Már 600 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült elkerülni a Schneider Electric megoldásaival
Újabb fontos mérföldkőhöz ért a Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei első félév végére, a társaság megoldásaival már több mint 600 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülésében segítette ügyfeleit. A vállalat energiamenedzsment képzésein már közel 682 ezren vettek részt, és több mint 49 millió embernek segítettek károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz jutni.
Az idei második negyedévben is jelentős eredményeket ért el fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A társaság 2021-ben indította el a 2025-ig tartó Schneider Sustainability Impact (SSI) programot, melynek keretében 11 globális és több mint 200 helyi célkitűzést fogalmazott meg. A cég folyamatosan méri és publikálja az elért eredményeket. Idén június végére a célkitűzése megvalósítását mérő 10-es skálán 6,78-as értéket ért el a cég az első negyedéves 6,43 után. A vállalat terve, hogy 2024 végére meglegyen a 7,4-es érték.
A Schneider Electric fenntarthatósági programja az idei második negyedévben egy fontos mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a társaság megoldásainak segítségével a cég ügyfelei már 605 millió tonna szén-dioxid-kibocsátását kerülték el. Ez közel 30 millió tonnával múlja felül az előző negyedéves eredményt.
Az április-júniusi időszakban a Schneider Electric által használt elsődleges és másodlagos csomagolás 70 százalékánál már nem alkalmaztak egyszerhasználatos műanyagot, helyette újrahasznosított papírból készült kartonnal oldották meg ezt a feladatot. A cég termékeiben használt „zöld” alapanyagok aránya elérte a 32 százalékot.
A Schneider Electric jövőformáló vállalatként küldetésének tekinti, hogy ügyfeleit és partnereit egyaránt ösztönözze a fenntartható működésre. Ennek jegyében indult el a társaság Zero Carbon Project kezdeményezése, melynek célja az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátásának visszafogása. Az idei második negyedév végére sikerült 33 százalékos csökkenést elérni a program indulásához képest, a cél pedig a jövő év végéig az 50 százalékos eredmény.
A Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy csökkentse az egyenlőtlenségeket az energiához történő hozzáférés területén. Június végére elérte a 49,4 milliót azok száma, akik a társaság kezdeményezéseinek köszönhetően jutottak károsanyag-kibocsátás nélkül előállított és megbízható elektromos áramhoz világszerte. A cég energiamenedzsment képzésein résztvevők száma pedig megközelítette a 682 ezret a második negyedév végére. Ők olyan tudásra tettek szert, amellyel támogathatják közösségüket a jövőbeli energiaszükségletük kiszolgálásában.
A Schneider Electric az első helyen végzett a TIME magazin és a Statista által összeállított „A világ legfenntarthatóbb vállalatai 2024” ranglistán, amit júniusban mutattak be. Ez az elismerés is mutatja, hogy a vállalat vezető szerepet vállal a klímavédelemben nagyratörő célok kitűzésével, valamint ügyfelei energiahatékonyságának növeléséhez és kibocsátásuk csökkentéséhez nyújtott támogatással.
„Az, hogy a TIME magazin legfenntarthatóbb vállalatokat bemutató listájának élére kerültünk mutatja, hogy milyen céltudatosságra és elkötelezettségre van szükség az értékláncok szén-dioxid-mentesítéséhez és az üzleti modellek fejlesztéséhez. Másfél évünk van a 2025-ös fenntarthatósági céljaink elérésére, és minden egyes jövőformáló globális és helyi kezdeményezésünk során folyamatosan és tudatosan építünk az eredményeinkre annak érdekében, hogy valóban hosszú távú hatást érjünk el” – mondta el Xavier Denoly, a Schneider Electric „Sustainability Development” területért felelős alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
- A Schneider Electric a világ legfenntarthatóbb vállalata a TIME szerint
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Száműzik az SF6 gázt a villamossági berendezésekből is az Európai Unióban
- Új lendületet ad a „zöld” IT törekvéseknek a Schneider Electric innovációja
- A Provim lett a hazai fődíjas a Schneider Electric fenntarthatósági versenyén
- A tervezettnél gyorsabban halad fenntarthatósági céljai megvalósításával a Schneider Electric
- Ismét a legfenntarthatóbban működő vállalatok között a Schneider Electric
- A körforgásos gazdaság példaképei között a Schneider Electric
- A meglévő technológiákkal is nagyot léphetünk a klímavédelmi célok megvalósítása felé
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.