Magyarországon is exponenciálisan terjed az ingyenes tartalomkezelő
Beszámoló a Drupal Hétvégéről
Nagy érdeklődés mellett zajlott az immáron 6. alkalommal megrendezett Drupal Hétvége, ahol a nyílt forráskódú, ingyenesen elérhető tartalomkezelő rendszer soron következő újdonságairól is szó esett. A Drupal rendszert becslések szerint Magyarországon több mint 7 ezer szervezet használja, a soron következő, 8-as verziószámú tartalomkezelő fejlesztésének irányításában magyar szakemberek is részt vesznek.
„Ma már nem kell magyarázni egy cégnek, hogy miért jó választás a Drupal” – hangzott el a Drupal Hétvége 2011 rendezvény üzleti kerekasztal beszélgetésén. Két-három évvel ezelőtt ez még kérdés volt, mára azonban a megrendelők úgy gondolják, hogy a Drupalra alapozva könnyen fejleszthető, fenntartható és minőségi megoldáshoz juthatnak, s hazánkban ez összesen több mint 7 ezer referenciát jelent.
A fejlesztőket és az érdeklődőket megcélzó hazai rendezvényen közel 200 résztvevő jelent meg, hogy megismerje a legújabb fejlesztési irányvonalakat és a legjobb gyakorlatokat. Az előadók így többek közt bemutatták a Drupal következő, 8-as verziójában várható újdonságokat. Jelentős változás várható például a jogosultságkezelésben, mely elsősorban a működési logika és az ergonómia javítását célozza. A nemzetközi szinten zajló munka oroszlánrészét egyébként magyar fejlesztő, Kléri Bálint végzi, akit Négyesi Károly mentorál.
Szintén hazai szakember, Hojtsy Gábor felügyelete mellett zajlik a nyelvkezelés továbbfejlesztése, ennek köszönhetően sokkal könnyebbé válik a többnyelvű oldalak létrehozása és működtetése. „A Drupal 8-ban ezen kívül alapértelmezetté válik a HTML 5-ös szabvány támogatása, az éles és fejlesztési verzió közötti átállást hatékonyan megvalósító konfigurációmenedzsment, valamint a mobileszközökre történő optimalizálás is” – ismertette a várható újdonságokat Palócz István, a Drupal Hétvége főszervezője, az Integral Vision Kft. tanácsadója.
Üzlet az ingyenességben, ingyenesség az üzletben
Idén első alkalommal került sor a nyílt forráskóddal és a Drupallal kapcsolatos üzleti lehetőségeket firtató kerekasztal beszélgetésre, Drupallal dolgozó, Drupalra fejlesztő magyar cégek részvételével. „A Drupal mellett nem pusztán a szabadon felhasználhatóság szól, hiszen egy biztonságos, modulárisan felépített, gyorsan bővíthető rendszerről van szó. A tartalomkezelő azért is népszerű, mert – szemben az egyedi megoldásokkal – nincs meg az a kockázat, hogy a fejlesztői csapat távozásával újra kell építeni mindent. A cégek azt is felismerték, hogy a Drupalhoz több ezer olyan kiegészítő érhető el, ami kész megoldást biztosít egy-egy konkrét problémára, így jelentősen csökkenhet a fejlesztési idő” – mondta a kerekasztal beszélgetést moderáló Kulcsár Zsolt, az Integral Vision ügyvezetője.
Hajas Tamás, a konferencia szóvivője hozzátette, a Drupal alapú webhelyek száma világszinten exponenciálisan növekszik, az Acquia adatai szerint 2010-ben a weboldalak 1, míg 2011-ben már 2 százalékát Drupal motor hajtotta. A növekedés egyébként Magyarországon is exponenciális, a kerekasztal résztvevői számára egyre több munkát ad a Drupal alapú weboldalak, webalkalmazások létrehozása, testre szabása és üzemeltetése. Ezért is érzi fontosnak a szervezőbizottság, hogy a soron következő nagyobb tavaszi rendezvényig is tartsanak havi rendszerességgel Budapesten és több vidéki városban is Drupal Használói Találkozókat, ezzel is segítve, hogy minél többen megismerhessék és kiaknázhassák a Drupal rendszerben rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó webcím:
http://drupal.hu/konferencia/2011
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.