Külföldi nyitásban és az online kereskedelmi fejlődésben segítik a hazai kkv-ket
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az eMAG Magyarország, amelynek célja az e-kereskedelmi know-how fejlesztése, és a magyar kis- és középvállalatok online értékesítési csatornáinak fejlesztése a régióban.
A VOSZ és az eMAG Magyarország 2024. április 12-én ünnepélyes keretek között stratégiai megállapodást írt alá, amelynek célja, hogy a magyarországi kis- és közepes méretű vállalkozások aktívabban működjenek közre a hazai és a határon átnyúló online kereskedelemben.
Az együttműködés részeként a VOSZ és az eMAG tervezi, hogy közösen vagy külön-külön különböző programokat tesznek elérhetővé és információkat bocsátanak rendelkezésre annak érdekében, hogy például az e-kereskedelem felé nyitó VOSZ-tagok hozzáférjenek azokhoz a tudáseszközökhöz, amelyek segítségével a hazai vagy külföldi piacokon folytatott tevékenységükhöz kapcsolódóan több online értékesítést tudnak végezni, legyen szó akár stratégiai vagy taktikai jellegű tevékenységről.
Ezen túlmenően az eMAG Magyarország a Marketplace platformján keresztül támogatja a magyar vállalkozásokat exporttevékenységük és -képességük fejlesztésében a határon átnyúló értékesítésben, három országban – Magyarországon, Romániában és Bulgáriában – nyitva lehetőséget számukra.
"Az eMAG magyarországi webáruházában tíz termékből csaknem hatot már a Marketplace partnerek értékesítenek. Így nem meglepő, hogy a piactér üzleti modell egyik fontos hazai zászlóshajójaként fontosnak tartjuk, hogy ne csak a magyar vállalkozások online kereskedelem felé való nyitását segítsük Marketplace platformunkon keresztül, hanem a határon átnyúló kereskedelmet is támogassuk. A 35 millió lakosú magyar-román-bolgár piacok elérése jelentős kiaknázatlan potenciált rejt a magyar kereskedők számára, és együttműködésünkkel szeretnénk tudatosítani bennük, hogy a külföldi piacok felé való nyitás sokkal kevesebb erőfeszítéssel jár, mint gondolnák” – kommentálta az együttműködés létrejöttét Daradics Kinga, az eMAG Magyarország ügyvezetője.
Eppel János, a VOSZ elnöke hangsúlyozta az együttműködés fontosságát, ahogy fogalmazott: „A VOSZ célja a mikro-, kis- és középvállalkozások fejlődésének és sikeres működésének elősegítése és a vállalkozói aktivitás növelése a vállalkozások erőforrásellátottságának elősegítésével, különösen a tudás-tőkét, illetve a finanszírozási lehetőségek biztosításával oly módon, hogy az üzleti életben elérhető tudást, illetve ún. legjobb üzleti megoldásokat összegyűjti, rendszerezi és azokat a tagok számára átadja, tanácsot, szolgáltatást nyújt ezzel kapcsolatban. A Szövetség olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik a vállalkozók munkáját könnyítik meg – az eMAG mindenképp közéjük tartozik. A VOSZ-nál kiemelt területként kezelik a digitalizációt, ebben az eMAG ugyancsak élen jár.”
Kapcsolódó cikkek
- Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
- Új Marketplace-vezető az eMAG Magyarországnál
- A rövid futamidejű, kamatmentes ajánlatok pörgetik az áruhitelt az eMAG-nál
- Ezt tudja most egy tévé, amit egy tipikus magyar vásárló választ
- Népszerűségi díjat nyert az eMAG az Ország Boltja versenyen
- Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
- „Az év vállalkozója” egyik díjazottja Pest vármegyében: Hajós István
- Akciós napi fogyasztási cikkekre mentek rá az eMAG Black Friday első órájában a vásárlók
- Több mint 1 millió ajánlattal érkezik az eMAG Black Friday
- 2 milliárd forint felett az első év forgalma a Rejoy.hu-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hazánkban is megkerülhetetlen lesz a mesterséges intelligencia
Magyarországon is versenyhátrányba kerülnek azok a munkavállalók, akik nem képesek alkalmazni a mesterséges intelligenciát (MI), és azon médiavállalatok, amelyek nem integrálják az új technológiákat a munkafolyamataikba – olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss tanulmányában, hozzátéve: a magyarok inkább pozitívan gondolnak az MI-megoldásokra.
Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása
Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.
KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését
Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.
A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában
A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.