Átlátszó autóantennát mutat be az LG a CES 2024-en

forrás: Prím Online, 2023. december 21. 18:48

Az LG Electronics (LG) a 2024-es CES-en mutatja be az autók számára tervezett, közvetlenül a jármű szélvédőjére helyezhető, átlátszó fólia típusú antennáját, amelyet a neves francia üveggyártóval, a Saint-Gobain Sekurittal együttműködve alkotott meg. A vállalat transzparens telematikai megoldása egy olyan, az iparágat átalakító távközlési technológia, amely várhatóan számottevő hatással lesz majd a gyorsan fejlődő mobilitási ágazatra, miközben tovább erősíti az LG pozícióját az autóipari megoldások piacán.

Az autóipar – ahol ma már az elektromos járművek jelentik a normát, illetve hamarosan megérkeznek az autonóm és szoftveresen definiált járművek is – az összekapcsolhatóság forradalma előtt áll. Ez az átalakulás olyan élvonalbeli távközlési környezeteket igényel, amelyek képesek a valós idejű adatcserére a csúcstechnológiájú személyes terekben. 

 

Az LG átlátszó antennáját – amely üvegre helyezett vagy üvegbe épített megoldásként is elérhető lesz – úgy tervezték, hogy a különböző üvegtípusokkal és járművekkel is kompatibilis legyen. Az, hogy a fóliát nagy kiterjedésű felületen lehet alkalmazni, garantálja a megbízható távközlési teljesítményt, továbbá skálázhatóságot biztosít a megnövekedett hálózati forgalom kezeléséhez. Az LG legújabb telematikai innovációja rendkívül széles körben adaptálható, az 5G, a GNSS (Global Navigation Satellite System, globális navigációs műholdrendszer) és a wifi támogatásával pedig továbbfejlesztett csatlakozási lehetőségeket kínál.

 

 

Az átlátszó antenna zökkenőmentesen beépíthető az autók szélvédőjébe vagy az üvegből készült napfénytetőjükbe. Ez azt jelenti, hogy a járműgyártóknak az új modellek kifejlesztésekor nem kell engedményeket tenniük a formatervezés terén, mivel nincs szükség a hagyományos antennák elhelyezéséhez általában szükséges elemekre, burkolatokra. A film típusú antenna az LG több mint 80 szabadalmaztatott innovációját vonultatja fel, köztük az antennaminták átlátszóvá tételét szolgáló tervezési metódust és az átlátszó elektródatechnológiát. 

 

„Örömmel mutatjuk be az LG átlátszó antennatechnológiáját tartalmazó intelligens üvegünket” – mondta Thibaut Heitz, a Saint-Gobain Sekurit innovációs és K+F igazgatója. „A járműalkatrész-megoldások terén vezető szerepet betöltő LG-vel együttműködve úttörő munkát végzünk a járműtávközlés terén. Közös célunk, hogy gazdagabb és egyedülálló járműfedélzeti környezetet biztosítsunk, megvalósítva ezzel a mobilitás jövőjét.”

 

„A Saint-Gobain Sekurittal való szoros együttműködésünk révén megalkotott átlátszó antenna egy olyan új generációs termék, amely járműtesztek során bizonyította az autóipari alkalmazásokhoz szükséges kivételes kommunikációs teljesítményét” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrész-üzletágának elnöke. „A telematika és az autóipari megoldások globális vezetőjeként, az LG elkötelezett a technológiai képességeinek fejlesztése mellett, és a jövőben is olyan új megoldásokat fog bemutatni, amelyek a mobilitási élmény fejlődését ösztönzik.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06