Az MP3.com technológiáját választotta a Pressplay
Zsigó József, 2001. július 19. 19:20
A Universal Music Group és a Sony Music Entertainment által létrehozott Pressplay képviselője ma bejelentette, hogy előfizetés, online zeneszolgáltatásukhoz az MP3.com által kidolgozott technológiát fogják használni.
Mint ismeretes, a Napster működésének bírói korlátozása a fájlcserélő céget olyan helyzetbe hozta, hogy szinte nem maradt olyan zene, amelyet a site-on cserélni lehet. Így gyorsan elpártolt a több tízmilliós rendszeres látogató, akikért most a nagy kiadók versengenek.
A Universal tulajdonosa, a Vivendi Universal, választékának bővítésére és az online businessbe való belépésre gondolva nemrég 372 millió dollárért megvásárolta az MP3.comot, és ez utóbbi hamarosan a Pressplay szolgáltatását is elérhetővé teszi site-járól. A Pressplay szolgáltatását választotta a múlt héten a Microsoft is. Velük szemben áll a hasonló profilú MusicNet, amelyet az AOL-Time Warner, az EMI Group és a RealNetworks hozott létre, s amely őszre tervezi a szolgáltatás beindítását.
Hatalmas sikert könyvelhet el az MP3.com: a bíróság ugyan őt is elmarasztalta és 160 millió dollár jóvátétel megfizetésére kötelezte, de végül is sikerült megnyernie a kiadók bizalmát, akikkel most jól jövedelmező üzletet kötött - írja a Reuters.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptemberre érkezik az olcsóbb és vékonyabb Sony PSP
- YouTube kamera a Sony-tól
- Nagy teljesítményű, ultra-hordozható Sony Vaio noteszgép
- Japánban is rosszul teljesít a PlayStation3
- Digitális tévézésre is alkalmassá tették a Sony PSP-t
- A Sony is a CMOS iparba fektet
- Szlovákia - 1700 új munkahelyet teremtenek a monitorgyárak
- PlayStation 3 Európa: 170 eurót meghaladó ajándék a konzolhoz
- A Sony új PSP-t dob piacra
- Az egekbe szöktek a PS3-eladások az árcsökkenés hatására