17 százalékos növekedést produkált tavaly az internetes reklám
Nyilvánosságra hozta a tavalyi reklámköltési adatokat a Magyar Reklámszövetség. Az immár 11. alkalommal elkészített reklámköltés-becslés ezúttal a vállalatok marketing-költése, és nem a médiabevétel alapján alapján mérte fel a hazai piacot, ezért nehéz az összehasonlítás a korábban más módszerekkel történt reklámköltés-becslésekkel, ráadásul új területek is bekerültek a felmérésbe. Ha ez utóbbiakat kihagyjuk, akkor 161,7 milliárdosnak tekinthető a reklámtorta, ami nagyjából megegyezik az előző évi adattal. Kicsit az is bonyolítja a képet, hogy míg korábban a barterbevételek bekerültek a kalkulációba, a szponzorbevételek viszont nem, a mostani számításnál - helyesen - épp az utóbbit tekintették valós reklám-költésnek.
Növekedést igazából csak az internetes reklám tudott felmutatni, mintegy 17 százalékot, az előző évhez képest, és ezzel ez a terület felkerült a dobogó harmadik fokára, közel 16 százalékot hasítva ki az összes reklám-költésből. A reklámtorta legnagyobb szelete - 40% - még mindig a tévés reklámoké, a második - 27,2 százalékkal - a nyomtatott sajtóé, annak ellenére, hogy mindkét terület szűkült.
Az idei várakozásokat felmérő kutatás szerint 2011 mindenben követni fogja 2010 tendenciáit: az internetes reklámnál minden megkérdezett növekedésre számít, a tévés reklámköltések csökkenésének megtorpanását mindössze 17 százalék várja, és ugyancsak több, mint kétharmados többséggel ítélik úgy a válaszadók, hogy csökkenni fog a nyomtatott sajtó, a a közterület és a rádiók reklámhordozó szerepe.
Kapcsolódó cikkek
- Félezer reklámfilmzenéből kiválasztották a legjobbakat
- Nagyszabású T-Home akció
- A Leo Burnett építi a Bookline-brandet
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től
- Egyre kevesebb reklámbevétel marad a hazai online médiában
- Waberer’s reklám a McLaren Mercedeseken
- Online marketing: a display-hirdetések reneszánsza
- Oszd meg, és reklámozz!
- Jól sikerült Facebook-nap az Aréna Plázában
- A "Humanoid" követi nyomon a hangos reklámokat
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.