Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata

forrás: Prím Online, 2024. július 1. 11:28

Kisebb tömeg, nagyobb megbízhatóság – így jellemezhető a fennállásának tizedik évét ünneplő Arrabona Racing Team (ART) idei autója. A győri Széchenyi István Egyetem Formula Student-csapata rollout rendezvényén mutatta be új járművét, amellyel a tavalyi szezon tapasztalatait hasznosítva ismét az élmezőnybe kerülhet.

Története során először a Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkjának épületében mutatta be aktuális fejlesztéseit az Arrabona Racing Team, amely 2014-es alapítása óta már tizenegyedik járművét leplezte le a nagyközönség előtt. A tízéves jubileum kapcsán egy különleges kisfilmet is levetítettek a résztvevőknek. Ebben a csapat vezetői az alapítókig visszanyúlva emlékeztek az egyes időszakok sikereire és kihívásaira, hangsúlyozva, hogy az egész a kezdetek óta ugyanarról szól: versenyzés közben tanulni, egy összetartó közösség tagjaként.

 

Bariska Szilárd csapatvezető és Tóth Imre konstrukciós vezető az ART_11-gyel a leleplezés után. (Fotó: Adorján András)

 

Dr. Dogossy Gábor, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja köszöntőjében aláhúzta: a hallgatói versenycsapatok tagjai kiemelkedő gyakorlati tudással rendelkeznek. „Egy járművet megtervezni és megépíteni nem magától értetődő, így aki el tud indulni egy Formula Student-versenyen, már nyert. Ez a későbbiekben olyan tapasztalattá válik, amit a munkaadók pozitívan értékelnek” – fogalmazott.

 

Az Arrabona Racing Team csapata. (Fotó: Adorján András)

 

Az Audi Hungaria képviseletében dr. Feszty Dániel megerősítette: az iparnak pontosan olyan szakemberekre van szüksége, mint amilyenek a hallgatói versenycsapatokban tevékenykednek, hiszen ők az elméleti ismeretek mellett az autó építése közben olyan képességeket is elsajátítanak, amelyeket az iskolapadban nem lehet megszerezni. „A Formula Student a mérnökutánpótlás-képzés legkiválóbb műhelye. Az elmúlt öt évben több tucatnyi munkatársat vettünk fel az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team csapatából a kutatás-fejlesztési részlegünkre, ami jól mutatja, milyen pedigréje van cégünknél az itt pallérozódó hallgatóknak” – jelentette ki.

 

Az idei szezon kapcsán Bariska Szilárd csapatvezető elmondta, regisztráltak a legrangosabb versenyekre, így a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is a spielbergi osztrák, a ZalaZone-on megrendezésre kerülő magyar és a Bugatti tesztpályáján otthont kapó horvát megmérettetésen vesz részt a csapat.

 

A bemutató után mindenki megtekinthette a csapat idei autóját. (Fotók: Adorján András)

 

„Tavaly a korábbiakhoz képest merőben eltérő, több új megoldással kísérletező autót építettünk, amely akkor még számos gyermekbetegséggel küszködött. Ezeket mostanra kijavítottuk. A konstrukciót és a formát megtartottuk, a változtatásoknál pedig a megbízhatóság növelését és a súlycsökkentést helyeztük előtérbe” – árulta el Tóth Imre konstrukciós vezető. Hozzátette, hogy az elmúlt évben az önhordó karbon-kompozit karosszéria, az úgynevezett monocoque építésekor gyártástechnológiai problémába ütköztek – idén viszont ezt is orvosolták.

 

„Sok alkatrészt újraterveztünk, illetve optimalizáltunk. Ahol csak lehetett, 3D nyomtatott komponenseket használtunk, hogy a legnagyobb szilárdságot érjük el a legkisebb tömeg mellett. A legfontosabb újdonság, hogy módosítottuk a hűtőrendszerünket: a korábbi két oldaldobozos konstrukciót egy oldaldobozos váltotta, amely karcsúsítja az autót és továbbra is megfelelő védelmet biztosít. Az elektronikai rendszerünkben bevezettük az eFuse technológiát, ami a túláramok okozta problémákat hivatott elhárítani, így egy ventilátorleállás nem okozhatja többé a kocsi üzemképtelenségét” – ecsetelte.

 

(Fotók: Adorján András)

 

Az ART_11 névre keresztelt idei autóban is SZEngine szív dobog majd. A motorral kapcsolatban Marschall Márton, a SZEngine Team hallgatói csapat konstrukciós vezetője elmondta, a tavalyi jól sikerült erőforrást fejlesztették tovább, amely kis tömeg mellett relatív nagy teljesítményre képes. „Idén egy 4,1 literes airboxszal szereltük fel a motorunkat, amely magas fordulatszám-tartományokban több levegővel tudja ellátni a rendszert, ezáltal extra lóerőket nyerhetünk” – részletezte Marschall Márton.

 

Mint elhangzott, a csapat július végén az osztrák versenyen szerepel először, addig viszont sok-sok órányi tesztutat fut az autó, hogy tökéletesítsék, illetve hogy megtalálják az optimális beállításokat. Minden adott tehát ahhoz, hogy 2022 után a gárda újra a Formula Student élmezőnyében végezzen Európa legnagyobb presztízsű futamain.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása.  Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.

2024. november 14. 14:55

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01