140 millió eurós befektetés: az OMV is csatlakozik az EIT InnoEnergy-hez
Zártkörű részvénykibocsátás keretében az osztrák székhelyű globális üzemanyag és vegyipari vállalat, az OMV, a romániai integrált energiaipari vállalat, a OMV Petrom és a hollandiai székhelyű vállalat, az ACB Participaties B.V. csatlakozott a fenntartható energiaipari fejlesztésekben élenjáró EIT InnoEnergy-hez idén júliusban. Az új részvényesek által biztosított friss tőke és a 140 millió euró értékben lejegyzett részvények jelentős tőkeinjekciót nyújtanak a szervezet átfogó energiaipari célkitűzéseinek megvalósításához.
A három új részvényestől érkező friss tőke tovább erősíti az EIT InnoEnergy 140 millió eurós részvény portfólióját az új üzleti lehetőségek kiaknázására, a jelenleg kezelésükben lévő 200 portfolióvállalat növekedésének megsegítésére, a zéró kibocsátást előirányzó szabályozás lehetőségeit megragadó, komoly potenciállal, prosperitással rendelkező vállalkozások indítására, valamint az amerikai piacon való terjeszkedés felgyorsítására fordítja.
“Az OMV, az OMV Petrom és a ACB Participaties B.V. mostani csatlakozása részvényesekként azt bizonyítja, hogy az IET InnoEnergy olyan szervezet, amely képes felgyorsítani az átállást a fenntartható energetikai megoldásokra és ezzel párhuzamosan elérni Európa újraiparosítási céljait. Ennek megteremtéséhez összehangolt erőfeszítésekre van szükség minden ágazat részéről. Beleértve ebbe az olaj- és gázipar képviselőit is, akik már ambiciózus tervekkel rendelkeznek az alacsony szén-dioxid-kibocsátás gyakorlati megvalósítására." – emelte ki Marcin Wasilewski, az EIT InnoEnergy Central Europe vezérigazgatója.
Vele egyetértésben Anne-Marie Rakhorst, az ACB Participaties B.V. és az EIT InnoEnergy felügyelőbizottságának tagja elmondta, hogy azok, akik valóban fel akarják gyorsítani az energetikai átmenetet, azok az InnoEnergybe fektetnek be, mert eljött az ideje annak, hogy egy nagyot lépjünk előre ezen a területen.
Az EIT InnoEnergy-hez most csatlakozó három cég az ipari, a pénzügyi, a képzési és a digitális ágazatot képviselő 35 tagú részvényesi körbe lép be. Ezek közé tartozik többek közt az AGH, az Augur SCMT, a Capgemini, a CEA, a CMA CGM Energy Fund, az EDF, az ENGIE, az Esade, a Grenoble INP-UGA, a Groupe Idec, az ING, Karlsruhe Institute of Technology, a Koolen Industries, a KTH, a KU Leuven, a Naturgy, a NIIT, a Politechnika Śląska, a Rafako, a Renault, a Santander, a Schneider Electric, a Siemens, a SIPLEC E. Leclerc, a Société Générale, a Stena Metall, a Técnico Lisboa, a TOTAL, a TU/e, az Universitat Politecnica de Catalunya, az Universität Stuttgart, az Uppsala Universitet, a VITO, a Volkswagen és a Wroclaw University of Science and Technology is.
Kapcsolódó cikkek
- Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki
- Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
- Ipari hulladékáramból kulcsfontosságú ipari nyersanyag
- Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
- 500 millió eurót lehetne spórolni a vegyes elektromos flottákkal
- Száz gigawattórás energiatárolási rendszer épül fel Európában 2030-ig
- Személyre szabottan kimutatja a munkavállalók szén-dioxid kibocsátását egy forradalmian új fejlesztés
- Magyar energetikai startupokat is várnak a befektetői programba
- Az OMV 28 ultragyors e-autós töltőpontból álló hálózat kiépítésébe kezdett Magyarországon
- Kezdődik a 800.000 akkumulátor szakember európai képzése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.