Az ABB E-mobility és a MAN első alkalommal mutatta be egy e-teherautó megawattos töltését

forrás: Prím Online, 2024. április 15. 09:58

Az ABB E-mobility és a MAN Truck & Bus Dr. Markus Söder bajor miniszterelnök jelenlétében ünnepelte meg a Megawatt Charging System (MCS) töltőrendszer premierjét. Az ABB E-mobility által szállított MCS töltőállomáson a MAN elektromos teherautóját (eTruck) 1000 amperrel és több, mint 700 kW teljesítménnyel töltötték.

  

• Az első nyilvános töltési bemutatón több mint 700 kilowattal és 1000 A-rel töltötték az elektromos tehergépjárművet 

• Üzembe helyezték az ABB E-mobility által szállított Megawatt Charging System (MCS) töltőrendszer első prototípusát Németországban 

• Az MCS töltőrendszer közös tesztelése a MAN müncheni fejlesztőközpontjában 

• Az akkumulátor töltési ideje: fél óra alatt az akkukapacitás 10%-áról 80%-ra 

• Az MCS-töltés körülbelül 300-400 km-rel növeli a hatótávolságot a kötelező vezetésközi szünet ideje alatt* 

 

Dr. Markus Söder, bajor miniszterelnök: „Bajorország elindult a jövő mobilitása felé vezető úton: Ma megkapta a 'zöldlámpát' az első elektromos hajtású tehergépkocsikhoz kifejlesztett megawattos töltőállomás a MAN müncheni telephelyén. Ez a legkorszerűbb, ökológiailag kedvező és gazdaságos e-mobilitási megoldás, amelyet Bajorországban fejlesztettek ki. Versenyképes helyzetbe kell hoznunk hazai iparunkat, melynek záloga az innováció és a technológia fejlesztés.” 

 

 

A megawattos töltés premierje a haszongépjármű-ágazatban a mobilitási átállás egyik fontos elemét jelenti és jelentős mérföldkőnek tekinthető a klímabarát közlekedés, valamint a buszok és teherautók sikeres elektrifikációja felé vezető úton. A jogszabályban előírt vezetési pihenő idő alatt, különösen a belföldi és nemzetközi távolsági szállítmányozásban, illetve a be- és kirakodások alatt, az elektromos teherautóknál – és a jövőben az elektromos autóbuszoknál is – nélkülözhetetlen lesz a gyors MCS-töltési technológia alkalmazása. Az új technológia tehát kiegészíti a meglévő megoldásokat, de a kisebb töltőkapacitású járműtelepi töltés a jövőben is központi szerepet fog játszani.

 

 

A két vállalat a MAN müncheni fejlesztőközpontjában mutatta be, hogy az MCS-töltés már ma is működőképes. Németországban az első megawattos töltőpontok egyikét az ABB E-mobility telepítette. „Az MCS segítségével a közeljövőben lehetővé válik az e-teherautókra és e-buszokra alapozott, fenntartható távolsági áru- és személyszállítás. A mai napon bizonyossá vált, hogy ez a célkitűzés elérhető – még akkor is, ha most még csak egy prototípust mutatunk be: az új MCS-szabvánnyal nemcsak az áramerősséget, hanem a töltési kapacitást is megdupláztuk néhány év alatt. A közlekedésben az energiaátállás megvalósításához fenntartható, megbízható és gazdaságos megoldásokra van szükségünk. Ennek eléréséhez kollaborációban és integráltan kell gondolkodnunk. A mai bemutató is a MAN és az ABB E-mobility, valamint az egész iparág szoros összefogásának és együttműködésének eredménye” – mondta Michael Halbherr, az ABB E-mobility vezérigazgatója.

 

Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója a megawattos töltési rendszer premierjén megismételte a töltési infrastruktúra gyorsabb bővítésére vonatkozó felhívását: „A cél az, hogy 2030-ig 30 000 MCS töltőpont legyen Európában, ebből mintegy 4000 Németországban. Az egyik első töltőpontot ma üzembe helyeztük. Ugyan nincs túl sok időnk a célszám elérésére, de az elektromos teherautók rendelkezésre állnak, a megawattos töltés pedig működik! Most egyértelmű jelzésekre van szükségünk a politikusoktól, nem utolsósorban azért, hogy az ügyfelek körében bizalmat építsünk az elektrifikáció mellett. Ehhez pedig az infrastruktúrát kell gyorsan kiépítenünk és bővítenünk.” 

 

 

Az új MCS töltési szabványt műszakilag maximum 3,75 MW töltési teljesítményre tervezték 3000 amper (A) mellett. Jelenleg az ABB E-mobility és a MAN által bemutatott prototípus több, mint 700 kW töltési teljesítménnyel rendelkezik, de az MCS szabvány véglegesítésével a megawattos töltési teljesítmény is elérhetővé válik, ami a töltési idők jelentős lerövidülését fogja eredményezni. Összehasonlításképpen: a mai CCS-szabvánnyal (Combined Charging System) rendelkező töltőállomások személygépkocsik és haszongépjárművek számára 400 kW maximális töltési teljesítményt kínálnak 500 A mellett. A Megwatt Charging System töltőrendszer nemzetközi szabványosítási folyamata várhatóan idén fejeződik be. 

 

A CharIN nemzetközi iparági szövetség keretében az ABB E-mobility és a MAN jelentősen hozzájárultak szakértelmükkel az MCS szabvány létrehozásához.

 

Tény, hogy az MCS-töltéshez sok energiára van szükség. Ahol ily mértékű a villamos energiaigény, ott kulcsszerepet játszik a látható töltőpontok mögötti – nem látható – infrastruktúra, a hálózati csatlakozások és a helyigény (pl. az autópálya-töltőállomásokon, parkolókban vagy kamionparkolókban). A villamosenergia-hálózat bővítése és a hálózatok digitalizálása nemcsak a jövőbeli megújulóenergia-ellátás szempontjából elengedhetetlen, hanem a töltőinfrastruktúra kiépítésének is előfeltétele.

 

______________________

*A MAN eTruck 534 kWh beépített maximális akkumulátor kapacitása (6 akkucsomag) mellett.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01