MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Az egynapos akció helyett hosszabb időszak a nyerő
Bár a vásárlók majdnem kétharmada (63%) kifejezetten az akciós ajánlatokat keresi, az egynapos Black Friday, ami régen a rendkívüli árengedményekkel volt egyenlő, mára egy hosszabb, akár egész hónapos leárazási időszakká vált. A vásárlók mindössze 11%-a jelezte, hogy tavaly a Black Friday alkalmával vásárolt, és az idei évre is hasonlóan visszafogottak a várakozások. Ennek oka részben az, hogy a népszerű akciók ma már nemcsak egy napra, hanem hosszabb időszakra szólnak, így az emberek már nem készülnek annyira koncentráltan egyetlen napra.
„A vásárlói szokások folyamatos változásával a MediaMarkt számára is fontos, hogy alkalmazkodjon az új elvárásokhoz. A Black November lehetőséget ad arra, hogy megemelt készletünkből vásárlóink ne egy nap alatt, hanem egy teljes hónapon át, nyugodtan válogathassanak az akciós termékek közül, elkerülve a tömeget és a felesleges kapkodást. Így kényelmesen, alapos megfontolás után szerezhetik be azokat a műszaki eszközöket, amelyek valóban értéket jelentenek a mindennapjaikban és hasznos ajándékok lehetnek karácsonykor” – tette hozzá Szilágyi Gábor a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az érdeklődés csökkenése és tudatosság növekedése
A Black Friday ereje a kutatás szerint azért is halványul, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Az esemény során vásárlást tervezők 60%-a olyan termékek beszerzésében gondolkozik, amelyeket amúgy is megvenne, míg kifejezetten a karácsonyi ajándékokat keresők 42%-ot tesznek ki. A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede azt mondta, hogy csak termékeket vesz meg az ünnepi időszakban, amiket tervezetten amúgy is beszereznének. Ráadásul a résztvevők több mint fele (53%) közömbös az eseményt illetően, és sokan az elmúlt évek gazdasági kihívásai miatt is elkerülik a hirtelen ötlettől vezérelt vásárlásokat, még a jelentős árkedvezmények ellenére is.
Online vásárlás dominanciája
A kutatás alapján a vásárlók 44%-a kizárólag az online térben keres akciókat, míg további 34% mind az online, mind a hagyományos boltokban figyel az ajánlatokra. Kifejezetten csak a hagyományos bolti akciókat keresők aránya csupán 8%, ami jól mutatja az online vásárlás dominanciáját, különösen a Black Friday időszakában.
Okostelefonoktól a kávéfőzőkig – mit vásárolnak a magyarok?
A műszaki cikkek iránti kereslet kiemelkedő: a Black Friday vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. Szórakoztató elektronikai termékek – főleg okostévék – is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos költés várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62%-ot ér el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében.
Kiemelkedő összköltés várható
A vásárlást tervezők átlagosan 195 ezer forintot szánnak a leárazásokra, ami a digitális eszközöket gyakran használó, 4,2 millió fős közönségre vetítve körülbelül 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent. A teljes piacra vetítve, beleértve a nem tervezett vásárlásokat és és azokat is, akik ritkábban használnak a digitális eszközöket, ez az összeg akár a 150-160 milliárd forintot is elérheti.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- Jürgen Klopp a MediaMarkt csapatához igazolt
- Magyarok és a mobilvásárlás
- Íme a leggyakoribb energiatakarékossági tévhitek – és az igazság!
- Bemutatták a MediaMarkt fotópályázatának győztes alkotásait
- Új pénzügyi igazgató a Media Markt Magyarország élén
- Ezek voltak 2023 legkeresettebb műszaki cikkei
- A Wolt Drive és a MediaMarkt ultragyors, kétórás kiszállítást indít
- Mutatunk 10 tippet, amivel kivédhetjük a csalásokat a Black Friday és a Cyber Monday idején
- Az AOC és az AGON by AOC izgalmas Black Friday monitor ajánlatai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.