Vezető nélküli navigáció a töltőállomásokhoz
A parkolóhelykeresés, majd az autó újbóli megtalálása – különösen a labirintusszerű parkolóházakban – meglehetősen fárasztó és időigényes lehet, és hasonló a helyzet a szabad töltőállomások keresésével is. A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad most közösen teszteli az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldását, amely az automatizált parkolási asszisztens (Automated Valet Parking) rendszeren alapul.
Segítségével az elektromos gépjárművek vezető nélkül hajthatnak egy töltőberendezéssel felszerelt, szabad parkolóhelyhez, ahol egy töltőrobot automatikusan feltölti az akkumulátort. A feltöltés befejezése után a jármű szintén vezető nélkül átmanőverezik egy másik parkolóhelyre. A Bosch és a Cariad jelenleg Németországban, két saját parkolóházában teszteli az ehhez szükséges technológiát. Amíg a Cariad ingolstadti parkolóházában a két vállalat az automatizált parkolási asszisztensen keresztül a vezető nélküli parkolást vizsgálja, addig a Bosch ludwigsburgi létesítményében az automatizált töltési asszisztenssel működő, vezető nélküli töltést tesztelik. A Las Vegas-i CES 2024 szakkiállításon a Bosch az automatizált töltéshez szükséges technológiát is bemutatja.
Elektromobilitás: automatizálás a hatótávolsággal kapcsolatos aggályok eloszlatására
Az egyszerű és problémamentes töltés kétségkívül az elektromos autóval közlekedők kívánságlistájának élén áll. Ezzel szemben a mindennapi tapasztalatok mást mutatnak: hosszú sorok a töltőállomások előtt, a hálózati kábel túl késői eltávolításáért fizetendő díj, illetve a kábel manuális kezelése. Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldja ezeket a kihívásokat, hiszen jelentősen növeli az ügyfelek kényelmét az elektromos járműveik töltése során. Ráadásul a technológia számos előnyt is kínál az autógyártók, a töltőpontok és a parkolóházak üzemeltetőinek, valamint az energiaszolgáltatóknak. Ahogy a fenntarthatóság szempontjából is fontos a szerepe az elektromobilitásnak, hiszen az elektromos járművek használatával a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás is csökken.
„Az automatizálás kulcsszerepet játszik a mobilitás forradalmában és az elektromobilitásra való átállásban. Két szolgáltatásunk – az automatizált parkolási asszisztens és az automatizált töltési asszisztens – a felhasználók számára zökkenőmentesebbé és kényelmesebbé teszi a mobilitás élményét” – emelte ki Manuel Maier, a Bosch ágazatok közötti, 4. szintű parkolási termékterületének alelnöke. „Az elektromos járművek egyszerű töltésének lehetősége eloszlatja az elektromos autózás hatótávolságával kapcsolatban megfogalmazott kételyeket, ami elengedhetetlen az elektromobilitás széles körű elterjedéséhez. A Bosch és a Cariad ezt szem előtt tartva még hatékonyabbá és kényelmesebbé teheti a parkolást és a töltést.”
Rolf Dubitzky, a Cariad parkolásért felelős vezetője szintén nagy lehetőséget lát az együttműködésben: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Bosch szakembereivel közösen alakíthatjuk az automatizált parkolás és töltés jövőjét. Együttműködésünkkel lehetővé vált, hogy már a járműfejlesztés korai szakaszában teszteljük a technológiákat, így a végtermék a lehető legjobb felhasználói élményt hosszútávon is megbízhatóan nyújthatja az ügyfeleknek.”
Töltési szolgáltatás: automatizáltan a nagyobb kényelemért
Miután az infrastruktúra a parkolóhelyre vezette a járművet, egy robot kinyitja a töltőfedelet, és automatikusan behelyezi, majd a jármű akkumulátorának teljes feltöltését követően eltávolítja a töltőkábelt. Az autó ezután visszatér a hagyományos parkolóhelyre, így szabaddá teszi a töltőhelyet a következő, alacsony töltöttségű elektromos jármű számára. Ezzel akár több jármű feltöltése és parkolása is lehetővé válik emberi beavatkozás nélkül, ami növeli a töltőinfrastruktúra hatékonyságát, optimalizálja a töltőállomások kihasználtságát, illetve megkíméli az ügyfeleket a töltőállomás előtti hosszadalmas várakozástól.
Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) a világ első vezető nélküli, SAE 4. szintű parkolási szolgáltatása, amely már körülbelül egy éve működik a stuttgarti repülőtér P6 parkolóházában. A Bosch emellett Németország-szerte további parkolóházakban is megkezdte a megfelelő infrastrukturális technológia kiépítését.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas tartalmakkal ünnepli a webOS kiadásának tizedik jubileumát az LG
- A TCL bemutatta a 115 hüvelykes QD-Mini LED TV-t
- A világ első átlátszó, vezeték nélküli OLED tévéjét mutatja be az LG Las Vegasban
- A Samsung a CES 2024 kiállításon jelentette be a Teslával való együttműködését
- A CES 2024 kiállításon mutatja be a Samsung az „MI mindenkinek” jövőképét
- A Lenovo bemutatja a mesterséges intelligencia alapú eszközeit és megoldásait a CES-en
- MI-alapú, 2024-es LG innovációk a CES-en
- Megoldások a mobilitás, az épületek és az otthonok számára
- A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik
- Ezek a Samsung kijelzőinek legújabb tagjai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködik a Menedzserek Országos Szövetsége és a VOSZ
A Menedzserek Országos Szövetsége és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ünnepélyesen aláírta stratégiai együttműködési szerződését, amely megerősíti a két szervezet közötti együttműködést a vállalkozásvezetők továbbképzése és oktatása terén.
Mobilitás és környezet: a jövőbe mutató járműiparról tartott konferenciát a Széchenyi-egyetem
Újabb állomásához érkezett a tizenegyedik éve megrendezett Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferencia a győri Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, valamint Járműipari Kutatóközpontja szervezésében. A „Mobilitás és környezet” címet viselő kétnapos tudományos esemény idén a jövőformáló járműipari kutatásokra fókuszált.