Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.
Az ország legnagyobb gamerrendezvénye, a PlayIT látogatott el a Széchenyi István Egyetemre, ahol négy különböző helyszínen várták az érdeklődőket minden korosztályból. A kisebbek körében nagy népszerűségnek örvendett a HUMDA „Road safety” programja, ahol rollerek, gokartok és elektromos minimotorok segítségével KRESZ-pályán tanulhattak a közlekedésbiztonság fontosságáról. Emellett kedveltek voltak a virtuális valóságban játszott játékok, a különböző szimulátorok, a különleges Star Wars-kiállítás, illetve a társasjátékok és az autó-motor sporthoz köthető helyszínek is.
Többféle szimulátort próbálhattak ki a PlayIT résztvevői, amik nagyon népszerűek voltak minden korosztály körében. (Fotó: Dudás Máté)
„Nagy öröm számunkra, hogy több győri kitelepülő is csatlakozott a rendezvényünkhöz, akárcsak a Willisits Gokart és a Sas és Kos Társasjátékbolt. Emellett fontosnak tartjuk, hogy megmutathattuk egyetemünk nagysikerű hallgatói csapatait, például a SZEnergyt és az Arrabona Racing Teamet, valamint a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség tevékenységét is” – hangsúlyozta Kovács Tamás, az esemény egyik szervezője, az egyetem Digitális Fejlesztési Központjának fejlesztőmérnöke.
A rendezvény egyik különlegessége a drónfoci volt, ahol egy dél-koreai és egy német csapat mérkőzött meg egymással és mutatta be ezt a hazánkban még kevéssé ismert sportágat a közönség számára. A Mobilisben interaktív élmények és izgalmas kerekasztal-beszélgetések várták a jelenlévőket, és nagy sikert arattak az itt lévő autó- és motorszimulátorok is. A helyszínen több ismert autóversenyző (Kiss Norbert, Nagy Dániel és Báldi Gergő) volt jelen, akik szimulátoron versenyeztek egymással. Az Új Tudástér épület aulájában pedig egy telt házas LAN-party kapott helyet, aminek különlegessége, hogy rengeteg külföldi is ellátogatott rá többek közt Svédországból, Nagy-Britanniából és Horvátországból.
„A PlayIT kiváló alkalmat adott arra, hogy minél többekkel megismertesse az egyetemet, és megmutassa az intézmény kínálta lehetőségeket az autó-motor sport és az e-sport világában. A rendezvény különböző helyszíneivel törekedtünk arra, hogy kiaknázzuk a campus egyedülálló elhelyezkedését. Olyan egyedi elemekkel egészítettük ki az eseményt, ami a hasonló gamerexpókra kevéssé jellemző, így még szélesebb programkínálatot nyújtottunk. A rendezvény bebizonyította, hogy sokan érdeklődnek az e-sport és a gaming iránt, ezért ezt szeretnénk a továbbiakban is folytatni, akár még bővebb portfolióval” – tette hozzá Kovács Tamás.
A középiskolás Pócza Dávid barátai ajánlására látogatott ki a rendezvényre, ahol a szimulátorok keltették fel leginkább az érdeklődését, volt is lehetősége kipróbálni azokat. „Öt éve vettem részt először a PlayIT-n Győrben. Az idei rendezvény egészen nagyszabású és széles kínálatot biztosít mindenkinek” – húzta alá a fiatal. Barátja, a szintén középiskolás Müller Tamás most először volt a gamerexpón. „Mindenki megtalálhatta az érdeklődéséhez közel álló programot, engem is számos helyszín megfogott” – tette hozzá.
Papp Medárd, a Széchenyi-egyetem építőmérnök-hallgatója és Sümegi Sára építészmérnök-hallgató elsősorban a LAN, valamint több ismert e-sport-játékos, -streamer (DeadFox, Kodiak) miatt látogatott ki a rendezvényre. „Magával ragadott a rendezvény, sok mindent ki tudtunk próbálni, ezek egyike a Beat the Pro, ami már régóta érdekelt” – mondta Papp Medárd.
Fotók: Dudás Máté
Kapcsolódó cikkek
- Innováció és vállalatépítés: a Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
- A ZalaZone-on végzett kutatásokról tájékozódott a bécsi magyar nagykövet
- Felvételi: ötezernél is többen jelentkeztek első helyen a győri egyetem színvonalas képzéseire
- PlayIT: nagyszabású gamer rendezvényeknek ad otthont a Széchenyi-egyetem
- Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- SmartManFest: A Széchenyi-egyetem innovációi a képzést és a kutatást egyaránt szolgálják
- Az MI-vezérelt egyemberes vállalkozásoké a jövő? – izgalmas beszélgetés a Széchenyi István Egyetemen
- SmartManFest: bepillantást nyerhetnek az érdeklődők a digitalizáció világába a Széchenyi-egyetemen
- Országos sikert aratott a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata a távközlési versenyen
- Elkezdődött a várva várt League of Legends bajnokság
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.