Kilőtt az igény a kiszervezett fulfillment szolgáltatásokra, fontos év jön a webáruházak számára
A BOXY Logisztikai Zrt. fulfillment partnerállománya hatszorosára bővült egyetlen év leforgása alatt, ezzel a rendelésteljesítési piac szereplői között a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban. Az ugrásszerű bővülés egyik fontos mozgatórugója, hogy a piaci feltételek átrendeződése miatt egyre nagyobb az igény a költséghatékonyabb robotizált logisztikai megoldások iránt.
A Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója a lakossági fogyasztás visszaesése és a stagnáló piaci környezet ellenére is jelentősen növelni tudta ügyfélkörét 2023-ban. A partnerszám bővülése a rendelésteljesítési piac dinamikus növekedésének köszönhető, amely az iparági jelentések szerint akár 45-90%-os bővülést is elérhet a következő 2-3 évben*.
A kiszervezett rendelésteljesítési szolgáltatások iránti igény intenzív növekedése mögötti okok között kiemelkedik, hogy a manuális folyamatok világszerte egyre költségesebbé válnak, és a házon belüli automatizálás nem térül meg azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem tudják elérni a kritikus méretgazdaságosságot az év minden szakaszában. A harmadik fél által történő fulfillment iránti kereslet így folyamatosan növekszik, a globális raktárautomatizálási szolgáltatások piaca becslések szerint 2026-ra meghaladja a 30 milliárd USD-t.
A növekedési potenciál minden termékkategória esetében más és más. A magyar piacon 2021-2022-es évben a játékok, az állateledel, a drogéria, a szépségápolás, a baba-mama, a számítástechnika, valamint a műszaki cikkek voltak a leginkább hangsúlyosak. A 2023-ban ez a mezőny a mobiltelefonokkal, táplálékkiegészítőkkel, vitaminokkal és ruházati cikkekkel bővült leginkább. Idén várhatóan a ruházati területen lesz a legnagyobb növekedés, és ebben a szegmensben számítanak a legtöbb új partnerre a fulfillment szolgáltatók.
A belföldi e-kereskedelmi ökoszisztémára továbbá jellemző, hogy a kínai webáruházak egyre nagyobb rendelésállományt szívnak el a piacról, tovább nehezítve a fogyasztás visszaesése miatt már jelenleg is nehéz helyezetben lévő belföldi kereskedőket. Ez a folyamat leginkább a havi 1000-10.000 rendelésszámú, közepes méretű webáruházak szegmensét állíthatja kihívások elé. Ezek a vállalkozások 2023-ban ugyan az egyéb szolgáltatások árszínvonalának emelkedése miatt inkább kerülték a nagyobb váltással járó kockázatokat, viszont várhatóan 2024-ben már nagyobb hajlandóságot fognak mutatni a raktárlogisztikai folyamataik racionalizálására. Mindezek ellenére a kiszervezési hullám már elkezdődött, a terület olyan meghatározó szereplői szavaztak bizalmat a Boxynak, mint a Pelenka.hu, a Játéksziget.hu, a Lifestyleshop.hu, a Dermo.hu, az Intenset.hu, a Duciforradalom.com, vagy az ingatlan.com.
Ugyanakkor egyre jobban terjed a D2C (Direct to Customer) e-kereskedelmi modell, amelyben a digitális csatornákon keresztül közvetlenül a végső fogyasztónak értékesítik a terméket. Magyarországon ez az értékesítési modell még csak most kezd ismertté válni, elsőként főként ruházati, divatipari gyártók körében kezdett terjedni, és bevezetése jellemzően az online értékesítés elindításával társul. A területen a Boxy-nak szavazott bizalmat például az egyik legnagyobb magyar divatmárka, a Sugarbird.
„A Boxy sikeres 2023-as éves működése bizalmat teremthet a nagyobb B2C kereskedők körében, akik mielőtt váltásra szánták volna el magukat, előbb szerettek volna meggyőződni a platform működésének valódi minőségéről. Bár az előrejelzések szerint a vásárlóerő 2024-ben sem fog teljes mértékben helyreállni, és a kínai webáruházak továbbra is erős versenyt jelentenek a belföldi e-kereskedelmi piacon, azzal számolunk, hogy a gyártói és márkázott termékeket kínáló vállalatok egyre nagyobb számban fognak igénybe venni fulfillment szolgáltatásokat a magasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében. A következő időszakban a várakozásaink szerint ebből a körből fognak kikerülni az újonnan belépő ügyfeleink. Fontos megemlíteni, hogy 2024-ben még hatékonyabban fogjuk segíteni potenciális partnereinket abban, hogy még az együttműködés tényleges megkezdése előtt modellezni tudják a kiszervezett raktárlogisztika valódi havi költségeit” – mondta Táncsics András, a Boxy vezérigazgatója.
A Boxy számokban:
– A Boxy raktárában egyetlen nap leforgása alatt 99.650 db terméket kezeltek csúcsidőszakban
– A Boxy a Black Friday hétvége alatt több mint 70 ezer termék rendelését teljesítette
-– A Black Friday napján a Boxy a partnerek rendeléseinek 99,54%-át sikeresen átadta a szállító partnereinek
_______________________
* A közleményben szereplő adatok forrása: GKID Research & Consulting. Fulfillment Big Picture Report 2023.
Kapcsolódó cikkek
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
- Eddig rendelj, hogy még a fa alá kerülhessen az ajándék!
- Az e-kereskedelmi cégek 41 százaléka a tavalyinál kisebb karácsonyi forgalomra számít
- Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Debütált a Logisztikai Évkönyv 2024
- Kritikus fordulópont előtt állhat a logisztikai szektor
- Rekordot döntenek-e a futárszolgálatok?
- Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők
- GKID-Mastercard: 2023-ban tovább polarizálódik az e-kereskedelem
- Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.