Online piac - döntő az árösszehasonlítás

forrás Prim Online, 2011. szeptember 21. 10:10

Az elektronikai termékek fogynak a legjobban az online piacon, a kategórián belül a telefonok és a PDA-k a legnépszerűbbek – derült ki a KutatóCentrum E-Shopping Electronics Reportjából. Visszaesett ugyanakkor a CD-k, DVD-k és MP3 lejátszók netes kereskedelme.

Az online vásárlók körében a tavalyi évhez hasonlóan az elektronikai termékek a legnépszerűbbek – mutatott rá a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Electronics Report. Az online vásárlók 47 százaléka vett az elmúlt 12 hónapban valamilyen elektronikai cikket az interneten keresztül. Ez az arány a megelőző évhez képest nem változott, ugyanakkor annak köszönhetően, hogy az online vásárlók száma jelentős növekedést könyvelhetett el, a kategórián belül is nőtt a vásárlók száma. A jövőben ráadásul bővülés várható ezen a területen: a netes vásárlást tervezők több mint fele gondolja úgy, hogy az elkövetkező 1 évben valamilyen elektronikai cikket is be fog szerezni a világhálóról.

A kategória egyébként a könyveket és a ruházati cikkeket előzte meg, és a felmérés adatai szerint ez várhatóan így is marad: a netes vásárlást tervezők 42, illetve 32 százaléka rendelne könyvet vagy ruhát a világhálóról a következő egy évben. „A tavalyi évhez képest a legnagyobb visszaesés a CD-k és DVD-k online piacán jelentkezett. Ennek leginkább az lehet az oka, hogy egyre népszerűbb az online zenehallgatás és a filmek letöltése, a nagy kapacitású hordozható memóriák megjelenésével pedig kezd kimenni a divatból az optikai tárolók használata” – jegyezte meg Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Routert és mikrosütőt is a neten keresünk

Az elektronikai termékeken belül a telefonok és PDA-k (31%), a számítógépek és a hozzájuk rendelt alkatrészek (29%), valamint a háztartási gépek (24%) a legnépszerűbbek. „A kategórián belül tavaly még az MP3, MP4 és MP5 lejátszók foglalták el a harmadik helyet 20 százalékkal, azonban idén már csupán az elektronikai cikket online vásárlók 13 százaléka keresett ilyen termékeket, és ezzel visszacsúsztak az ötödik helyre. Ez többek között az okostelefonok terjedésének köszönhető, amelyek egyre inkább átveszik az egyéb eszközök – így például a zenelejátszók, GPS-ek vagy fényképezőgépek – szerepét” – mondta el a KutatóCentrum szakembere.

Az elsősorban számítástechnikai és műszaki cikkeket, valamint háztartási cikkeket összegyűjtő árösszehasonlító oldal, a Depo.hu adatai alapján az is látható, hogy az egyes termékcsoportokon belül melyek a legnépszerűbb termékek. A 2011 nyári adatok szerint a számítógépes kiegészítők közül például a legtöbben routert és merevlemezt kerestek a neten, míg a háztartási eszközökön belül a top3 termék a mosó- és szárítógép, a hűtő és a mikrohullámú sütő volt.

Döntő az árösszehasonlítás


Az elektronikai cikket online vásárlók az átlagosnál nagyobb arányban említették az interneten keresztül történő vásárlás előnyeit, leginkább az árak és a termékek összehasonlíthatóságát értékelték többre az átlagnál. Ennek köszönhetően az árösszehasonlítás az online vásárlás kényelmessége mellett a második leggyakrabban említett előny volt a körükben. „Ez nem meglepő, hiszen az elektronikai cikkek jellemzően nagyobb értékű termékek, így többet spórolhatunk, ha megtaláljuk a legjobb ajánlatot – emelte ki Györfi Anna. – A korábbi felmérések alapján ismertük ennek a jelentőségét, emiatt a kutatásban a műszaki cikkek árusításával foglalkozó nagyobb webáruházak mellett az árösszehasonlító oldalak ismertségét és látogatottságát is vizsgáltuk.” A teljes tanulmányt, amely az említett adatokat is tartalmazza, a KutatóCentrum értékesíti.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01