válik az adatközpontok energiafogyasztásának optimalizálása
- Nagyágyúkkal összefogva zöldíti a chipgyártást a Schneider Electric
- Energiahatékony megoldásokkal bővítette kapacitását a Lila Paper
- Az ABB a világ egyik legnagyobb akkumulátoros energiatároló rendszerét helyezte üzembe
- Vezető gyógyszergyárat tesz fenntarthatóbbá a Honeywell
- Európa rákapcsol a napelemgyártásra
- Ezek Európa legjobb fenntarthatósági startupjai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.