Magyar beágyazott szoftver sikere Japánban
A magyar Nobel-díjasok adtak „marketing támogatást” az ITware japán szoftver exportjához. Az elsősorban mobilkommunikációs szoftverek fejlesztésében szerzett sokéves tapasztalatáról ismert ITware kapott megbízást egy mérésadatgyűjtő rendszer szoftverének elkészítésére a japán FB Triangle-től.
A világ minden táján komoly kihívást jelent a különböző távoli mérési adatok feldolgozása és megjelenítése. A gyógyfürdők melegvizes medencéinek hőmérsékletétől, a sí-központokban mért hőmérsékletadatokon át az különböző élelmiszeripari folyamatok méréséig igen változatos területeket használják már a távérzékelő eszközöket. Ezek közös jellemzője, hogy a távoli helyeken érzékelt különböző paramétereket egy központba juttatva könnyen ellenőrizhetővé teszik a külső helyszíneken mért értékeket, legyen szó hőmérő, fénymérő, hangmérő, oxigénmérő, páratartalom vagy egyéb műszer adatairól.
A japán FB Triangle vállalat multifunkcionális mérőműszerek adatainak távoli monitorozását tűzte ki célul, amihez a tajvani Atop Technologies hálózati eszközeit használja. A megfelelő hardveren futó speciális szoftverre is szükségük volt, amelynek létrehozásához magyar partnert választottak.
„Nagy öröm számunkra, hogy szoftverfejlesztő mérnökeink tudását immár japán ügyfelünk megelégedésére is kamatoztatjuk. Egyedi alkalmazásunkkal 13 különböző mérőműszer adatait dolgozzuk fel a távolból, majd tesszük elérhetővé azokat a megrendelőnk helyi hálózatán ill. Internetes szolgáltatásán. A feladat megoldását külön nehezítette, hogy a merőműszerekről pontos specifikáció nem állt rendelkezésre, így azokat a korábbi eszközök kódjából kellett visszafejtenünk” - mondta el Dankó Sándor, az ITware Kft. ügyvezető igazgatója.
„Bámulatos, hogy a magyar tudósok – a nép létszámához képest – milyen kimagasló számban kapták meg a Nobel-díjat. Ezen szellemi potenciál miatt kerestünk magyar szoftveres partnert. Az ITware-t választottuk, és nem csalódtunk: ugyanúgy üzleti megbízhatóság elvét képviselik, akár csak az FB Triange Japánban.
Fontos volt számunkra, hogy olyan megbízható szoftvert készítsenek eszközeinkhez, amely távoli helyeken, kültéren stabilan működik felügyelet nélkül. Miközben a mérőműszerek adatait folyamatosan gyűjti az ITware szoftvere, a kommunikáció esetleges hibáit is javítja és az eredményeket e-mailben is továbbítja a szerverre. Az ITware-rel hosszútávú együttműködést tervezünk.” – jelentette ki Masatoshi Hiroura úr a japán FB Triangle Co. vezetője.
A magyar vállalat sikerének egyik kulcsa, hogy újdonságait nemzetközi szinten is rendszeresen bemutatja. Tavaly a hannoveri Cebiten, az Indiában tartott EBTC és a dubai Gitex kiállításon is jelen volt, legközelebb pedig a barcelonai Mobile Word Congress-en, a világ legnagyobb mobilkommunikációs vásárán állít ki.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar programajánló és mobiltelevíziós platform Barcelonában
- Négy magyar kiállító készül a barcelonai mobil kongresszusra
- Tömeges sms küldő rendszer a Vodafone-nál
- Új, önkiszolgáó vállalati portál
- Magyar újdonságok a közel-keleti GITEX-en
- Mobil TV alkalmazás mobilszolgáltatóknak
- ITware: segítség az elektronikus számlakibocsátásban
- A "négyek" újra együtt a Mobil Világkongresszuson
- Barcelonában mutatkozik be az ITware magyar fejlesztésű közösségi mobiltévéje
- ITware: teljes körű vállalati e-szolgáltatások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.