A mobil interneten még mindig a kommunikáció a leggyakoribb
A Jupiter felmérése szerint a szolgáltatók összbevételének Európában 10 %-át, Ázsiában 20 százalékát az SMS adja. Az USA-ban, mivel az egyes rendszerek nem kompatibilisek egymással, ez az arány jóval alacsonyabb. Az amerikai piacon nemrég megjelent Blueberry és Palm VII sikere viszont arra sarkalja a mobilszolgáltatókat, hogy mielőbb interoperábilissé tegyék rendszereiket. Már az üzleti körök is jelezték, hogy szívesen részt vennének a fejlesztésekben.
A 2,5G és különösen a 3G rendszerek egyre inkább alkalmasak lesznek a nagyobb átviteli sebességre, és olyan új kommunikáció megjelenésével is számolhatunk, mint az apróbb animációk, e-üdvözlőlapok majd később a videó és audió fájlok. Az eMarketer szerint 2001-ben az összes mobilon küldött üzenet (7,89 milliárd értékben) 99 %-a SMS volt, 2005-ben viszont hasonló érték mellett (8,55 milliárd ) már ennek 40 százaléka multimédia üzenet lesz írja az eMarketer.
Kapcsolódó cikkek
- 300 Mb/s-os "Super 3G" szolgáltatást tesztel Japánban az NTT DoCoMo
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Magyar Nemzeti Stand a barcelonai 3GSM Világkongresszuson
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- 5 millió 3G-előfizető Nyugat-Európában 2004 végéig
- Dél-Korea technológiai bemutatója a futball-világbajnokságon
- 3G fejlesztési projekt Finnországban