Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
A Folgore Day eseményen nem csupán a Maserati eddigi 110 évének sikereire tekintettek vissza, hanem a Folgore modellcsalád leleplezésével egyúttal egy új korszak kezdetét is megünnepelték az elektromos járművek piacán. Az este hangulatát a nemzetközileg elismert olasz művész, Dardust előadása alapozta meg, majd olyan különleges vendégek nyitották meg az eseményt, mint az olasz színésznő, Matilda De Angelis és az asztrofizikus Edwige Pezzulli.
A Folgore Day-en bemutatásra került a GranCabrio Folgore, a luxus-szegmens első 100%-ban elektromos kabriója, amely jelenleg a leggyorsabb a piacon – mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A Maserati a tavalyi évben már bemutatta a GranTurismo Folgore-t, amelyet a márka első teljesen elektromos meghajtású ikonjaként tartanak számon, valamint a Grecale Folgore-t, a Trident történetének első 100%-ban elektromos hajtásláncú SUV-ját. Az új nyitott tetejű Maserati teszi teljessé a modenai székhelyű vállalat elektromos kínálatát, amelyet az exkluzív Liquid Rose Gold színben, Titan Grey puha tetővel mutattak be.
Az eseményen a Maserati formatervezési vezetője, Klaus Busse, valamint a vezérigazgató, Davide Grasso avatták be a közönséget az autó egyedi formavilágába, beleértve a dizájnt, a teljesítményt, a jellegzetes hangzást, valamint a Formula E autókból származó technológiát.
A szigonyos márka elektromos járművekre történő átállása újradefiniálja a Maseratit: a tervek szerint 2025-re minden modell elérhető lesz akkumulátoros-elektromos változatban, 2028-ra pedig teljesen elektromos lesz a kínálatuk.
A Folgore Day alkalmával az „IT TURNS YOU ON” névre keresztelt kampányuk is elindult, amelyben az olasz művész és énekes-dalszerző, Damiano David szerepel: segítségével egy 90 másodperces filmben mind a három Folgore modellt bemutatják.
TRIDENTE: 100%-ban elektromos luxus motorcsónak
A nagyszabású rendezvényen másról is lerántották a leplet: a Maserati és a Vita Power együttműködésének eredménye a TRIDENTE, egy tisztán elektromos meghajtású luxusmotorcsónak. A két márka osztozik a jövő mobilitásáról alkotott elképzelésekben. A Vita Power egy tengeri technológiai vállalat, melynek célja a környezetre gyakorolt hatások csökkentése nagy teljesítményű hajtásláncok és teljesen elektromos jachtok ökoszisztémájának kifejlesztésével – amelyet egy erre a célra kialakított tengeri gyorstöltő infrastruktúra támogat.
A szénszálas anyagokból készült TRIDENTE egy 10,5 méteres motorcsónak, amelyet a tavakon és a tengereken való mindennapos hajózásra terveztek. Akár nyolc utas befogadására is alkalmas, valamint 25 csomós utazósebességgel és 40 csomós végsebességgel büszkélkedhet. Az egyenáramú töltésé pedig kevesebb mint egy óra alatt történik.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
- 500 millió eurót lehetne spórolni a vegyes elektromos flottákkal
- Bemutatták az új Maserati GranCabrio-t
- Csökkenő profitvárakozások az e-autóiparban
- A Maserati továbbra is elkötelezett a 100%-ban olasz gyártási folyamat mellett
- Ez segítheti a parkolóházakat az e-autó tüzek ellen
- Allianz: 10-ből 6 elektromos autó céges
- Európában az autóipar jövője az elektromobilitás
- Hatmilliónál is több e-autót adtak el az első félévben – de mi lesz a töltéssel?
- Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.