Conit és az ABB innovatív kabinokat fejleszt ki tengerjáró luxushajókhoz
A Conit vezető szerepet tölt be a tengerhajózási szektorban alkalmazott technológiai rendszerek terén. A több mint 100 hajón végzett rendszertelepítések során szerzett, széles körű tapasztalatának köszönhetően a Conit a villamos és elektronikai biztonsági rendszerek tervezésének és kivitelezésének, valamint a hajókon telepített, integrált villamos felügyeleti rendszereknek a szakértője.
Az évek során a luxus üdülőhajók (cruise ships) igazi tengerjáró óriásokká nőttek, egyes esetekben több mint ötezer kabinnal rendelkeznek. A tengerjáró luxushajó olyan, mint egy nagy utazó szálloda, és összetett üzemeltetési vezérlőrendszert igényel.
A kabinok modularitása és a hagyományos megoldásokhoz szükséges hatalmas mennyiségű kábelezés arra ösztönözte a Conit K+F részlegét, hogy olyan KNX-sínes kábelezési megoldást tervezzen, amelynek magja egy automatizált kabinmodul. A felügyelet és az ellenőrzés alapvető fontosságú, ezért a Conit úgy döntött, hogy egy, az eredetileg az épületek intelligens vezérlésére kifejlesztett KNX-protokollon alapuló megoldást fejleszt.
Az ABB-vel együttműködésben a Conit által fizikailag és virtuálisan kifejlesztett megoldás a hagyományos kábelezésnél egyszerűbb rendszerarchitektúrát, és az ABB i-bus KNX lehetőségeinek köszönhetően rugalmasságot biztosít a rendszer bővítése vagy frissítése, valamint az állandó, központi felügyelet terén, így a jövőbeni lehetséges követelmények széles körének is megfelel.
Mivel a KNX-sín kommunikációs protokollja nyílt rendszeren alapul, az alkatrészek és a műszaki szakemberek segítségét a világ bármely pontjáról el lehet érni, ami alapvetően fontos szempont egy tengerjáró hajó esetében. A megoldás további előnyei közé tartozik az eljárások optimalizálását szolgáló előrejelző, prediktív karbantartás és a meghibásodások pontos azonosítására szolgáló riasztások.
Andrea Galfo, a Conit beszerzési részlegének vezetője elmondta, hogyan született a döntés e megoldás kifejlesztéséről: „Bár a hajók egyre inkább csúcstechnológiával működtek, rendszereik még mindig a hagyományos kábelezési koncepción alapultak. A kabinok moduláris elemek, áramellátásuk egyenként van biztosítva, így a kábelezés mérete óriási. Ráadásul a rendszerautomatizálás gyakorlatilag soha nem biztosított, ami csökkenti a kabinok komfortját és hatékonyságát. A Conitnál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy mindig valami innovatív fejlesztést kínáljunk ügyfeleinknek, ezért kétoldalú együttműködési megállapodást kötöttünk az ABB-vel a rendszerautomatizálás előmozdítására a tengerjáró hajók kabinjaiban az ABB i-bus KNX épületautomatizálási megoldások használatával.”
A Conit bemutatótermében megépített és kiállított automatizált kabin igazolja, hogy a KNX-technológián alapuló rendszer használata lehetővé teszi az olyan funkciók egyszerű aktiválását, mint a foglaltságérzékelés, az automatikus biztonsági világítás, az állandó kabinfunkciók, a hőmérséklet és a levegőminőség ellenőrzése, a világításvezérlés a mesterséges és a nappali fény optimalizálásával, valamint a szellőzés, az energiafelhasználás csökkentése érdekében. Mindezek a funkciók felügyelhetők a kabinok vezérlőinek távoli működtetésével, az utasok legmagasabb szintű kényelme érdekében. Az ABB és a Conit közösen elkészítette a Conit gyártóüzemében kiállított automatizált utastér virtuális másolatát, és egy olyan eszközt is fejlesztettek – az eszköz itt érhető el – amely virtuális túrát kínál a kabinban, bemutatva az ABB által alkalmazott megoldások részleteit.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét, a szingapúri Guoco Towert
- A kínai PERIC hidrogéngyár az ABB egyenirányító rendszerét választotta texasi kísérleti üzemébe
- A Samsung C&T és az ABB az okosépületet szolgáló megoldásokat bővíti
- A következő generációs intelligens település az energiahatékony életmód korszakát hozza el
- Így csökkentheti az ipar a globális szén-dioxid-kibocsátást
- A legújabb ABB E-mobility appok megkönnyítik a váltakozó áramú töltést
- Két spanyol erőműben is az ABB korszerűsíti a folyamatirányító rendszert
- Az ABB 2023. III. negyedéves eredményei
- Az ABB 280 millió dollárt fektet be európai Robotika központjába Svédországban
- Az ABB 2024-re is várja az egyetemi hallgatók jelentkezését Női Mentorprogramjára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.