Jelentősen nőtt az LG árbevétele és üzemi nyeresége is
Minden idők második legjobb harmadik negyedéves eredményadatairól számolt be pénzügyi jelentésében az LG Electronics (LG): a dél-koreai vállalat 2023 harmadik negyedében 20,7 ezer milliárd von (15,77 milliárd dollár) konszolidált bevételt ért el, üzemi nyeresége pedig elérte a 996,7 milliárd vont (közel 760 millió dollár). Az üzemi eredmény terén éves és negyedéves szinten is 30 százalék feletti növekedést könyvelhetett el a társaság.
A kiemelkedő teljesítményben egyaránt szerepet játszott a vállalat működésének hagyományosan alaptevékenységét jelentő háztartásigép-üzletág, valamint a jövőbeli növekedés motorjának ígérkező járműipari részleg. A háztartási gépek terén éves összevetésben sikerült több mint a duplájára emelni az üzemi eredményt, míg a járműipari megoldások üzletága történetének legnagyobb üzemi nyereségét érte el.
Az LG júliusban jelentette be 2030-ig szóló vízióját, amely a B2B vonalon történő terjeszkedésre, a nem hardveres üzleti modell innovációjára, valamint az új növekedési potenciált jelentő területek fejlesztésére és megszerzésére összpontosít. A vállalat értékelése szerint a harmadik negyedévben felmutatott erőteljes teljesítmény annak köszönhető, hogy zökkenőmentesen halad e jövőkép megvalósításával, ami az elhúzódó gazdasági lassulás ellenére is kiemelkedő bevételt és nyereséget eredményezett. A bevételek gyarapodásában így nagymértékben közrejátszott a B2B üzletágban elért erőteljes növekedés, többek közt az autóalkatrészek és a HVAC-rendszerek terén: ez volt az egyik kulcstényező a vállalat történetének második legmagasabb harmadik negyedéves eredményében. A magas nyereségességhez nagyban hozzájárult a vállalat üzleti modelljének innovációja, vagyis a nem hardveres megoldások, köztük a tartalom és az előfizetéses szolgáltatások kombinálása a hagyományos termékekkel, például a háztartási készülékekkel és a televíziókkal.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG egyedi mobilitási élményeket mutatott be az idei Müncheni Autószalonon
- Az LG a 2023-as IFA-n mutatja be legújabb energiahatékonysági innovációit
- Új rekordot állított az LG a 6G technológia fejlesztésében
- Az LG ThinQ okosotthon-platformról hamarosan több márka termékeit is irányíthatjuk
- Már Magyarországon is kapható a világ első vezeték nélküli LG OLED tévéje
- Kiemelkedő energiahatékonyságú háztartási gépeket mutatott be az LG az IFA kiállításon
- Egy fenntartható faluban környezettudatos, energiahatékony háztartási gépeit és megoldásait mutatja be az LG
- Az LG egy sokoldalú, útközben használható kijelzőmegoldást mutatott be
- Dinamikusabb és fiatalosabb márkaidentitásra vált az LG
- Az LG az IFA-n mutatja be új, fenntartható energiagazdálkodási megoldását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.