A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához. A verseny ahhoz is hozzásegíti az SAP-ügyfeleket és bevezető partnereiket, hogy megosszák az SAP-megoldások sikeres bevezetési projektjeivel kapcsolatos tapasztalataikat.
Az SAP Quality Awards díjra évről évre mintegy 250 projekt pályázik a világ minden tájáról. A verseny 2009-es kelet-közép-európai indulása óta a projekt-, kockázat- és minőségmenedzsment területén tevékenykedő vezetők szakértői, véleményvezér közösségét építette ki.
Az idén tizennegyedik alkalommal megrendezett díjátadón két fő kategóriában ismerték el a vállalatokat. Az "Üzleti átalakítás: Funkcionális átalakítás" kategóriában olyan SAP-ügyfelek indultak, akik egy vagy több kulcsfontosságú üzleti folyamatot alakítottak át a vállalaton belül, például a beszerzés, a humán erőforrás vagy az ügyfélélmény területén. Az "Üzleti átalakulás: Vállalati megoldások" kategória pedig a digitális átalakulás átfogó és alapos megközelítését alkalmazó vállalatokat díjazta. A külső és belső szakértőkből álló zsűri két nagydíjast és három helyi győztest választott ki.
Funkcionális átalakulás
A "Funkcionális átalakítás" kategóriában a nagydíjat a vezető nemzetközi, integrált olaj- és gázipari vállalat, a MOL-csoport nyerte el az SAP Ariba Strategic Sourcing Suite bevezetésével, amelyet a BearingPoint GmbH implementációs partnerként támogatott. A beszerzési folyamatokat új alapokra helyező projekt a MOL-csoporton belül 14 ország 46 vállalatát érintette, és négy bevezetési szakaszt foglalt magában.
A funkcionális átalakításhoz agilis módszertant alkalmaztak, amely sprinteket, prototípusok validálását és három tesztelési kört alkalmazott a kiváló eredmények biztosítása érdekében. A projekt fő újításai a kategóriamenedzsment és a beszerzés-tervezés voltak, amelyek lehetővé tették, hogy az SAP Ariba lefedje a teljes „Source-to-Contract” folyamatot, és több mint 4000 felhasználó számára végponttól végpontig tartó együttműködési eszközzé váljon.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a SAP Ariba Sourcing Suite megvalósítási projektünk ilyen rangos díjat kapott, hiszen ez jelentős mérföldkő volt a MOL Csoport Beszerzés digitális transzformációjában. Az SAP Ariba Sourcing Suite bevezetése határozott lépés a MOL Beszerzés számára a beszerzések hatékonyságának és eredményességének növelése felé. Ez az élvonalbeli megoldás teljes körű beszerzési folyamat lefedettséget kínál, kifinomult adatvezérelt döntéshozatali képességekkel erősítve a MOL-csoportot a beszerzési folyamat során, a beszállítók bevonásától a kockázatkezelésig és a fenntartható fejlődésig.
Az integrált adatelemzésnek köszönhetően funkciónk folyamatosan finomhangolhatja és optimalizálhatja beszerzési folyamatait, növelve a működési hatékonyságot és agilitást. A belső munkafolyamatok digitális racionalizálásával a csapatok a külső piaci dinamika felé irányíthatják figyelmüket, előtérbe helyezve az innovációt, a stratégiai növekedést és a fenntarthatósággal kapcsolatos lehetőségeket.” – hangsúlyozta Gyömbér Tamás a MOL-csoport beszerzési igazgatója.
„Különösen büszkék lehetünk arra, hogy az SAP-t implementáló magyarországi vállalatok projektjeikkel évről évre kitűnnek a kelet-közép-európai vállalatok közül. A funkcionális átalakítások között tapasztalataink szerint a magyar vállalatok valóban élen járnak, amely a mostani globális gazdasági környezetben még nagyobb versenyelőnyt eredményezhet. Büszkék vagyunk a MOL mostani „SAP Quality Grand Award” elismerésére, és bízunk abban, hogy a közös kitartó, magas minőségű munka további magyar vállalatok számára lehet példaértékű” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Nagymányai Rita, a MOL-csoport beszerzési rendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Az SAP Quality Grand Award hatalmas elismerés és egyértelmű visszajelzése annak a minőségnek, innovációnak, elkötelezettségnek és együttműködésnek, amely az MPRO eProcurement projektünket jellemezte. Sikerünk nagyban köszönhető a projektcsapat kitartó erőfeszítéseinek, amely az Ariba rendszer standard funkcióit stratégiailag kihasználva átlátható, szabályszerű és hatékony módon teljesítette a folyamatok összes követelményét. A MOL projektcsapatunk szakértelme és elkötelezettsége, amelyhez erőteljes vezetői támogatás is társult, döntő szerepet játszott eredményünk elérésében. A BearingPoint, a megvalósítási partnerünk szintén sokat tett a projektünk sikeréért az agilis megközelítést alkalmazó innovatív módszertanával, a robusztus bevezetési irányítással és átfogó változásmenedzsmenttel. Mindezek, valamint a beszerzés, az IT és a megvalósítási partner közötti zökkenőmentes együttműködés a kezdeti céljainknál messzebbre repítettek minket, és a MOL-t az SAP Integrated Spend Management valamennyi bevezetési mérőszáma tekintetében vezető pozícióba emelték."
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is Christian Klein az SAP első embere
- Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
- Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
- Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
- Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
- Újabb SAP fejlesztések az AI korszakban való érvényesüléshez
- Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary
- A felhőre való áttérést támogató lépéseket jelentett be az SAP
- A személyes jelenlétet előtérbe helyező, hibrid munkarendet vezet be az SAP Magyarországon is
- A világ élvonalában: vállalatirányítási verseny dobogójára kerültek a Széchenyi-egyetem hallgatói
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.