A felhasználói élmény felpörgeti az NFC terjedését
A Mobiltárca Szövetség konferenciája átfogó képet adott az új technológiáról és szolgáltatásairól
A Mobiltárca Szövetség konferencia keretében mutatta be a közel, érintésnélküli kommunikációban rejlő lehetőségeket, ezek piacra gyakorolt hatásait, illetve a hazai ökoszisztéma helyzetét, fejlődését. A szakmai rendezvény minden eddiginél alaposabban járta körbe az NFC bevezetésével kapcsolatos technológiai, gazdasági és biztonsági kérdéseket. A szövetség tagjai megerősítették abbéli szándékukat, hogy a jövő év elejétől a mobiltárca szolgáltatás elérhetővé válik Magyarországon.
A budapesti konferencián több meghatározó hazai bank is képviseltette magát, amelyek közreműködése létfontosságú az ökoszisztéma felépítéséhez. Az NFC segítségével a pénzügyi tranzakciók mobilizálódhatnak, a plasztikkártyák beköltözhetnek az okostelefonba. Egy év múlva már több mint félmillió ilyen telefon lesz a hazai előfizetők kezében, amelyekkel legalább 20 ezer helyen lehet majd fizetni. Ezzel Magyarország – Lengyelországot követően – az elsők között lesz Európában, ahol a mobiltárca szolgáltatások elindulhatnak. Az első „éles” használatra még idén év végén sor kerül, a fogyasztók számára pedig 2013 első negyedévében válik elérhetővé a szolgáltatás.
A tömeges piaci használathoz kialakult ökoszisztéma szükséges, azaz a technikai és technológiai folyamatok kidolgozása mellett, olyan területeken is meg kell találni a közös nevezőt, mint az egységes szabványok, illetve biztonsági protokollok.
A Mobiltárca Szövetség június 12-én rendezett konferenciáját követő kerekasztal beszélgetésen az NFC technológiával és a tömeges alkalmazásával kapcsolatosan felmerülő kérdéseikre is választ kaphattak a részt vevők. A szakmai közönség számára egyértelmű lett, hogy eljött az NFC ideje, a technológia készen áll a kereskedelmi célú bevezetésre. A hazai kereskedelmi bevezetés sikeréhez pedig az iparági szereplők hatékony együttműködése és a fogyasztók tájékoztatása, edukálása a következő időszak egyik legfontosabb feladata.
A konferencia előadói voltak:
Pukler Gábor, Mobiltárca Szövetség
Vilmos András, Stolpan Kutatási és Technológiai Egyesület
Lisal David, OberthurTechnologies
Országh Örs, Magyar Telekom
Forrai Péter, OTP
Párkányi Péter, Mastercard
Hovanyecz Norbert, SuperShop
Lemák Gábor, Mobiltárca Szövetség
Kapcsolódó cikkek
- Ugrásszerű növekedést vár a Telenor a gépek közötti kapcsolatok terén
- iPhone-nal az egészségért: innovatív egészségügyi mérőeszközök a T-Mobile-nál
- Sportos „csomag” az igazi rajongóknak a T-Home-tól
- "Okoskutak" javíthatják a vízellátást Afrikában
- 50 új blogalkalmazás a Windows Phone Piactéren
- Hogyan felügyelje egy vállalat mobil eszközeit?
- Új, egyedi felhasználói felület LG okostelefonokra
- Tíz készülék tíz forintért a Telenornál
- A Tesco Mobile nem hárítja át a távközlési adót ügyfeleire
- Új Logitech napelemes billentyűzet Mac, iPad és iPhone eszközökhöz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.