A nőknek is helye van az autóiparban
A Nemek egyenlőségéért egy „férfiasnak” tartott iparágban című pályázatával lett győztes a Bridgestone Tatabánya a HRPOWER szervezésében megvalósuló Open Minded Companies Award 2024 pályázat Program a nemek közti egyenlőségért kategóriájában.
Október 17-én került megrendezésre a Magyarországon működő kis- és nagyvállalatok munkahelyi sokszínűségért, nyitottságért, elfogadásért tett kezdeményezéseit és eredményeit díjazó Open Minded Companies Award 2024 díjátadó gálája. A kategória három döntős shortlistes nevezője közül a 8 főből álló szakmai zsűri végül a Bridgestone Tatabánya pályázatát találta méltónak a kategóriagyőzelemre.
A Bridgestone Tatabánya törekszik arra, hogy lebontsa a gumiabroncsgyártásban uralkodó hagyományos nemi sztereotípiákat – egy sokak által férfiasnak tartott iparágban. A nemi egyenlőség előmozdítása érdekében indított kezdeményezések a vállalat azon törekvését tükrözik, hogy inkluzív és támogató környezetet teremtsen a női munkavállalók számára. Topolcsik Melinda ügyvezető igazgató alatt 2017 óta négy és félszer több hölgy kolléga dolgozik a gyárban, mint korábban – az összes kolléga közel 20%-át teszik ki.
A vállalat kezdeményezései és programjai – ingyenes egészségügyi szűrések, női kerekasztalbeszélgetések, készségfejlesztő programok és tréningek, külső rendezvényeken és konferenciákon való részvételi lehetőségek, édesanyák és kismamák támogatása – a női kollégák jóllétének megőrzésére, szakmai fejlődésükre, és a munka-magánélet egyensúlyának biztosítására egyaránt összpontosítanak.
„Világéletemben termelő vállalatoknál dolgoztam, így mindig is fontos volt számomra az egyenlőség előmozdítása és a női munkavállalók támogatása. A kollégák szemléletformálása hosszabb távon arra is pozitív hatással bír, hogyan tekintenek a nők saját szerepükre a férfiasnak tartott termelő- illetve gumiabroncsiparban, illetve hogyan kerül megítélésre a női munkavállalók jelenléte a szektorban” – mondta el a kategóriagyőzelem kapcsán Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalat célja, hogy pozitív példával elől járva minél több hölgy érezhesse azt, hogy neme ellenére is helye van az autóiparban, aktív szerepvállalása pedig támogatást élvez a gyártó vállalatoknál is.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
- Bridgestone abroncsokon gurul a Lamborghini új szuperautója
- Bridgestone abroncsokon gurul a párizsi olimpia
- Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
- Nemzeti színű kivilágítással szurkolnak a Bridgestone gyár kollégái a magyar válogatottnak
- Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
- 2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone
- A Bridgestone Tatabánya nyerte el a legjobb technológiai befektetés díját
- A Bridgestone és a Webfleet közös platformot indítottak az elektromos járműszolgáltatásaiknak
- Idén negyedszer lett Családbarát Munkahely a Bridgestone
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.