Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil robotok (AMR) számára kifejlesztett, mesterséges intelligenciával támogatott 3D-s látásalapú navigációs technológia vezető szállítója. A Sevensense-t 2018-ban alapították a svájci műszaki egyetem, az ETH Zürich spin-offjaként.
• A svájci start-up Sevensense vezető szerepet tölt be a mobil robotok sebessége, pontossága és autonómiája legmagasabb szintjét lehetővé tevő, mesterséges intelligencia alapú navigációban, amely az egyik leggyorsabban növekvő szegmens a robotikai piacon.
• Az akvizíció alátámasztja az ABB befektetési stratégiáját, ami azokra az innovatív mesterséges intelligenciára épülő megoldásokra fókuszál, amelyek átalakítják az egyes iparágakat, köztük a logisztikát és a gyártást is.
• Az ABB vezető szerepre tör a következő generációs AMR-ek terén azáltal, hogy a vezető hardver- és szoftverportfólióba integrálja a Visual SLAM technológiát.
„Ez jelentős lépés az olyan munkahelyről alkotott elképzelésünk megvalósítása felé, ahol mesterséges intelligenciával támogatott robotok segítik az embereket a munkavégzésben, ezáltal kielégítve ügyfeleink nagyobb rugalmasság és intelligencia iránti igényét egy olyan munkaerőpiaci helyzetben, amit a szakképzett munkaerő hiánya jellemez" – mondta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágának vezetője. „Minden egyes gépi látással és MI-val felszerelt mobil robot az épület egy-egy egyedi részét pásztázza; együttesen ezek a robotok kiegészítik egymás látását, hogy teljes térképet alkossanak, lehetővé téve az önálló munkavégzést a gyorsan változó környezetben.”
A felvásárlásra azt követően kerül sor, hogy az ABB kisebbségi befektetést eszközölt a Sevensense-ben, miután az 2021-ben csatlakozott a vállalat innovációs ökoszisztémájához, abban az évben, amikor az ABB felvásárolta az ASTI Mobile Roboticsot. A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra. Az autóiparban és a logisztikai szektorban megvalósuló kísérleti ügyfélprojekteket követően az ABB integrálja a Sevensense technológiáját a vállalat AMR portfóliójába, amely a sebesség, a pontosság és a hasznos teherbírás eddig példa nélküli kombinációját kínálja.
A mobil robotok piacán 2026-ig 20 százalékos átlagos éves növekedési ütem várható, azaz a piaci forgalom 5,5 milliárd dollárról 9,5 milliárd dollárra nő, és az ABB mesterséges intelligenciával támogatott 3D-s látástechnológiája élen jár ebben a növekedésben.*
A Sevensense innovatív navigációs technológiája ötvözi a mesterséges intelligenciát és a 3D-s látást, lehetővé téve az AMR-ek számára, hogy intelligens döntéseket hozzanak, megkülönböztetve a helyhez kötött és a mozgó objektumokat bármely dinamikus környezetben. A kézi irányítás után a Visual Simultaneous Localization and Mapping (Visual SLAM/ gépi látáson alapuló, egyidejű helymeghatározás és térképezés) technológiával ellátott mobil robotok olyan térképet hoznak létre, amelynek segítségével önállóan működnek, így az üzembe helyezési idő hetekről napokra csökken, és az AMR-ek képesek lesznek a munkát végző emberek között navigálni a rendkívül összetett, dinamikus környezetben is. A térképek folyamatosan frissülnek és megosztásra kerülnek a robotflottán belül, ami azonnali skálázhatóságot kínál a műveletek megszakítása nélkül, és nagyobb rugalmasságot más navigációs technológiákhoz képest.
Ez az MI-alapú navigációs technológia már ma is átalakítja az autógyártást és a logisztikai ágazatot, és hozzáadott értéket teremt a gyorsabb és hatékonyabb műveletek révén. A Visual SLAM által támogatott ABB AMR-ek hatékonyságnövekedést eredményeznek az autóiparban a Ford számára az amerikai gyártóüzemekben, míg a Michelin az intralogisztikában fogja használni a technológiát a spanyolországi gyárában. Más autógyártók az Egyesült Királyságban, Finnországban és Németországban fogják bevezetni ezt a technológiát.
„Az ABB egyedülálló, a piacon már bizonyított technológiája nagyobb autonómiát és kognitív intelligenciát kínál, és megnyitja az utat a lineáris gyártósoroktól a dinamikus hálózatok felé történő átállás előtt. Az intelligens AMR-ek autonóm módon navigálnak a gyártócellákhoz, menet közben követik a raktárkészletet, és megosztják ezt az információt más robotokkal, miközben biztonságosan együttműködnek a mellettük dolgozó emberekkel” – mondta Marc Segura, az ABB robotikai divíziójának vezetője. „A Sevensense felvásárlásával az ABB a következő generációs AMR-ek piacvezetőjévé válik: vevői számára a Visual SLAM-mel támogatott autonóm mobil robotokat, illetve a robotoktól a gépautomatizálásig terjedő megoldásokat kínál, amelyeknek minden elemét ezen értékteremtő szoftverünk irányítja.”
Gregory Hitz, a Sevensense vezérigazgatója elmondta: „Ez egy jelentős mérföldkő közös fejlődésünk útján, mivel a tranzakciónak köszönhetően saját fejlesztésű technológiánkat a piacok és az ipari ágazatok szélesebb körébe tudjuk bevezetni. Az ABB ideális fejlődési keretet biztosít számunkra ahhoz, hogy folytassuk a 3D-s vizuális autonómia sokoldalú platformjának bővítését, amely az automatizált anyagmozgatási és szervizrobotikai iparágak OEM-gyártóit szolgálja ki. Együtt újradefiniáljuk az MI-alapú robotika határait.”
Ez a forradalmian új technológia az AMR-eken messze túlmutató hatással lehet a robotikára, ami nagyobb hatékonyságot, rugalmasságot és pontosságot eredményez a termelésben és az intralogisztikában. A technológiát Sevensense terméknév alatt továbbra is forgalmazni fogják a különböző piaci szegmensekben, köztük az anyagmozgatás, a takarítás és más szervizrobotikai területeken.
A Sevensense-szel folytatott együttműködés rávilágít az ABB azon elkötelezettségének sikerére, amely alapján a vállalatcsoport az innovációk következő generációját kívánja támogatni. Az ABB a partneri ökoszisztémáján, valamint a start-up cégekkel és egyetemekkel folytatott együttműködésén keresztül vezető technológiákat fejleszt a globális vállalkozások számára. A Sevensense mintegy 35 alkalmazottja továbbra is a svájci, zürichi irodában fog dolgozni.
________________________
*ABB elemzés
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
- Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
- A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak
- A világ legtávolabbról vezérelt robotja automatizálja Amazónia újraerdősítési projektjét
- Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
- Az ABB előrejelzései a 2023. évben várható főbb robotikai trendekről
- Az ABB robotjai is beszállnak a COVID ellen folytatott küzdelembe
- Az elektronikai szektor az ipari robotika növekedésének mozgatórugója
- Az ABB ipari robotja segíti a Pécsi Tudományegyetem kutatási projektjeit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.