Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
A Continental fontos alkatrészeket és termékeket szállít az új Mercedes-Benz E-osztályhoz. A cég intelligens eszközalapú hozzáférési megoldásával (röviden CoSmA) a technológiai vállalat olyan rendszert kínál, amely az okostelefonokat vagy az okosórákat autókulcsokká alakítja. A technológia a digitális kornak megfelelő kényelmes felhasználói élményt tesz lehetővé. A Continental most először kínál olyan teljeskörű rendszert, amely átfogó kapcsolatot biztosít a jármű digitális ökoszisztémája, az okoseszközök és a felhő között.
• Digitális kulcs: a rendszer lehetővé teszi a járműkulcsok megosztását az arra jogosult felhasználókkal, akár okostelefonon keresztül
• Philipp von Hirschheydt, a Continental Automotive szektorának vezetője: „A Continental most először kínál hardverből és szoftverből álló teljes rendszert a kulcs nélküli jármű-hozzáféréshez sorozatgyártásban”
• A nagy hatótávolságú radartól a térhatású kamerákig számos alkatrész látja el a vezetéstámogató rendszereket pontos adatokkal
• Tartós műbőr a ContiTech-től: a speciális felületi technológia különösen ellenállóvá teszi az ülések anyagát a szennyeződéssel szemben
Az intelligens eszközök kényelmes és biztonságos hozzáférést tesznek lehetővé
A beépített intelligens eszközalapú CoSmA hozzáférési rendszer a digitális autókulcs központi eleme. Az alkalmazott ultraszéles sávú (UWB) technológiával a mobileszközök, például okostelefonok vagy okosórák automatikusan nyitják és indítják a járművet.
„Kulcsfontosságú számunkra, hogy termékeink segítségével ügyfeleink hatékonyan és holisztikusan fejlődhessenek olyan összetett területeken, mint például a fenntartható járműdigitalizáció. A CoSmA kulcsnélküli hozzáférési rendszerrel most először kínálunk olyan komplett megoldást, amely az összes hardver- és szoftverkomponenst magában foglalja” – magyarázza Philipp von Hirschheydt, a Continental Automotive szektorának vezetője.
A járműtulajdonosok egyszerre több digitális kulcsot is létrehozhatnak és kezelhetnek anélkül, hogy egy fizikai kulcsot kellene átadniuk egymásnak. Ez azt jelenti, hogy a járművet kényelmesen meg lehet osztani a családtagokkal és a barátokkal a virtuális kulcs továbbításával. A jármű tulajdonosa különböző jogokat rendelhet a kulcshoz, és így például meghatározhatja, hogy egy személy csak kinyithatja a járművet, de nem vezetheti azt.
Első lépésként a rendszer felismeri az eszközön tárolt érvényes virtuális kulcsokat, és kezdeményezi a hitelesítést a Bluetooth Low Energy-n keresztül, amely a Bluetooth-szabvány egy különösen energiatakarékos változata és képes folyamatosan aktívan futni a háttérben. Amikor ez sikerül, az intelligens eszköz helyzetét az UWB-technológia segítségével centiméterre pontosan meghatározza a rendszer. A jármű csak akkor nyílik ki, ha az eszköz a meghatározott területen belül van. Ez a rendkívül pontos jelazonosítás megakadályozza, hogy a rádiójellel illetéktelenek visszaéljenek. A motor indítása is csak akkor lehetséges, ha az ellenőrzött eszközt a jármű belsejében felismerte a rendszer. A CoSmA teljes mértékben kompatibilis az iparágak közötti Car Connectivity Consortium (CCC) specifikációival, amelyben autógyártók, okoseszköz-gyártók és technológiai vállalatok fogtak össze a mobileszközök és járművek kommunikációjának és integrációjának előmozdítása érdekében.
A Continental a Mercedes-Benz AG-nak első alkalommal szállítja a teljes CoSmA rendszert, amely egy központi vezérlőegységből, ultraszéles sávú rádiótechnológiával ellátott adó-vevőegységekből és intelligens szoftverből áll.
Intelligens technológiák a legmagasabb szintű biztonságért
Az intelligens rendszerek segítenek megelőzni a baleseteket és növelik a vezetés kényelmét. A Mercedes-Benz E-osztályban a Continental nagy teljesítményű, nagy hatótávolságú radarja megbízhatóan látja el az előttünk haladó járművekre és akadályokra vonatkozó adatokkal az olyan fejlett vezetéstámogató rendszereket, mint az adaptív sebességtartó automatika és a vészfékasszisztens. A Continental másik elektronikus biztonsági eleme a járműbe épített telematikai vezérlőegység, amely biztosítja a zökkenőmentes adatcserét a mobiltelefon-hálózatokkal, és olyan biztonsági szempontból fontos funkciókat is lehetővé tesz, mint az automatikus segélyhívás (eCall).
Az adaptív légrugózás intelligens vezérlése a Continental Air Supply (CAirS) rendszeren keresztül valósul meg: az integrált vezérlőegység egyetlen modulban egyesíti a kompresszort, a szeleptömböt és az elektronikus vezérlőt. A rendszer szoftverét kifejezetten a Mercedes-Benz E-osztályhoz igazították, és lehetővé teszi a légrugózás minden helyzetben optimális beállítását, hogy a kényelem és a kiváló menetstabilitás ideális kombinációját biztosítsa minden közlekedési helyzetben.
A Continental portfóliójából származó térhatású kamerák által nyújtott tökéletes panorámaképnek köszönhetően a kényelmes és biztonságos manőverezés még rossz látási viszonyok között is mindig garantált. A technológiai vállalat fényvezérlő egységei továbbá a teljes LED-es fényszórók intelligens vezérlésének köszönhetően kiváló menetfényt biztosítanak.
Biztonságos közlekedés a gyárilag felszerelt Continental gumiabroncsokkal
A biztonságos, csendes és energiatakarékos vezetés érdekében a Mercedes a járművet gyárilag Continental EcoContact 6 Q gumiabroncsokkal felszerelve szállítja. Az abroncsot magas futásteljesítmény és alacsony energiafogyasztás jellemzi. Ezt egy speciális gumikeverék teszi lehetővé, amely csökkenti az abroncs energiaelnyelését vezetés közben, ezáltal mérsékelve a súrlódást, valamint a gördülési ellenállást. Az EcoContact 6 Q emellett alacsony gördülési zajjal, megbízható tapadással és kiváló kanyarstabilitással bír, még nagy sebességnél is. A járműhöz a Continental WinterContact TS 860 S abroncs is elérhető a téli szezonra, amely az alacsony hőmérsékleten, száraz és nedves úton való precíz kezelhetőséget képviseli.
Időtálló szépség: az innovatív felületi anyagok különösen könnyen tisztíthatóvá és tartósabbá teszik a belső teret
A Continental innovatív és fenntartható felületi anyagai jellemzik a belső teret. Az ülésekhez az úgynevezett staynu technológiával készült Acella műbőrt használják: ez a fejlesztés szinte teljesen ellenállóvá teszi az anyagot a szennyeződésekkel szemben. Az ajtók és a kezelőpanelek fenntartható Acella kárpitanyaga akár 30 százalékban újrahasznosított PET műanyag palackokból készül.
Kapcsolódó cikkek
- Példátlan fitness élményt nyújt a vadonatúj HONOR Band 9
- Matchbox lett az elektromos Mercedesből
- A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
- A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
- A világ tíz legnagyobb e-jármű-gyártója a Continental gumiabroncsaira támaszkodott 2023-ban
- Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
- Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit
- AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
- Használt autót webshopból?
- A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.