Boxy E-commerce Mood Monitor 2024: ezt gondolják a webshop tulajdonosok a piaci kilátásokról
A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést készített a partnerei körében azzal a céllal, hogy képet kapjon az e-kereskedelmi piacon az elmúlt hónapokban kialakult hangulatról. A nem reprezentatív kutatás az online kereskedők általános elégedettségét, a piac legfontosabb aktuális kihívásait, valamint a következő időszak kilátásait vizsgálta. A felmérésből ezek mellett az is kiderül, hogy a partner webshopok hogyan próbálnak alkalmazkodni a dinamikus gazdasági és technológiai változásokhoz.
• A Boxy által megkérdezett webshopok 54%-a negatívan, 33%-a pedig pozitívan értékeli az elmúlt 6 hónapot vállalkozásuk sikeressége szempontjából
• A válaszadók 20%-a elégedett, 60% viszont kifejezetten elégedetlen a webshopja jelenlegi teljesítményével
• Az adatok alapján a három legnagyobb kihívást jelenleg az ügyfélszerzési költségek, a növekvő verseny és a gazdasági visszaesés kezelése jelenti a vállalkozások számára
Az e-kereskedelmi statisztikák szerint 2024 első negyedévében továbbra sem látszott jelentősebb fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon*, ami mögött elsősorban az elmúlt két év tapasztalható vásárlóerő csökkenése és a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak, ezért a Boxy, a kiszervezett raktárlogisztikai megoldások egyik vezető hazai szolgáltatója felmérést készített, amely elsősorban arra kereste a választ, hogy a webshop üzemeltetők hogyan értékelik az elmúlt időszak piaci eseményeit.
Az általános hangulat változása
A megkérdezett vállalkozások többsége (54%) az elmúlt hat hónap során valamilyen szintű negatív változást érzékelt a webshopja működése kapcsán. A válaszadók 47%-a szerint romlottak, 7% szerint pedig jelentősen romlottak üzleti kilátásai. Mindez azt mutatja, hogy a webshopok többsége a várakozásokhoz képest alulteljesített, valamint számos esetben drasztikusan csökkentek eladásaik. Ugyanakkor a válaszadók kb. egyharmada (33%) pozitív tendenciákat tapasztalt ebben az időszakban, és 13%-ra tehető azoknak az aránya, akik nem számoltak be a működésüket jelentősen befolyásoló változásokról.
Elégedettség az értékesítéssel
A felmérés alapján a webshopok mindössze egyötöde (20%) elégedett vállalkozása jelenlegi értékesítési teljesítményével. Csak egy kis csoport (7%) értékelte az eredményeket semlegesnek, ami arra utal, hogy ők nem érzékeltek különösebb problémát, de a válaszadók túlnyomó többsége (60%) elégedetlen volt a webshop eladásaival. Mindemellett 13% nagyon elégedetlen, azaz nem csak, hogy nem felelt meg az értékesítés a várakozásoknak, de komoly problémákat is okoz számukra az eladások visszaesése.
Várakozások egy éves távlatban
A válaszadók többsége (60%) pozitív várakozásokkal tekint a következő egy évre és növekedést vár az értékesítés területén. Bár ez bizakodásra adhatna okot, a további válaszokból arra lehet következtetni, hogy az optimizmus inkább mérsékeltnek tekinthető. A stagnálásra számító (26%) és a csökkenést váró (14%) vállalkozások aránya jelzi, hogy bár a többség növekedésre számít, jelentős azoknak a száma, akik aggódnak az eladások esetleges visszaesése vagy a jelenlegi helyzet fennmaradása miatt. Ez arra utal, hogy bár a webshopnak van növekedési potenciálja, a piaci bizonytalanság, vagy egyéb tényezők miatt nem mindenki érzi úgy, hogy a siker garantált lenne a következő időszakban.
A jelenlegi piaci feltételek
A válaszadók többsége általánosságban (66%) elfogadhatónak vagy jónak ítéli meg a jelenlegi piaci feltételeket, ugyanakkor 34% kedvezőtlennek tekinti ezeket (ezen belül nagyon gyengének 14%, gyengének 20%), ami arra utalhat, hogy bár vannak szegmensek, ahol nagyobbak a kihívások, de a teljes piaci környezet továbbra is lehetőséget nyújt a növekedésre. Az adatokból az is kiderül, hogy a túlnyomó többséget (73%) negatív vagy nagyon negatív hatások érték a közelmúltban, ami azt jelezheti, hogy a webshopok nagy része komoly kihívásokkal néz szembe a gazdasági visszaesés és az inflációs nyomás következtében. Ugyanakkor van egy kisebb csoport (17%), amely számára a gazdasági helyzet nem okozott problémát, vagy akár pozitív hatással volt a működésére. Az általános kép vegyes, mivel bár a legtöbb válaszadó nem látja kritikusnak a helyzetet, jelentős részük aggódik a piaci körülmények miatt.
A legnagyobb kihívások
Az adatok alapján a Boxy által megkérdezett webshopok a három legnagyobb kihívásnak az ügyfélszerzési költségek növekedését (28%), az élesedő versenyhelyzetet (28%) és a gazdasági visszaesés hatásainak kezelését (28%) tekintik. Ezek a tényezők komoly nyomást gyakorolnak rájuk, valamint együttesen alkotják a legfőbb előttük álló nehézségeket. A technológiai változások bár fontosak, jelenleg kevésbé ítélik meg kritikus problémának. A fenti adatok azt sugallják, hogy az e-kereskedelem szereplőinek főként a költséghatékonyságra, a versenytársaktól való megkülönböztetésre és a gazdasági helyzethez való alkalmazkodásra kell összpontosítaniuk a versenyképesség megőrzése érdekében.
A webshopok legfontosabb célkitűzései a következő 12 hónapban
A megkérdezettek legnagyobb része az eladások növelését tartja a legfontosabb célnak (31%), mivel a növekvő ügyfélszerzési költségek és a gazdasági bizonytalanságok miatt az eladások fellendítése kulcsfontosságú. A második leggyakoribb cél a termékkínálat bővítése (21%). Ez arra utal, hogy a webshopok igyekeznek új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíteni a portfóliójukat, hogy szélesebb közönséget érjenek el és versenyelőnyt szerezzenek. A válaszadók egy jelentős része emellett az új piacokra való belépést tűzte ki célul (20%), valamint sok webshop (17%) a technológia fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Utóbbi a hatékonyság növelését, a vásárlói élmény javítását és az innovatív megoldások integrálását célozza, amelyek segíthetik a webshopokat versenyképességük megőrzésében.
________________
* Digitális Kereskedelmi Körkép 2024. GKID.
Kapcsolódó cikkek
- GKID: beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
- GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora
- Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
- Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
- Ezt nem gondoltuk volna: még segít is a hazai webshopoknak a Temu
- Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
- Kiszorítja-e a Temu a hazai webáruházakat?
- A CCC figyelmeztet: csak a hivatalos webáruházban vásároljunk!
- Ringbe száll az Ecommerce Hungary az át nem vett csomagok elleni harcban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkezett a videó a látványos drónshow-ról! Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor
Október 11-én este nem mindennapi jelenségre figyelhettek fel a budapestiek. A Szabadság-szobor a felújítása miatt július óta korlátok közé szorítva, takarás alatt áll, elrejtve a járókelők szeme elől. Most viszont a Yettel egy igazán különleges kezdeményezéssel készült: egy látványos és izgalmas drónshow keretében a szimbolizált Szabadság-szobor egy rövid időre életre kelt, újra megmutatva magát a közönségnek lélegzetelállító fényjáték formájában.
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét.
Közösen tehetjük versenyképesebbé és fenntarthatóbbá Európát
Véget ért az idei TECHTOGETHER+ járműipari rendezvény, melynek keretében szakmai fórum, kiállítás és mérnökhallgatói verseny is zajlott.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.
Online megoldásokkal fejlődik az egészségügyi ellátás
Online időpontfoglalás, e-recept, egészségügyi applikációk, telemedicina – ezek az innovatív technológiák már elengedhetetlen jellemzői a mindennapoknak, új korszakot indítottak a hazai egészségügyben is. A COVID világjárvány alatt ugrott meg a digitális megoldások iránti igény mind a betegek, mind az orvosok részéről. A digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, majd a hosszú távú fejlődés kulcsává is vált. A fejlesztések nemcsak az ellátás minőségét növelik, hanem az orvos-beteg bizalmat is erősíti.