Globális innovációs központot nyitott Üllőn a Lenovo
A Lenovo nagyteljesítményű számításokra és mesterséges intelligenciára szakosodott európai innovációs központját a vállalat üllői gyártóüzemébe helyezte át a még magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében. A központot helyszíni raktárkészlettel működtetik, ami lehetővé teszi, hogy a Lenovo ügyfelei a legfejlettebb energiaellátási és hűtési infrastrukturális megoldásokhoz, valamint a legújabb generációs technológiákhoz is hozzáférjenek az ellátási láncon belül.
A vállalat új, üllői innovációs központja a legújabb technológiák alkalmazásával biztosítja, hogy a telepített Lenovo megoldások sikeresen teljesítenek majd a tervezett munkaterhelés során.
A központ:
• megnövelt kapacitásával évente akár 50%-kal több tesztelésnek adnak otthont a gyáregység korábbi kapacitásához képest;
• hozzáférést biztosít a legújabb technológiához, hogy az ügyfelek koncepcióinak visszaigazolásai lényegesen rövidebb átfutási idővel elkészülhessenek;
• létesítményeiben a potenciális és meglévő ügyfelek a helyszínen tesztelhetik az elkészült koncepciót és a végleges megoldások házon belüli gyártását;
• magában foglalja a Lenovo első folyadékhűtéses tesztelési és demonstrációs létesítményét Európában.
„A Lenovot az ügyfelei iránti elkötelezettség vezérli. Az új innovációs központ az infrastrukturális megoldások közös kialakítását segíti, amelynek köszönhetően ügyfeleink a legújabb technológiával tesztelhetik a munkaterhelést, ezzel biztosítva, hogy választott megoldásuk pontosan az igényelt konfigurációval rendelkezzenek" – mondta Per Overgaard, az Infrastructure Solutions Group EMEA műszaki igazgatója.
A Lenovo innovációs központok világszerte lehetővé teszik ügyfeleik számára, hogy valós időben, még a vásárlás előtt kipróbálhassák az új adatközponti megoldásokat. Az új létesítményben a hazai ügyfelek a partnerekkel, köztük az Intellel, az AMD-vel és az NVIDIA-val közösen kialakított megoldásokat is tesztelhetik.
A koncepcióteszteléshez a virtuális és személyes hozzáférésnek köszönhetően az ügyfelek teljes átláthatósággal tesztelhetik a munkaterhelést adatközponti környezetben, így ki tudják választani a legjobb eredményeket adó konfigurációt.
Az innovációs központban tesztelt és Üllőről szállított adatközponti infrastruktúra biztonságos és stabil ellátási láncból származik, és hozzájárul az európai gazdasághoz.
Fenntarthatóság
A vásárlások során egyre több ügyfél számára meghatározó szempont a fenntarthatóság, a Lenovo pedig elkötelezett amellett, hogy a 2049/50-es pénzügyi évre elérje a nettó nulla üvegházhatású gáz-kibocsátást, a gyártási létesítményeinkben végzett összes műveletet érintően.
A régióban történő gyártással az ügyfelek csökkenthetik a távolsági szállítási díjaikat és a várakozási időt, a rövidebb távolságok miatt pedig CO2-kibocsátásukat.
Az európai gyártóüzemet az alapoktól kezdve a fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve építették, és megnyitása óta növelték az épület fűtésszigetelését, befejezték a világításérzékelő rendszerek telepítését, valamint optimalizálták a légkompresszorok hulladékhő-hasznosítását. A napelemek telepítésének második fázisa jelenleg is zajlik, hogy a jövőben a környezetre gyakorolt kisebb terheléssel végezzenek még több műveletet.
Az innovációs központban a koncepciókat tesztelő ügyfelek az újonnan bemutatott ESG-vezérlőpulton követhetik nyomon a valós idejű energia- és vízfogyasztási adatokat az egész létesítményben.
Zólyomi Szabolcs, a Lenovo gyári telephelyvezetője így nyilatkozott: „Megnyitásunk óta több mint 200 meglévő és leendő ügyfelünk látogatta meg üllői létesítményeinket. Az Innovációs Központ megnyitásával arra számítunk, hogy még több ügyfelet üdvözölhetünk a tesztelési fázistól a gyártási folyamatig. Ügyfeleinkkel szoros kapcsolatot ápolunk: tudjuk, hogy érdekli őket, hogyan készül és honnan származik az infrastruktúrájuk, vagy éppen, hogy milyen hatással van minden egyes teszt, vásárlás és szállítás a környezetre. Célunk, hogy még szorosabb együttműködést biztosítsunk, lehetővé tegyük ügyfeleink számára az átláthatóságot és a folyamatok megértését. Folyamatos fenntarthatósági törekvéseink előnyeit most már a helyszínen is bemutathatjuk ügyfeleinknek."
Kapcsolódó cikkek
- Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
- Új igazgató a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- A Samsung a világ legjobb munkaadója a Forbes szerint
- A Samsung ismét bekerült a világ öt legjobb márkája közé
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- Tőzsdére készül a HONOR
- Tovább erősíti magyarországi jelenlétét a világ egyik vezető szoftverfejlesztő vállalata
- Tőkepiaci holdinggá alakul a 4iG
- Magyar kiberbiztonsági laborral bővült a TIC szektor vezető cégcsoportja
- A Magyar Telekom 2023. harmadik negyedéves eredményei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.