A Fujitsu beszáll az e-kereskedelmi szoftverfejlesztésbe
Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. június 12. 19:58
A hardvertermékeiről ismert japán óriásvállalat a piacon megszerzett nevét kihasználva kívánja kivenni részét a programpiac egy ígéretes szektorából, az e-kereskedelmi szoftverek fejlesztéséből. Bár a 49 milliárd dolláros vállalat nincs könnyű helyzetben, a zsúfolt piacra saját gépeire előtelepített saját programjaival mégis azonnal betörhet.
A már meglevő, és Japánban már forgalmazott szoftverek igazi piaca az USA, itt most kezdi meg az előrenyomulást a cég, olyan versenytársak ellenében, mint a Microsoft, vagy az Oracle. A Fujitsu azért is az USA-ban szeretne teret nyerni, mert ott nem olyan jelentős a piacrészesedésük, mint Ázsiában, vagy Európában. A Fujitsu a félvezetőktől a lemezmeghajtó-egységekig szinte mindent gyárt, ám a vállalat kezdi felismerni a szoftverek fontosságát. Ezt jelzi, hogy a 2000-es pénzügyi évben 49,6 milliárd dolláros bevételt elkönyvelő cég bevételeinek 37 százaléka a programokból, és a kapcsolódó szolgáltatásokból ált össze.
Kapcsolódó cikkek
- eBay: 50%-kal nagyobb profit egyre kevesebb aukció mellett
- Megkétszerezte profitját, további növekedésre számít a Fujitsu
- Milliárdos bevételt vár új szoftverétől a SaveAs Kft.
- A KarstadtQuelle internetes forgalma átlépte a kétmilliárd eurót
- Axelero Marketline - tavaly 18 százalékkal nagyobb forgalom
- A Fujitsu eladja LCD üzletágát a Sharpnak
- (Net)piaci rekordok
- Rekordok az Amazonnál
- Közös csipgyártó óriásüzemet épít Japánban az AMD és a Fujitsu
- Az Amazon megvásárolta a legnagyobb kínai internetes áruházat