Ötödszörre vezeti a Huawei az európai szabadalmi rangsort
Tavaly ismét a Huawei nyújtotta be a legtöbb szabadalmi kérelmet az Európai Szabadalmi Hivatalhoz (EPO), 12 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat 5071 találmányt jegyeztetett be, és a harmadik egymást követő évben foglalja el az európai szabadalmi ranglista első helyét. A Huawei világszerte élen jár a kutatás-fejlesztésben és az innovatív technológiák alkalmazásában a hálózati és a fogyasztói megoldásoknál egyaránt.
Rekordszámú szabadalmi bejelentés érkezett 2023-ban az Európai Szabadalmi Hivatalhoz, a most megjelent szabadalmi index szerint a majdnem kétszázezer beadvány 2,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővülés a digitális és zöld átalakulás területein tapasztalható innovációs lendületet tükrözi. Legnagyobb arányban az elektromos eszközök és az energetika területén nőtt a szabadalmak száma, ide tartoznak a tiszta energiához és az akkumulátorokhoz kapcsolódó bejegyzések is. Erőteljesen bővült a digitális kommunikációhoz, a biotechnológiához és a mérésekhez kapcsolódó szabadalmak száma is, utóbbiak felölelik azoknak az érzékelőknek és szenzoroknak az innovációit, amelyek az okoseszközökhöz szükségesek.
Évek óta az innovációs rangsorok élén
A Huawei élen jár a kutatás-fejlesztésben, és a harmadik egymást követő évben vezeti az EPO rangsorát. A vállalat először 2017-ben került az európai szabadalmi lista elejére, majd 2019-ben, 2021-ben és 2022-ben is a legtöbb szabadalmi bejelentést tette Európában. Tavaly 5071 bejegyzett találmánnyal előzte meg társait. Minden negyedik kínai kérelmet a Huawei adott be, ezzel is hozzájárulva az európai technológiai piac globális vonzerejének növeléséhez.
Nemcsak Európában áll a szabadalmi rangsor legelején a Huawei, hanem világszerte: a Szellemi Tulajdon Világszervezetének (World Intellectual Property Organization – WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2023-ban 6494 szabadalmi bejelentéssel ismét vezető helyet foglal el a szervezethez benyújtott kérelmek számát tekintve. A Huawei a WIPO indexe szerint 2020-ban vált először világelsővé, majd 2022-ben is a rangsor elején volt.
„A Huawei globálisan élen jár a kutatás-fejlesztésben, hogy innovatív megoldásaival szolgálja az embereket, a vállalkozásokat és a hálózatüzemeltetőket egyaránt. Saját kutatóközpontjainkban és egyetemi együttműködéseink során is azon dolgozunk, hogy fejlesztéseinkkel segítsük az emberek mindennapi életét és a fenntartható technológiák térnyerését. Büszkék vagyunk arra, hogy már harmadik éve mi nyújtjuk be a legtöbb szabadalmi kérvényt Európában, s az iparági átlagnál messze többet, éves bevételünk 13-15 százalékát fordítjuk kutatás-fejlesztésre” – mondja Gecse Mariann, a Huawei Magyarország kormányzati kapcsolatokért és kommunikációért felelős igazgatója.
Több ezer kutató dolgozik a Huaweinek Európában
A Huawei K+F beruházásainak összege 2022-ben meghaladta a 110,5 milliárd kínai jüant, az elmúlt tíz évben összesen 845 milliárd kínai jüant tett ki. A vállalat több mint 2400 kutatót foglalkoztat 23 európai kutatóközpontjában, és több mint 150 európai egyetemmel működik együtt. A Huawei elkötelezett a technológiai innováció iránt, és folyamatosan törekszik arra, hogy új megoldásokat és termékeket hozzon létre, amelyek elősegítik a digitális és zöld átalakulást, hozzájárulva a fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Szabadalmi megállapodást kötött a Huawei a világ két vezető technológiai vállalatával
- Kutatás: a közösségi média böngészése több órát vesz el az alvásból
- Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
- Új korszak jön az 5.5G, a mesterséges intelligencia és a felhő alapú megoldások integrálásával
- Az alvásfigyelést, a vérnyomásmérést és a mentális egészséget helyezi fejlesztései fókuszába idén a Huawei
- Kutatás: a társas kapcsolatok jó hatással vannak az egészségre
- Európai szinten óriási probléma a stressz
- Digitalizálódó energiapiac: 2030-ra majd ötmillió okosmérő lehet hazánkban
- A legjobb magyar vívókat okosórák segíthetik az edzésmunkában és az olimpiai felkészülésben
- Kutatás: az európai válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen orvosi vizsgálatokra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.