Elit klubba került a hamarosan hozzánk is érkező OMODA autók gyártója, a Chery Group
Bekerült a világ 500 legnagyobb vállalata közé az OMODA és JAECOO autók gyártója, a Chery Group. A vezető kínai autóexportőr idén először szerepel a Fortune Global 500 listán, a társaság 39 milliárd dolláros árbevételt ért el tavaly, ami 75 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cég stratégiájában kiemelt szerepet játszik a nemzetközi terjeszkedés, ennek jegyében idén szeptemberben Magyarországon is megkezdik az OMODA márka forgalmazását.
Augusztus 5-én hozták nyilvánosságra a világ legnagyobb árbevételű vállalatait bemutató „Fortune Global 500 2024” listát, amelyen a Chery Group kínai független autómárka 39,09 milliárd dolláros működési bevétellel a 385. helyen debütált. Ez a jelentős mérföldkő is jól mutatja, hogy a cég versenyképessége világszinten is egyre nagyobb.
A Chery Group idén először szerepel a patinás magazin Global 500 listáján. A vállalat a múlt évben 75,3 százalékkal tudta növelni forgalmát. A cég 585,7 millió dolláros profittal zárta a múlt évet, ami 83 százalékos fejlődésnek felelt meg éves összevetésben.
A társaság az idei első félévben sem lassított, globális szinten összesen 1,1 millió autót adott el, ez 48,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. Első alkalommal fordult elő, hogy a kínai autógyártó féléves értékesítése átlépte az egymilliós határt. A január-júniusi időszakban elért kiugróan jó eredmények egyben azt is jelentik, hogy a vállalat autóiból világszerte már több mint 14 millió fut az utakon.
A Chery Group stratégiájában kiemelt figyelmet kap a globális jelenlét erősítése és a cég nemzetközi terveiben fontos szerepet játszik az európai piac is. Ennek jegyében idén szeptembertől Magyarországon is kapható lesz a vállalat OMODA 5 modellje, melynek forgalmazását Magyarországon a Genius Automotive Europe látja el. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az OMODA 5 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz a bevezető ára. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az OMODA és JAECOO márkák a Chery új brandjei, amelyek döntő szerepet játszanak a társaság nemzetközi terjeszkedési stratégiájában. A két márkából 15 hónappal ezelőtti piaci bevezetésük óta több mint 280 ezret adtak el, és ma már 20-nál is több országban érhetőek el az ilyen típusú autók. A két brand ma már több mint 800 márkakereskedésből álló hálózattal büszkélkedhet világszerte.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Öt tipp, hogy az autós nyaralás ne váljon rémálommá
- Kizárólag Continental gumiabroncsokkal szerelik fel a Brabus két tuningautóját
- Így használják az autójukat a magyarok
- Felével növelte forgalmát az első félévben az Omoda gyártója, a Chery Group
- A Maserati új szupersportkocsijának világpremierjére készül
- Maratonfutó és öttusázó – ilyennek látják autóikat a magyarok
- A magyar férfi autósok negyede vezetett már 700 kilométernél is többet egyszerre
- Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
- Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
- Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.