Robotok a bankban? Már itt tartanak a pénzintézetek
Az IT egyik leggyorsabban fejlődő területe az automatizáció, ami a gyakran ismétlődő, bonyolult folyamatok és feladatok elvégzését gyorsabbá és hatékonyabbá teszi – véli a K&H IT vezetője. A bank ezért már az információtechnológiai fejlesztésben, a terméktesztelésben, az ügyfelek igényeinek kiszolgálásában és a kollégák munkafolyamatainak egyszerűsítésében is alkalmazza ezeket a megoldásokat. Most pedig a K&H STEM pályázat keretében a fiatal IT egyetemi hallgatók is megmutathatják 2024. október 31-ig, milyen új, kreatív megközelítést látnak az automatizáció alkalmazására.
„Az automatizációt hajlamosak vagyunk például fizikai robotok formájában elképzelni, de a pénzügyi informatikában, a robotizáció példájánál maradva valójában egy olyan technológiáról van szó, ami a gyakran ismétlődő, sok manuális adatbevitelt, -feldolgozást és fájlmozgatást gyorsabbá és pontosabbá teszi. Segítségével a munkatársak az igazán értékteremtő feladatokra fókuszálhatnak, így a vállalatok hatékony működése szempontjából hatalmas a jelentősége. Nem csoda, hogy az automatizáció az egyik leggyorsabban fejlődő informatikai ággá vált, egy bank tekintetében pedig rendkívül széles területet fed le – az automatizált tesztkörnyezet létrehozásától kezdve a személyes hatékonyságot is segítő low-code/no-code (LCNC) megoldásokig” – mondta el Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
Az automatizáció kiemelkedő szerepét mutatja az is, hogy az egyetemi IT hallgatók számára kiírt K&H STEM pályázatnak is ez az egyik témája. „A díjjal azokat a fiatal tehetségeket szeretnénk elismerni, akik egyedi, innovatív gondolkodásmódjukkal, ötleteikkel példaként, „inspoként” szolgálhatnak. A nyertes pályázók összesen mintegy 2 millió forint díjazásban részesülnek és akár részt is vehetnek valódi, értékteremtő piaci megoldások fejlesztésében a K&H hazai és nemzetközi IT csapatának innovatív technológiai projektjein keresztül. Ötletadóként mutatunk három területet a nálunk már működő megoldásokból, akik pedig kedvet kapnak a pályázáshoz, és akár ki is próbálnák és alkalmaznák mindezeket a technológiákat, azok 2024. október 31-ig ezen a linken jelentkezhetnek” – folytatta Ozorai Dénes.
Automatizált fejlesztések
„A Devops Transformation Programunk (DTP) eredményeként ma már bizonyos alkalmazásoknál egy fejlesztés összes ellenőrzése, tesztelése és élesítése teljesen automatizált folyamatként, emberi érintés nélkül fut végig nálunk. Egy ilyen újítást persze nem egyszerű házon belül megvalósítani, ugyanis az összes érintett rendszert és folyamatot módosítani kellett. A K&H-n belül működő IT szervezetünket azonban végig inspirálta, hogy olyan projektben vehettek részt, ami egyedülálló a hazai banki piacon. Ráadásul a technológiai fejlesztések összefűzéséből az üzleti terület is profitál, mivel gyors megoldásokat tudunk szállítani számukra, ami egyértelmű versenyelőnyt jelent a mai, sprinter tempóban haladó technológiai környezetben” – hangsúlyozta az IT vezető.
On-demand tesztkörnyezet
Mivel a fejlesztésekhez szükséges tesztkörnyezetre nincs folyamatosan szükség, ezért ideiglenes tesztkörnyezetet (environment provisioning) alkalmaz a bank IT szervezete, ami csak akkor jön létre, amikor erre valóban szükség van. Ez az on-demand tesztkörnyezet – a folyamatossal szemben – kevesebb karbantartást igényel.
Teret nyernek a low-code/no-code megoldások
Az automatizáció talán leggyorsabban fejlődő területe a low-code/no-code platformok, vagyis az intuitívan, úgynevezett „drag&drop” módon fejleszthető, előre elkészített komponensekből álló szoftverek alkalmazása a banki fejlesztésben. „Egyik hatalmas előnyük, hogy vezetik a kollégák kezét, gyakran nem szükséges hozzájuk tradicionális kódírási IT szaktudás, tehát az üzleti területen dolgozó kollégák is igény szerint össze tudnak állítani olyan, saját vagy csapatuk munkáját segítő megoldásokat, amik a repetitív, manuális tevékenységeket kiváltják. Ráadásul ezzel a technológiával speciális banki folyamatokat is könnyen és gyorsan lehet automatizálni, a K&H-nál ezért egy több mint 10 főből álló IT-s csapat foglalkozik LCNC alkalmazások fejlesztésével.”
„Jelenleg több mint 50 ilyen appot használunk. Többek között így támogatjuk a mindennapi és minden kollégát érintő belső kommunikációt egy mobil alkalmazáson keresztül. De vannak speciális megoldásaink is, mint a lízing szerződéskötési, folyósítási ügymenetét lekövető alkalmazás vagy a vállalati kapcsolattartást és ügyfélmegtartást elősegítő kalkulátor, de a Széchenyi Kártya Program hiteltermékek életciklusának lekövetését is így végezzük” – avat be a részletekbe Ozorai Dénes.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett az Unitree Go2 robotkutya négykerekű változata
- A Mahindra az ABB PixelPaint rendszerét választotta a prémium festési lehetőségek kivitelezéséhez
- Itt a lány, aki megoldotta az egyik legnagyobb vegyipari cég kihívásait
- A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
- Az ABB Robotics és a koreai Pulmuone az MI-alapú automatizálás alkalmazásának lehetőségeit vizsgálja
- Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
- MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
- Az ABB megerősíti vezető szerepét a következő generációs MI-alapú mobil robotika területén
- Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
- Karácsonyi sütit készít a GoFa, az ABB együttműködő robotja
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.