A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!
Az idei év első négy hónapjában 711 ezer autót adott el a Chery Holdings Group, ez 55,7 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság még ennél is látványosabb fejlődést ért el az elektromos és a plug-in hibrid járművek esetében. Ezekből a január-április közötti időszakban 93 ezret adtak el, ez éves összevetésben 137 százalékos fejlődést jelent.
A kínai vállalat lendülete áprilisban is kitartott, 182 ezer autót értékesítettek ebben a hónapban, ami 43,7 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi eredményhez képest. Az eladott járművek közül 89 ezret az export piacokon értékesítettek, ami éves összevetésben 18,3 százalékos emelkedés. Január és április között a cég 343 ezer járművet exportált, ami harmadával több, mint egy éve, és ezzel az eredménnyel továbbra is a legjelentősebb exportőrök egyike a kínai autógyártók között.
A cég vezető brandjéből – a Cheryből – csak áprilisban közel 118 ezret adtak el, az idei év első 4 hónapjában pedig ebből a márkából összesen több mint 480 ezer talált gazdára, ami 57,5 százalékos bővülésnek felel meg 2023 hasonló időszakával összevetve.
A kiugróan jó export értékesítési eredményekben fontos szerepet játszott a Chery globális megjelenést célzó stratégiája. Ennek eredményes működését jól mutatja az is, hogy a Pekingi Autókiállításon a Chery kiállítóterülete volt az egyik „leginkább nemzetközi” stand, ahol mintegy 3000 tengerentúli vendég ismerkedett meg a cég alternatív hajtásláncok területén megvalósított innovációival és új technológiáival.
A Chery Group nemzetközi megjelenésében fontos szerepet játszik az európai piac meghódítása. Ennek jegyében idén szeptembertől Magyarországon is kapható lesz a vállalat Omoda 5 modellje. A Chery autóinak behozatalára a Hovány Kft. és a Petrányi Autó Kft. hozott létre közös importőr céget Genius Automotive Europe Kft. néven, így a kínai gyártó járművei természetesen a tulajdonosok márkakereskedéseiben is elérhetők lesznek. Az Omoda 5 1,6-os benzines crossover ára, alapfelszereltséggel, 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatta autóját az ART: magabiztosan várja a versenyeket a Széchenyi-egyetem csapata
- A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
- Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
- Bosch Tech Day 2024 – Szoftverekkel is elérhetők lesznek a Bosch „életre tervezett” technológiái
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Két versenyautóhoz szállít motort és hibrid hajtást is fejleszt a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
- Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
- Kényelmet és biztonságot nyújtanak a Continental innovációi az új Mercedes-Benz E-osztályban
- A fejletlen töltési infrastruktúra lassítja az autóipar elektromos átállását
- Használt autót webshopból?
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.