Friss kutatás: ezeket a háztartási gépeket veszik a magyarok
A magyarok rendkívül árérzékenyek, ha háztartásigép-vásárlásról van szó: akkor vesznek csak újat, ha elromlott a régi, a vásárlásnál pedig az ár és az energiafogyasztás a legfontosabb tényezők. Mikrohullámú sütő szinte minden háztartásban van, az air fryer pedig népszerűbb, mint a kenyérsütőgép. Nem bízunk a márkaszervizekben, de a szerelő szavára nagyon adunk. A Gorenje legfrissebb, hazai reprezentatív kutatása a magyarok háztartásigép-vásárlási szokásait vizsgálta.
Kényszerből vesznek a magyarok új háztartási gépet
A magyarok több mint háromnegyede csak akkor vásárol új háztartási gépet, ha elromlik a meglévő és drága lenne a szerelés vagy az alkatrészcsere – derült ki a Gorenje legfrissebb, reprezentatív kutatásából*. Nagyon ritka, hogy az energiafogyasztás vagy a meglévő kinézete miatt cserélnek gépet egy nekik jobban tetszőre. Érdekes, hogy a férfiak hajlamosabbak leárazáson venni új készüléket, de csekély a nemek szerinti eltérés. A kutatásból kiderült, hogy a 60 évnél idősebbek kevésbé tartják fontosnak a készülék korát és inkább akkor cserélik le, ha elromlik és drága lenne a szerelés vagy az alkatrészcsere.
Az ár alapján választanak készüléket
Füle Norbert, a Gorenje Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy új háztartási gépek vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont. A válaszadók 79 százaléka dönt így, de fontos szempontok még a készülék energiafogyasztása (55 százalék) és a készülék márkája (35 százalék) is.
„A felmérésből azt látjuk, hogy a magyarok számára kevésbé fontos szempont, hogy okos készüléket vásároljanak és a design sem elsődleges. A készülékek ára a nőknek fontosabb, mint a férfiaknak, akárcsak a készülék mérete és a készülék energiafogyasztása. A férfiakat jobban érdeklik a garanciafeltételek, a szervizelési lehetőségek és a készülék márkája. A válaszokból az is kiderül, hogy a készülék funkciója és a megbízhatóság is fontos szempontok vásárláskor, de a megkérdezettek említették a teszteredményeket és a vásárlói véleményeket is. Ebből azt látjuk, hogy a vásárlás egy komplex döntési helyzet, számos tényező közrejátszik abban, hogy melyiket veszik meg a vásárlók. A gyártóknak segíteniük kell ezt a döntést azzal, hogy minden információt a rendelkezésükre bocsátanak, hiszen 3, 5 vagy akár 10 éven át, napi szinten használják majd ezeket a készülékeket” – tette hozzá Füle Norbert.
Az air fryer népszerűbb, mint a kenyérsütő
Mikrohullámú sütő szinte minden háztartásban akad és minden második magyarnak turmixgépe is van otthon, valamint a különálló fagyasztó és a mosogatógép is népszerű termékek. Érdekes, hogy habár az air fryer új típusú készülék a piacon, mégis több embernek van (27 százalék), mint kenyérsütőgépe (19 százalék). Az air fryert legnagyobb arányban a 18-39 év közöttiek veszik, de meglepő, hogy minden második 60 évnél idősebbnek is van otthon. Kávédarálója a 40 év fölöttieknek van, a fiataloknál alacsonyabb a penetráció. Szárítógépe viszont a 18-39 év közötti korosztálynak van legnagyobb arányban.
Még nem jött el az ideje a használtgép-piacnak
A megkérdezettek legnagyobb része (41 százalék) még sosem vásárolt használt háztartási gépet és nem is fog, mert inkább új készüléket vesz. A 60 éves vagy annál idősebb válaszadók a legkevésbé nyitottak a használtgép-vásárlásra, a fiatalabbak (18-39 évesek) nyitottabbak használt készülék vásárlására és ők a legelégedettebbek a megvásárolt használt készülékükkel is. Mindössze minden negyedik ember vásárolt már valaha használt készüléket, közülük viszont sokan nem elégedettek: a válaszadók 7 százaléka.
Nem bíznak a magyarok a márkaszervizekben
Meglepő, hogy elromlott készülék esetén tízből csak három magyar hívja a szakszervizt, ha garanciális időn belül van, ezt követően inkább szerelőt keresnek maguktól (25 százalék) vagy ismerős szereli meg a készüléküket (12 százalék). Tíz emberből csak egy keres márkaszervizt, ha letelt a garanciális idő. A márkaszervíz keresése a garanciális időn túl leginkább a budapestiekre jellemző. A fiatalokra a legjellemzőbb, hogy ismerős szereli meg a készüléküket és az is, hogy maguknak szerelik meg. A válaszadók több mint negyedével fordult már elő, hogy szerelőt hívott és túl drága volt. Az is gyakori, hogy nem találtak megfelelő szakembert (26%) és az is, hogy találtak, de heteket kellett rá várni (22%).
Füle Norbert szerint a gyártóknak még sok feladata van abban, hogy a fogyasztók megbízhassanak a márkákban. Az állami háztartásigép-szerelői képzés 20 éve megszűnt, ami azért jelent nehézséget, mert a szerelők idősödnek és a háztartási gépek egyre bonyolultabbak. Hozzátette, az iparág ugyan nemrég újrakezdte a képzést a középiskolákban, de ennek eredményei csak később lesznek láthatók. Az alvállalkozók nem kapnak márkaspecifikus képzést, ezért a nagyobb gyártók saját szervízhálózatot építenek ki, az ügyvezető elmondása szerint a Gorenje úttörő ebben, több megyében is saját szerelőik dolgoznak. Összességében úgy látja, hogy a márkák iránti bizalom lassan épül, de minden gyártónak törekednie kell a szakszerű kiszolgálásra, mert a rossz szolgáltatás gyorsan árt a hírnévnek.
__________________________
*A kutatás a Gorenje Magyarország megbízásából készült. A mintavétel ideje 2024.március 14-23. közötti időszak volt, a felmérés 1028 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 éven felüli lakosság véleményét.
Kapcsolódó cikkek
- Ezeket a háztartási gépeket vették tavaly a magyarok
- Kulináris segédek: íme néhány praktikus konyhai eszköz a mindennapokhoz
- Konyhai és háztartási gépeket adományoztak rászorulóknak
- Kopogtatnak a jövő okos háztartási gépei
- Mit tesz a lakásberuházások visszaesése a hazai elektronikai piaccal?
- A világ első hűtőszekrénye 70 százalékban újrahasznosított műanyag belsővel
- Termékkiegészítők fogyatékkal élőknek
- Jelentős forgalomnövekedés a Candy Hoover Hungary-nél
- Rangos elismerést nyert el az LG ultramodern amerikai háztartásigép-gyára
- Az LG világszerte bevezeti a frissíthető ThinQ UP háztartási gépeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung csatlakozik a Carbon Trusthoz
A Samsung a Carbon Trusttal és egyéb nagy technológiai vállalatokkal együttműködve új módszertant vezetett be a csatlakoztatott eszközök, például a laptopok és a hangszórók használata során keletkező káros anyag kibocsátás és kibocsátás-csökkentések mérésére.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Ultramagas képfrissítési sebességgel érkezik az új AGON PRO monitor
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – kibővíti professzionális gaming arzenálját az AGON PRO AG276FK modellel, amely egy 27 hüvelykes (68,6 cm) Full HD gaming monitor Fast IPS panellel, és lenyűgöző 520 Hz képfrissítési sebességgel. Az AGON PRO ultramagas képfrissítési sebességű monitorcsaládjának legújabb tagja kiegészíti az AG246FK (540 Hz) és az AG256FS (390 Hz) nagy teljesítményű esport modelleket, újabb erőteljes eszközt biztosítva ezáltal a versenyző játékosok számára a győzelemért folytatott küzdelemben.