A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
A fenntarthatóság jegyében alkotta meg hűtőszekrényeinek új generációját az Electrolux. A már Magyarországon is elérhető készülékek belseje 70 százalékban újrahasznosított műanyagból készül, valamint innovatív megoldásaikkal az élelmiszerpazarlás megállításában is támogatják a fogyasztókat.
Iparági újítás az újrahasznosításban
Az Electrolux Group a beépíthető hűtőszekrények új generációját alkotta meg, amely már hazánkban is elérhető. Az Electrolux ENT6ME18S és ENP7MD19S kombinált hűtők belső burkolata 70 százalékban újrahasznosított műanyagból készül. Ez a hűtőszekrényben felhasznált összes műanyag 13 százalékának felel meg. Ez az arány egy iparági áttörés a hűtőszekrény gyártásban. Az újrahasznosított műanyagot egy olyan speciális beszállító szolgáltatja, amely az Európában kiselejtezett hűtőszekrényekből származó jó minőségű műanyagot gyűjti és finomítja.
„Kiemelten fontos számunkra, hogy stabil és megbízható partnerekkel dolgozzunk együtt, akik biztosítani tudják a minőségi újrahasznosított anyagokat. A termékcsaládot kiválóan fogadták az olyan vásárokon, mint például a berlini IFA, mivel az iparág számára ez egy valódi bizonyíték, hogy a vállalatunk komolyan veszi a fenntarthatóságot” – mondta el Simona Oboroceanu, az Electrolux élelmiszertartósítással foglalkozó csapatának kategória marketing menedzsere.
Így is csökkenthető az élelmiszerpazarlás!
A nemrégiben bevezetett termékek innovatív GreenZone fiókkal rendelkeznek, amely frissen tartja a gyümölcsöket és zöldségeket. Egy kézi szellőző, amelyet a fogyasztók a fiók telítettségétől függően nyithatnak vagy zárhatnak segíti az élelmiszerek optimális levegőzését.
„Az eddigi vizsgálatok kimutatták, hogy a GreenZone technológia 11 nap után is képes megtartani például az áfonyában lévő C-vitamin 95 százalékát, így a piacon egyedülálló eredményt sikerült elérnünk. A közelmúltban bevezetett termékekben is innovatív hűtési technológiát alkalmazunk, amely stabilan tartja a hőmérsékletet, így az alapanyagok tovább tárolhatók, ezzel kevesebb élelmiszer kerül a szemetesbe” – tette hozzá Simona Oboroceanu.
A termékről szóló videó:
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- 40%-kal estek vissza a klímatechnológiai beruházások 2023-ban
- Energiahatékonysági kihívásokkal küzd a mobil távközlés és az IKT szektor
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- Siemens-kutatás: egyre jövőtudatosabbak a magyar vállalatok
- Kevésbé aggódnak a magyarok a klímaválságon, mint a globális átlag
- Planet Budapest: a Széchenyi István Egyetem bemutatta a fenntarthatóságért végzett tevékenységét
- A Continental gumiabroncsa nyerte el a Swiss Automotive Show 2023-as innovációs díját
- Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
- 140 millió euró tiszta energia innovációkra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.