Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
A több mint húszezer négyzetméteres BEM Irodaház egy olyan flexibilis tér, amely egyesíti a tradíciót a legújabb fenntarthatósági normákkal, ezzel biztosítva kiváló helyszínt mind irodai, mind kereskedelmi hasznosításra. A 2023 decemberében átadott épület egyediségét az adja, hogy az egykori Radetzky-laktanya homlokzatát megtartva építették fel a XXI. századi kihívásoknak maximálisan megfelelő szálloda- és irodaépület. A CIJ díjat – az egyik a leghosszabb ideje futó, kimondottan üzleti beruházásokat értékelő ingatlanfejlesztési díjat – elnyerő, és LEED GOLD minősítés megszerzését célul kitűző ingatlan széleskörű esővíz hasznosítással, napelemrendszerrel, elektromos autótöltőkkel, zöldtetőkkel és hőszivattyús hűtés-fűtési rendszerrel rendelkezik, amelyekkel jelentős mértékben csökkenthető az épület ökológiai lábnyoma. Az épület nemcsak építészeti megjelenésében, hanem fenntarthatósági szempontból is új mércét állít.
2023 végén készült el Budapest legnagyobb új logisztikai épülete, a Budapest Dock Szabadkikötő D2 komplexuma, amelynek az üzemeltetésével az ICON Real Estate Management-et bízták meg. A HBM Soletanche Bachy által kivitelezett projekt a mélyépítői és kivitelezői csapatok hatékony együttműködésének eredménye, amely környezettudatos anyaghasználattal és speciális műszaki megoldásokkal biztosította a fenntarthatóságot előtérbe helyező modern és funkcionális logisztikai ingatlan megszületését.
Az ICON magas szintű facility management szolgáltatása mellett döntött az Eötvös Lóránd Tudományegyetem is a Rákóczi út 15. szám alatt megtalálható irodai és oktatási épületének üzemeltetésére. A korábban szlovák kulturális intézményként működő, napjainkban az ELTE egyik oktatási helyszínének otthont adó épület teljes felújításon esett át az előző években. A hőszivattyúk telepítésének és energiatakarékos megoldások használatának köszönhetően ez az épület is teljes mértékben megfelel az innovatív épületüzemeltetési normáknak, így az ICON kellemes környezetet tud biztosítani mind a diákok, mind a dolgozók számára.
„Azzal, hogy az ELTE Rákóczi úti épületét is mi üzemeltetjük, az iroda, kereskedelmi, logisztikai ingatlanok mellett újabb oktatási intézmény is gazdagítja az ICON FM portfólióját. Az új épületekkel az FM divíziónk által üzemeltetett ingatlanok összterülete eléri a 740.000 négyzetmétert. Örömünkre szolgál, hogy professzionális csapatunk különböző épületfunkciókon keresztül is képes kielégíteni a változatos ügyféligényeket.” – jegyezte meg Flück Róbert, az ICON facility management igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Megosztott céges biciklik és mini irodák a munkahelyeken – ez lehet a jövő?
- A Skanska elindította ESG+ elnevezésű irodai programját
- Üzleti reggelit szervezett az ABSL Hungary és a Colliers
- Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
- Nem lépett a home office az irodák helyébe
- Változnak a hangsúlyok az irodapiacon
- Mik az ideális munkavállalói élmény legfontosabb elemei?
- Az E.ON lesz a BakerStreet irodák első bérlője
- A dolgozót és a céget is megbetegítheti a rosszul berendezett iroda
- Miért jó egy használt monitor irodai felhasználásra?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.