A Maserati továbbra is elkötelezett a 100%-ban olasz gyártási folyamat mellett
A Maserati, az első olasz luxusmárka, amely tisztán elektromos hajtású járműveket kínál az autózás szerelmeseinek, következetes márka- és termékfejlesztésre összpontosító, hosszú távon fenntartható növekedési pályára áll – jelentette be a cég. A Maserati termékcsaládot 100%-ban Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják, miközben a világ több mint 70 országába értékesítenek 86%-os exportaránnyal. Modena továbbra is a márka központja marad, a vásárlókat több mint 80 éve működő történelmi üzemből szolgálják ki.
A teljesítmény, az innováció, a formatervezés, a minőség, a technológia és a luxus iránt elkötelezett márkaként a Maserati ambiciózus stratégiával alakítja a mobilitás jövőjét: átfogó, elektrifikációra fókuszáló termékfejlesztési irányt követ, hogy maximálisan megfeleljen az ügyféligényeknek. A Maserati a Stellantis egyetlen luxusmárkája, és a 2021-ben kezdődött pozitív pénzügyi fordulatot követően most stabil üzleti modellt épít fel, hogy a gyártási volumen és a nyereséges árrés fenntartásával, valamint a márka egyedi pozícionálásával összhangban megerősítse vezető helyét a luxusszegmensben.
A Maserati stratégiai céljainak középpontjában az elektromos mobilitás jövőjébe vetett hit áll. Jelenleg minden tevékenységét úgy alakítja át, hogy szintet lépjen a versenyképesség terén és megfeleljen az új luxusfogyasztók igényeinek is. A modenai vállalat már megvetette a lábát az autózás új korszakában, amikor bemutatta első két BEV (akkumulátoros elektromos jármű) modelljét: a GranTurismo Folgore-t és a Grecale Folgore-t (a Folgore a Maserati teljesen elektromos hajtású modellcsaládját jelöli), amelyek már elérhetők Olaszországban és az Európai Unió piacain. A GranTurismo Folgore a márka igazi ikonja, amely a Formula E-ből érkező élvonalbeli műszaki megoldásokat alkalmazza. A Maserati egyébként az első olasz márka, amely a Formula E-ben szériában versenyez.
A márka nem pihen: a Maserati GranCabrio Folgore várhatóan még idén bemutatkozik, nem sokkal az ICE változat után, majd az elektromos mobilitás felé vezető út 2025-ben az új MC20 Folgore, 2027-ben egy vadonatúj nagy E-UV BEV, 2028-ban pedig a Quattroporte BEV következő generációjával folytatódik.
A márka összes jelenlegi és jövőbeli modelljét 100%-ban Olaszországban tervezik, fejlesztik és gyártják, és emellett továbbra is teljes mértékben elkötelezett a vállalat. A Maseratinál tökéletesen összefonódik a hagyomány és az innováció: a történelmi modenai központ, ahol jelenleg az MC20 és az MC20 Cielo készül, hamarosan a legnépszerűbb szupersportkocsik Folgore változatának gyártási helyszíne is lesz. Mivel a márka határozott törekvése, hogy autóit a legvonzóbb stílusban és a legkülönlegesebb részletekkel ruházza fel, Modenában egy "Fuoriserie műterem" is létesül, amelyet a Maserati egyedi modellek létrehozására tart fenn. A járművek személyre szabásában közreműködő kollégák számára speciális képzéseket szerveznek, hogy a lehető legmagasabb minőségben végezhessék munkájukat.
A Viale Ciro Menotti-i történelmi üzemben a vállalat vezetése szorosan együttműködik majd a Maserati nagyjából 130 professzionális mérnökből és technikusból álló szakértő csapatával, akik a jelenlegi és a jövőbeli termékpaletta fejlesztésével foglalkoznak. A tervezők állandó összeköttetésben dolgoznak majd a teljesen elektromos hajtásláncokat fejlesztő és tesztelő Engine Lab-bel, hogy a márka a lehető legjobb pozícióba kerüljön a luxuspiacon. A szakértő csapat közösen építi majd a Maserati jövőjét, új szintre emelve az ikonikus márkát.
A Maserati márkatörekvései a Stellantis 2022. március 1-jén bejelentett "Dare Forward 2030" stratégiai tervébe illeszkednek, a szervezeti mátrix teljes értékű szegmenseként. Minden új Maserati modell elektromos hajtáslánccal megy majd, az ezzel járó innovatív szemlélet és csúcsteljesítmény pedig nagyszerűen passzol a Maserati alapértékeihez. 2024 döntő mérföldkő lesz a vállalat fejlődése és növekedése szempontjából, különösen a globális autóiparban jelentkező kihívások és változások miatt, amelyekkel a luxusmárkák kénytelenek szembenézni.
Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója elmondta: "A márka hagyományait és modenai gyökereit megőrizve, teljes gőzzel állunk a változás élére az elektrifikáció terén: két ikonikus modellünk már 100%-ban elektromos változatban is megvásárolható, és egy másik még idén megérkezik a piacra. Ügyfeleinknek minden idők legerősebb Maserati luxusautóit kínáljuk majd, tovább feszegetve a kivételes vezetési élmény határait. Hosszú távú víziónkat és stratégiai tervünket követve nyomot akarunk hagyni a luxus világában, és egyedülálló olasz gyártási kiválóságunkkal, következetesen magas színvonalat nyújtva építünk olyan fenntartható üzleti modellt, amely garantálja ügyfeleink számára a Maserati minőséget és tükrözi a márka történeti értékeit."
Kapcsolódó cikkek
- Így autózunk télen!
- Megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna
- Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels
- A Continental és a Google Cloud közös fejlesztésének köszönhetően hamarosan beszélgethetünk autónkkal
- Bemutatták a Maserati legújabb versenyautóját
- Veterán járműcsodák Keszthelyen
- Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5
- Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.