PC-gyártók magyar piaci részesedése
Több a Compaq PC, mint az IBM és HP együtt
A PC-gyártók közül a Compaq birtokolja a legnagyobb szeletet a hazai 10 fő feletti cégek személyi számítógépeinek piacán, sorrendben az IBM számít a másodiknak, s a HP áll a harmadik helyen.
Az egyes szegmensekben eltérő a gyártók piaci részesedése. A 300 fő feletti nagyvállalatoknál a Compaq gépei a márkajelzés nélküliekhez hasonlóan egyharmados részt képviselnek, melyet az IBM és a HP követnek. A középvállalatoknál (50-299 fő) a noname gépek már kétharmados részarányt képviselnek, bár a vezető márkásgép-gyártó itt is a Compaq; az IBM és a HP sorrendje viszont megcserélődik. Ezen szegmensben minden tizenötödik PC HP-márkájú, az IBM ezzel szemben a PC-knek csak mintegy 4%-át birtokolja. A 10-49 fős kisvállalatoknál nem meglepő, hogy a drága márkás gépek helyett az alkatrészekből összerakott olcsóbb változatot választják a vállalatok, körükben a személyi számítógépek háromnegyede márkajelzés nélküli.
PC-állomány processzorok szerinti fejlettsége
A legtöbb processzor még Pentium I-es és II-es
Az asztali személyi számítógépek processzor szerinti összetételét kizárólag a nagy- és középvállalati szegmensben vizsgálja a tanulmány. Az 50 fő feletti vállalatok körében a Pentium I és II processzorokkal ellátott PC-k képviselik a legnagyobb részt. A közép- és nagyvállalatok viszonylag fejlettnek mondhatók, mivel a személyi számítógépek egyharmada Pentium I-es (33%), közel kétötöde pedig Pentium II-es (37%), ugyanakkor a Pentium III-as processzor valamivel kevésbé jellemző (18%). 486-os vagy régebbi processzorok csupán 10%-ot képviselnek a szegmens közel 400 ezer PC-jéből.
Forrás: BellResearch & Think Consulting Magyar infokommunikációs jelentés 2001/1
A közeljövőben a BellResearch és a Think Consulting egy több mint 10 részből álló cikksorozat megjelentetését tervezi, amely során a hazai piacon jelen lévő távközlési és informatikai cégek pozícióit kívánják bemutatni az eszközgyártóktól a szolgáltatókig. A cikkeket toplistáknak nevezték el, bár a szerepelők piaci részesedései, pozíciói mellett az adott részpiacra vonatkozóan is rövid, áttekintő elemzést nyújtanak.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT döntéshozók évente csak két-három konferencián vesznek részt
- A fényképküldés lehetősége marginális szempont a mobilvásárlásnál
- Távközlési liberalizáció: kit miért nem érint?
- A mobilbank lehagyja az internetbankot
- Általános bizalomerősödés az üzleti szférában
- Korlátlan időre fizet elő a gyakori internetezők zöme
- Szélessávú internetet
- Netsurvey: Tovább nő az otthon internetezők köre
- Autonóm számítástechnikai fejlesztések az IBM-nél
- Ismét nő személyi számítógépek piaca - Vezet a Dell