Azonnali problémamegoldással az elégedettebb ügyfélért
Többszörösen megtérülő call centeres beruházás a webes self-service területén
A cégek számára egyszerre válik lehetővé webes önkiszolgáló rendszerük (pl. webáruházuk vagy online ügyfélszolgálatuk) optimalizálása és az eladásösztönzés hatékonyságának javítása egy webes interakció elemző szoftvernek köszönhetően. A hazánkban a NET’54 Üzleti Kommunikáció által forgalmazott programmal valós időben nyomon követhetők az ügyfelek honlapon végzett tranzakciói, és a webes lemorzsolódás csökkentése mellett lehetőség nyílik a kereszt- és felülértékesítésre is.
A céges honlapokon indított sikertelen tranzakciók komoly problémát jelentek a vállalatok számára: a bevételkiesés mellett növelik az ügyfelek elégedetlenségét és frusztrációját, és így jelentősen csökkentik a visszatérés esélyét, az esetek túlnyomó többségében anélkül, hogy a cég ennek tudatában lenne. Erre jelent megoldást a hazánkban a NET’54 Üzleti Kommunikáció által forgalmazott NICE Web Interaction Analytics, mellyel nagymértékben növelhető az internetes önkiszolgáló funkciók (self-service) hatékonysága.
A NICE nemrégiben kiadott nemzetközi kutatása szerint a céges honlapokon indított sikertelen tranzakciók után – legyen szó akár vásárlásról vagy ügyintézésről – az internetezők több mint fele a telefonos ügyfélszolgálathoz fordul segítségért. A webes interakciót elemző program lehetővé teszi a call center ügyintéző számára, hogy a beérkezett hívással egy időben végigkövesse az adott ügyfél honlapon végzett tevékenységét. A rendszer automatikusan azonosítja, hogy a telefonáló éppen hol tartott a folyamatban, és ezt az információt azonnal elérhetővé teszi az ügyfélszolgálatos számára is. „Így a call center munkatársának nem kell pontról pontra végigkérdeznie, hogy az ügyfél mit csinált eddig, és hol akadt el, hanem képes egyből reagálni a problémára, és segítséget nyújtani. Ezáltal az ilyen jellegű hívások esetében jelentősen lecsökken az átlagos kezelési idő, és az ügyfelek is úgy érzik, hogy személyre szóló kiszolgálásban van részük” – magyarázta Ifj. Karászi József, a NET’54 Üzleti Kommunikáció ügyvezetője.
Az értékesítést is segíti a call centeres fejlesztés
A webes interakciókat elemző szoftver statisztikáiból kinyert adatok hosszú távon hozzájárulnak az adott weboldal felhasználóbarát optimalizálásához is, mivel megmutatják, melyek azok a tipikus pontok, melyeknél az ügyfelek rendszeresen elakadnak, és hogy ezeket milyen hiányzó információk okozzák. Így a honlap-optimalizálással egy időben a call center működési költségei is lefaraghatók, a javításoknak köszönhetően ugyanis jelentősen csökken az ügyfélszolgálatra beérkező hívások száma is.
„A felhasználóbarát honlap-kialakítás mellett az eladásösztönzésben is jelentős szerepe lehet a szoftvernek, hiszen egy valós idejű beszédelemző programmal összekapcsolva lehetőség nyílik arra, hogy a call centeres számára azonnal további szolgáltatás vagy termék kiajánlási ötleteket jelenítsünk meg” – tette hozzá Ifj. Karászi József. A program ugyanis mesterséges intelligenciájának köszönhetően elemzi a korábban végrehajtott webes interakciókat, valamint az éppen folyó telefonos beszélgetésben elhangzó értékes információkat, majd ezek azonnali kiértékelése alapján kizárólag olyan új szolgáltatás- és termékcsoportokat dob ki az ügyfélszolgálatosnak, melyek nagy valószínűséggel érdekelhetik az éppen vonalban lévő vásárlót.
Kapcsolódó cikkek
- A legjobb call centereket díjazták
- Budapest Calling: az ügyfélszolgálati iparág kiállítása
- Budapest Calling: Nemzetközi call center szakkiállítás októberben
- Ingyenes tanulmány a hatékony call center üzemeltetéséről
- A Synergontól igazolt át a NET’54 új kereskedelmi igazgatója
- Gép ésszel az ügyfélszolgálatokon
- Toshiba Call Center: technológiai segítségnyújtás bárhol, bármikor
- Ügyfélelemzés mesterséges intelligenciával
- Az ügyfél és az ügyintéző közötti érzelmi kommunikációt is elemzi a Nextent rendszere
- Bezárja majdnem minden második call-centerét a Deutsche Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.