MediaMarkt: Rekordköltés várható Black Friday alatt
A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de a MediaMarkt megbízásából készített legfrissebb kutatás szerint a korábbi évekhez képest átalakult az emberek hozzáállása. A felmérés – amelyet a Publicis Group Hungary finanszírozásával és a PwC kivitelezésével készített a vállalat-, azt mutatja, hogy az akciós árak kereslete továbbra is kiemelkedő, azonban maga a „fekete péntek” már egyre kevésbé bír különleges jelentőséggel.
Az egynapos akció helyett hosszabb időszak a nyerő
Bár a vásárlók majdnem kétharmada (63%) kifejezetten az akciós ajánlatokat keresi, az egynapos Black Friday, ami régen a rendkívüli árengedményekkel volt egyenlő, mára egy hosszabb, akár egész hónapos leárazási időszakká vált. A vásárlók mindössze 11%-a jelezte, hogy tavaly a Black Friday alkalmával vásárolt, és az idei évre is hasonlóan visszafogottak a várakozások. Ennek oka részben az, hogy a népszerű akciók ma már nemcsak egy napra, hanem hosszabb időszakra szólnak, így az emberek már nem készülnek annyira koncentráltan egyetlen napra.
„A vásárlói szokások folyamatos változásával a MediaMarkt számára is fontos, hogy alkalmazkodjon az új elvárásokhoz. A Black November lehetőséget ad arra, hogy megemelt készletünkből vásárlóink ne egy nap alatt, hanem egy teljes hónapon át, nyugodtan válogathassanak az akciós termékek közül, elkerülve a tömeget és a felesleges kapkodást. Így kényelmesen, alapos megfontolás után szerezhetik be azokat a műszaki eszközöket, amelyek valóban értéket jelentenek a mindennapjaikban és hasznos ajándékok lehetnek karácsonykor” – tette hozzá Szilágyi Gábor a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az érdeklődés csökkenése és tudatosság növekedése
A Black Friday ereje a kutatás szerint azért is halványul, mert a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. Az esemény során vásárlást tervezők 60%-a olyan termékek beszerzésében gondolkozik, amelyeket amúgy is megvenne, míg kifejezetten a karácsonyi ajándékokat keresők 42%-ot tesznek ki. A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede azt mondta, hogy csak termékeket vesz meg az ünnepi időszakban, amiket tervezetten amúgy is beszereznének. Ráadásul a résztvevők több mint fele (53%) közömbös az eseményt illetően, és sokan az elmúlt évek gazdasági kihívásai miatt is elkerülik a hirtelen ötlettől vezérelt vásárlásokat, még a jelentős árkedvezmények ellenére is.
Online vásárlás dominanciája
A kutatás alapján a vásárlók 44%-a kizárólag az online térben keres akciókat, míg további 34% mind az online, mind a hagyományos boltokban figyel az ajánlatokra. Kifejezetten csak a hagyományos bolti akciókat keresők aránya csupán 8%, ami jól mutatja az online vásárlás dominanciáját, különösen a Black Friday időszakában.
Okostelefonoktól a kávéfőzőkig – mit vásárolnak a magyarok?
A műszaki cikkek iránti kereslet kiemelkedő: a Black Friday vásárlók közel fele tervez okostelefont, tabletet vagy okosórát venni, átlagosan 90 ezer forintot költenek erre a kategóriára. Szórakoztató elektronikai termékek – főleg okostévék – is népszerűek, ahol átlagosan 235 ezer forintos költés várható, míg a háztartási gépek iránti érdeklődés 62%-ot ér el, különösen a kávéfőzők és mosogatógépek esetében.
Kiemelkedő összköltés várható
A vásárlást tervezők átlagosan 195 ezer forintot szánnak a leárazásokra, ami a digitális eszközöket gyakran használó, 4,2 millió fős közönségre vetítve körülbelül 95 milliárd forintnyi tervezett költést jelent. A teljes piacra vetítve, beleértve a nem tervezett vásárlásokat és és azokat is, akik ritkábban használnak a digitális eszközöket, ez az összeg akár a 150-160 milliárd forintot is elérheti.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- Jürgen Klopp a MediaMarkt csapatához igazolt
- Magyarok és a mobilvásárlás
- Íme a leggyakoribb energiatakarékossági tévhitek – és az igazság!
- Bemutatták a MediaMarkt fotópályázatának győztes alkotásait
- Új pénzügyi igazgató a Media Markt Magyarország élén
- Ezek voltak 2023 legkeresettebb műszaki cikkei
- A Wolt Drive és a MediaMarkt ultragyors, kétórás kiszállítást indít
- Mutatunk 10 tippet, amivel kivédhetjük a csalásokat a Black Friday és a Cyber Monday idején
- Az AOC és az AGON by AOC izgalmas Black Friday monitor ajánlatai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.