Világhírű szakértők a budapesti Nemzetközi Lean Konferencián
A világ leghatékonyabb gyártóvállalatait, az edzőcipőktől a bányagépekig, egy közös vonás köti össze: mindannyian a lean módszertant alkalmazzák. A Toyota módszerként is ismert üzleti filozófia legfrissebb újdonságai és trendjei kerülnek bemutatásra a június 6-án Budapesten megrendezésre kerülő XI. Nemzetközi Lean Konferencián. Az előadók között olyan sztárszakértők szerepelnek, mint Katie Anderson, világhírű üzleti bestseller író, Erasto Meneses, a Cambridge Egyetem professzora és az ex-toyotás lean sensei Cevdet Özdogan.
A lean módszertan, amelyet eredetileg a Toyota autógyár fejlesztett ki, világszerte elismert a folyamatok optimalizálásában és a pazarlás minimalizálásában. Magyarországon is egyre több kis- és nagyvállalat alkalmazza a gyártó cégektől kezdve a szolgáltatókig, köztük vezető hazai bankok, mint az OTP, valamint a BMW, a Bosch és a MOL.
„Napjaink legjelentősebb üzleti kihívása a digitalizáció. Nemzetgazdasági jelentőségű, hogy a hazai vállalkozások a lehető legsikeresebbek legyenek ezen a téren. Ezért az idei Nemzetközi Lean Konferencia fő témája a digitalizáció és a mesterséges intelligencia, mert a lean módszertan különösen hasznos a digitalizációs projektek megtervezésekor és megvalósításakor, amivel versenyelőnyhöz juthatnak a vállalatok” – mondta el Molnár Szabolcs, a konferenciát szervező Lean Enterprise Institute Hungary (LEI Hungary) elnöke.
A 270 fős konferencia a vállalatvezetők és vállalattulajdonosok számára kínál lehetőséget a közös tanulásra, tudásmegosztásra és inspirációra. Az esemény legjobban várt előadója az amerikai Katie Anderson lesz. A nemzetközileg elismert vezetési tanácsadó, üzleti bestsellerek írója előadásában arról fog beszélni, hogyan néz ki valójában a folyamatos fejlesztés kultúrája. Hogyan teremthetnek a vezetők olyan környezetet, ahol a munkatársak magabiztosan oldják meg a problémákat és innoválnak.
Erasto Meneses, a Cambridge Egyetem professzora, előadása gyakorlati útmutatást nyújt a digitális transzformáció kihívásainak megoldásához lean digitális módszerek alkalmazásával, bemutatva, hogyan tudják a vállalatok kifejleszteni és bevezetni a piac igényeihez illeszkedő, maximális eredményt biztosító digitális stratégiákat.
A konferenciát megelőző napon az ex-toyotás Cevdet Özdogan tart kaizen workshopot egy hazai logisztikai központ telephelyén. A lean körökben guruként tisztelt szakértő a workshopra jelentkező konferencia résztvevőkkel közösen fejleszti a raktári folyamatokat. A gyakorlati program lehetőséget nyújt a résztvevőknek, hogy a világ egyik legjobbjától szerezzenek azonnal alkalmazható tudást.
Kkv-knak is elérhető megoldások
Ma már hatvannál is több tagja van a LEI Hungary-nek, köztük olyan globális nagyvállalatok, mint az Audi, az IKEA, a LEGO vagy az SAP. De nem csak az óriásvállalatoknak hatékony megoldás, ha a hatékonyságot fókuszba helyező lean szemléletet megismerik.
A 365.café nevű barcelonai pékség és kávézó hálózat esete mutatja, hogy mennyivel gyorsabb növekedési pályára lehet állni a lean segítségével. Ez például azon is múlt, hogy a folyamataik újragondolásával kisebb raktárra, kevesebb hűtőkapacitásra lett szükségük. Sikerült ezáltal a mélyhűtőben tárolt félkész termékek helyett többnyire friss, igény alapú termelésre átállni: ezáltal sokkal jobb minőségűek lettek a pékáruik, továbbá kisebb raktárra és kevesebb hűtőre lett szükség. Így egyszerre nőtt a bevétel és csökkent a kiadás.
A lean lényege pedig pontosan abban áll: ne a megszokások irányítsák a gondolkodásunkat, a vállalatunk üzleti döntéseit, hanem merjük azokat kétségbe vonni, forradalmi elvek mentén új ötleteket kipróbálni. Ehhez pedig nem csak elkötelezettségre, hanem kapcsolatépítésre, a tapasztalatok megosztására, mások visszajelzéseire is szükség van.
A XI. Nemzetközi Lean Konferencia kiváló alkalom hasonló esetek megismerésére, a saját kihívások és elképzelések átbeszélésére. A magyarországi innovatív, digitalizációra nyitott szakemberek és vállalatvezetők egymástól és nemzetközileg elismert szakemberektől tudnak inspirációt meríteni, új kapcsolatokat építeni – remélhetőleg hamarosan hazai végtörténeteit sikertörténeteit lehet majd más országok lean konferenciáin bemutatni.
Lean szemlélettel fentarthatóbb a világ
A környezettudatosság és a lean szemlélet szorosan összefonódik, hiszen mindkét megközelítés az energiafelhasználás, a pazarlás, a hulladék és az emisszió csökkentésére törekszik, elősegítve ezzel a fenntarthatóságot. A XI. Nemzetközi Lean Konferencia résztvevői idén különleges módon járulhatnak hozzá az környezeti lábnyom csökkentéséhez: jegyvásárlásukkal támogatják egy Miyawaki minierdő létrehozását Budapesten. Ez az ambiciózus projekt a 10 millió Fa mozgalom szakmai támogatásával valósul meg, és célja, hogy zöldebbé és élhetőbbé tegye a várost.
A konferencia honlapja: https://lean.org.hu/nemzetkozi-lean-konferencia
Kapcsolódó cikkek
- 10 éves a Craft Conference: Budapestre érkezik a Google, a Spotify és az OpenAI is
- Jövőbe mutató megoldások a 10. Smart Factory ConnAction konferencián
- Utazási konferencia az Angyalok városában
- XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY
- Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
- Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
- Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
- Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
- Mit tehet a vasút a fenntarthatóbb turizmusért?
- PwC Debrecen Business Forum 2024
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.