Már szinte minden bevásárlásnál használjuk az AI-t – de lehet, nem is tudunk róla
Sokkal közelebb van hozzánk a mesterséges intelligencia, mint azt gondolnánk: elég csupán egy mozira vagy vásárlásra beugrani a Westendbe, hogy robotok, virtuális asszisztens és mesterséges intelligencia alapú biztonsági rendszer vegyen körül minket. A látogatói élmény mellett azonban már a vezetői döntéshozásban is komoly szerepet kap a technológia a bevásárlóközpontot üzemeltető Gránit Pólus csoportnál.
Nemcsak sokat hallunk a mesterséges intelligenciáról, de valójában gyakrabban használjuk, mint gondolnák – akár úgy is, hogy észre sem vesszük. A Gránit Pólus csoport a technológia lehetőségeit a vásárlók és az üzemeltetés oldaláról egyaránt fontosnak látja, ezért Budapest olyan ikonikus épületeinél, mint a Westend, a Művészetek Palotája és a Budapest Aréna, már fokozatosan beépíti a mindennapi működésbe és a döntéshozási folyamatba is.
„A hazai ingatlanszektor vezető, magántulajdonban lévő ingatlanvállalkozásaként elkötelezettek vagyunk az innováció és a digitális fejlődés iránt. A mesterséges intelligencia alkalmazása pedig számtalan területen és módon eszközt nyújt számunkra ahhoz, hogy egy fenntarthatóbb és intelligensebb jövőt építsünk. Ezért már négy évvel ezelőtt elindítottunk egy átfogó, digitális megújulás programot, amelynek célja a látogatói élmény fokozása és a menedzsment hatékonyságának növelése. Ennek eredményeként olyan MI-alapú eszközöket és alkalmazásokat valósítottunk meg, amelyek a látogatók egyszerűbb és könnyebb vásárlását és a menedzsment adatalapú döntéshozatalát is támogatják” – tájékoztatott Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.
Hibrid bevásárlóközpont
A személyes vásárlás digitális funkciókkal kibővítésére ad megoldást a Westend, hiszen a személyes vásárlás élményét olyan, mesterséges intelligenciára épülő megoldások fokozzák, mint Léna, a virtuális asszisztens, aki élőbeszéd alapú chat megoldással segíti a látogatókat. Az eddigi legnagyobb beruházással megújuló Food&Friends ételudvaron tálcagyűjtő robot szolgálja a vendégek kényelmét, a Westend rendszeresen frissülő mobilalkalmazása pedig vásárlói lojalitásprogramon túl az épületen belüli navigációtól az érintésmentes parkoláson át a gépkocsi e-töltők irányítását is lehetővé teszi. A folyamatosan bővülő funkciók eredménye, hogy az applikáció már túllépte a 140 ezres letöltést, és ezzel a legnépszerűbb a hazai bevásárlóközpontokban használt alkalmazások között.
Saját fejlesztésű üzleti intelligencia platform
A mesterséges intelligencia már a vezetői döntéshozásnak is részét képezi a cégcsoportnál. Microsoft AI alapú üzleti intelligencia elemző platformot fejlesztettek, ami egyidejűleg több mint 10 adatforrásból gyűjti be és elemzi az adatokat, amik vezetői információs dashboardon követhetők nyomon. Az így elérhető forgalmi, látogatói és egyéb adatok predikciós modellel történő elemzése az üzemeltetéstől a kontrollingon át a marketingig minden területnek komoly támogatást nyújt az adatalapú döntéshozáshoz.
„Saját fejlesztéseink tapasztalatainak megosztása miatt csatlakoztunk a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz. A fragmentált, egymástól elszigetelten létrehozott céges megoldások helyett ugyanis a közös gondolkodás, együttműködés lehet a technológia hatékony alkalmazásának jövője. Ráadásul mindez az erőforrás-felhasználás szempontjából is kedvezőbb lehet – akár az emberi erőforrás oldalát, akár az energiaigényt nézzük” – hangsúlyozta Gyertyánfy Miklós, a Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Ki jegyzetel a megbeszélésen? Az MI, ami már magyarul is tud
- A mesterséges intelligencia problémáit az MI és a fiatalok oldják meg
- MI-alapú, 2024-es LG innovációk a CES-en
- A nagy mesterséges intelligencia kutatás: erre használják a cégek az MI-t
- A Bosch generatív mesterséges intelligenciát alkalmaz a gyártásban
- Új AI PC-élményeket kínál a Lenovo
- A magas kockázatok ellenére a vezető vállalatok zöme aktívan használ mesterséges intelligenciát
- Corvinus-kutatás: a fejlődő országok szegényei nem érdeklik a mesterséges intelligenciát
- Ezeket a szakmákat nem váltja ki a mesterséges intelligencia
- Negatív hatása lenne a jelenlegi formájú MI-törvény elfogadásának
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy a TrendForce az első számú SSD-szállítónak nyilvánította a viszonteladói szegmensben a 2023-as év egészét tekintve. A TrendForce által közölt adatok alapján a Kingston termékei tették ki a 2023-ban összesen forgalmazott 118 millió SSD 34 százalékát.
Az ABB felmérése szerint a legtöbb európai vállalat le akar válni a fosszilis tüzelőanyagokról
A fosszilis tüzelőanyagokról való áttérés az európai energiaszolgáltatók és az ipar számára egyaránt prioritást élvez, de a valóságban hiányosságok tapasztalhatók - több beruházásra van szükség a tiszta energiával kapcsolatos célok eléréséhez– derül ki az ABB Villamosenergia-elosztási Megoldások divíziójának új felméréséből. Franciaország, Németország, Olaszország, Norvégia és az Egyesült Királyság európai, elektrifikációs területre szakosodott beszerzési döntéshozóit kérdezték meg, akiknek több mint fele (51%) elismerte, hogy a vállalatuk nem rendelkezik elegendő erőforrással ahhoz, hogy teljesíteni tudja az energetikai átállással kapcsolatos vállalásait.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Januártól a 4iG Csoport 'One' márka alatt egyesíti távközlési kereskedelmi szolgáltatásait
Utolsó szakaszához érkezik a 4iG Csoport távközlési portfóliójának teljes megújítása, illetve egységesítése. A cégcsoport sajtóeseményen jelentette be, hogy 2025. január 1-jétől kivezeti a magyarországi piacról a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech márkákat, és a társaságok ezt követően egységesen One márkanév alatt nyújtják lakossági és vállalati távközlési szolgáltatásaikat.