A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához. A verseny ahhoz is hozzásegíti az SAP-ügyfeleket és bevezető partnereiket, hogy megosszák az SAP-megoldások sikeres bevezetési projektjeivel kapcsolatos tapasztalataikat.
Az SAP Quality Awards díjra évről évre mintegy 250 projekt pályázik a világ minden tájáról. A verseny 2009-es kelet-közép-európai indulása óta a projekt-, kockázat- és minőségmenedzsment területén tevékenykedő vezetők szakértői, véleményvezér közösségét építette ki.
Az idén tizennegyedik alkalommal megrendezett díjátadón két fő kategóriában ismerték el a vállalatokat. Az "Üzleti átalakítás: Funkcionális átalakítás" kategóriában olyan SAP-ügyfelek indultak, akik egy vagy több kulcsfontosságú üzleti folyamatot alakítottak át a vállalaton belül, például a beszerzés, a humán erőforrás vagy az ügyfélélmény területén. Az "Üzleti átalakulás: Vállalati megoldások" kategória pedig a digitális átalakulás átfogó és alapos megközelítését alkalmazó vállalatokat díjazta. A külső és belső szakértőkből álló zsűri két nagydíjast és három helyi győztest választott ki.
Funkcionális átalakulás
A "Funkcionális átalakítás" kategóriában a nagydíjat a vezető nemzetközi, integrált olaj- és gázipari vállalat, a MOL-csoport nyerte el az SAP Ariba Strategic Sourcing Suite bevezetésével, amelyet a BearingPoint GmbH implementációs partnerként támogatott. A beszerzési folyamatokat új alapokra helyező projekt a MOL-csoporton belül 14 ország 46 vállalatát érintette, és négy bevezetési szakaszt foglalt magában.
A funkcionális átalakításhoz agilis módszertant alkalmaztak, amely sprinteket, prototípusok validálását és három tesztelési kört alkalmazott a kiváló eredmények biztosítása érdekében. A projekt fő újításai a kategóriamenedzsment és a beszerzés-tervezés voltak, amelyek lehetővé tették, hogy az SAP Ariba lefedje a teljes „Source-to-Contract” folyamatot, és több mint 4000 felhasználó számára végponttól végpontig tartó együttműködési eszközzé váljon.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a SAP Ariba Sourcing Suite megvalósítási projektünk ilyen rangos díjat kapott, hiszen ez jelentős mérföldkő volt a MOL Csoport Beszerzés digitális transzformációjában. Az SAP Ariba Sourcing Suite bevezetése határozott lépés a MOL Beszerzés számára a beszerzések hatékonyságának és eredményességének növelése felé. Ez az élvonalbeli megoldás teljes körű beszerzési folyamat lefedettséget kínál, kifinomult adatvezérelt döntéshozatali képességekkel erősítve a MOL-csoportot a beszerzési folyamat során, a beszállítók bevonásától a kockázatkezelésig és a fenntartható fejlődésig.
Az integrált adatelemzésnek köszönhetően funkciónk folyamatosan finomhangolhatja és optimalizálhatja beszerzési folyamatait, növelve a működési hatékonyságot és agilitást. A belső munkafolyamatok digitális racionalizálásával a csapatok a külső piaci dinamika felé irányíthatják figyelmüket, előtérbe helyezve az innovációt, a stratégiai növekedést és a fenntarthatósággal kapcsolatos lehetőségeket.” – hangsúlyozta Gyömbér Tamás a MOL-csoport beszerzési igazgatója.
„Különösen büszkék lehetünk arra, hogy az SAP-t implementáló magyarországi vállalatok projektjeikkel évről évre kitűnnek a kelet-közép-európai vállalatok közül. A funkcionális átalakítások között tapasztalataink szerint a magyar vállalatok valóban élen járnak, amely a mostani globális gazdasági környezetben még nagyobb versenyelőnyt eredményezhet. Büszkék vagyunk a MOL mostani „SAP Quality Grand Award” elismerésére, és bízunk abban, hogy a közös kitartó, magas minőségű munka további magyar vállalatok számára lehet példaértékű” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Nagymányai Rita, a MOL-csoport beszerzési rendszerekért felelős vezetője kiemelte: „Az SAP Quality Grand Award hatalmas elismerés és egyértelmű visszajelzése annak a minőségnek, innovációnak, elkötelezettségnek és együttműködésnek, amely az MPRO eProcurement projektünket jellemezte. Sikerünk nagyban köszönhető a projektcsapat kitartó erőfeszítéseinek, amely az Ariba rendszer standard funkcióit stratégiailag kihasználva átlátható, szabályszerű és hatékony módon teljesítette a folyamatok összes követelményét. A MOL projektcsapatunk szakértelme és elkötelezettsége, amelyhez erőteljes vezetői támogatás is társult, döntő szerepet játszott eredményünk elérésében. A BearingPoint, a megvalósítási partnerünk szintén sokat tett a projektünk sikeréért az agilis megközelítést alkalmazó innovatív módszertanával, a robusztus bevezetési irányítással és átfogó változásmenedzsmenttel. Mindezek, valamint a beszerzés, az IT és a megvalósítási partner közötti zökkenőmentes együttműködés a kezdeti céljainknál messzebbre repítettek minket, és a MOL-t az SAP Integrated Spend Management valamennyi bevezetési mérőszáma tekintetében vezető pozícióba emelték."
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is Christian Klein az SAP első embere
- Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
- Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
- Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
- Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
- Újabb SAP fejlesztések az AI korszakban való érvényesüléshez
- Története legerősebb évét zárta az SAP Hungary
- A felhőre való áttérést támogató lépéseket jelentett be az SAP
- A személyes jelenlétet előtérbe helyező, hibrid munkarendet vezet be az SAP Magyarországon is
- A világ élvonalában: vállalatirányítási verseny dobogójára kerültek a Széchenyi-egyetem hallgatói
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.