Sorra buktatja le a korrupt hivatalnokokat az internetező közösség Kínában
Az elmúlt hónapokban korrupt és szexbotrányba keveredett hivatalnokok tucatjait buktatta le az internetező közösség Kínában - a szakértők szerint ugyanakkor szigorúbb szabályozás szükséges a korrupció elleni harc sikeréhez.
Szeptemberben ők buktatták le például Ja Ta-cajt, Senszi tartomány munkavédelmi hivatalnokát aki az internetre felkerült fényképeken látható tucatnyi luxusórája és drága kiegészítői miatt lett gyanús. Októberben Caj Pinről, Kanton város egyik kerületi vezetőjéről derítették ki, hogy ő és családja összesen 22 ingatlannal rendelkezik, ami nem származhat Caj rendes fizetéséből. Novemberben Csungking egyik kerületi pártvezetőjéről szivárogtattak ki szexvideót, majd a santungi kormányzat mezőgazdasági irodájának vezetőjének, Tan Ceng-tönek szeretőjéhez írt levele vált nyilvánossá. Legutóbb pedig a Hszincsiang-Ujgur Autonóm Terület egy rendőri vezetőjéről derült ki: egy ikerpárt tart szeretőkként, akiknek lakását hivatali kiadásként számolja el.
A korrupt hivatalnokok elleni "vadászat" a blogokon, hírportálokon, üzenetküldő oldalakon és a mikroblogokon is folyik, s minden valószínűséggel a jövőben sem fog alábbhagyni. Az internetes közösségnek ugyanakkor - bár tagadhatatlanul igen nagy segítséget nyújt a nyomozó szerveknek - korlátozottak a lehetőségei a korrupció ellenes küzdelemben - mondta a kínai Cajhszin magazinnak Li Tuo, a kormányzati tudományos társaság professzora. Pusztán az online közösség elszántsága nem képes tisztább vezetést eredményezni - véli Li. Az új pártvezetőknek intézményi lépéseket kell tenniük a korrupció visszaszorításáért, erre példa lehet többek között a hivatalnokok vagyonnyilatkozat megtételére való kötelezése.
A sina.com hírportál témával kapcsolatos cikke arra emlékeztet: a feltételezésekre alapuló vádak hibahatára széles, így óvatosabban kellene az internetre felkerülő információkkal bánni. Példa erre Li Jün-csing, egy Kuangcsou tartománybeli nyugdíjas mérnök esete is, akit nemrég azzal vádoltak meg, hogy kenőpénzekből összesen 24 házat vásárolt magának. A férfi a vádakat követő vizsgálat során tisztázta magát, a pletykák következtében viszont személyes adatai kerültek nyilvánosságra, és hírneve is csorbát szenvedett.
Kapcsolódó cikkek
- Dolgoznak az "online feljelentők"
- Vállalatok számítógépeit figyelnék Kínában
- Több mint 200 millió 3G előfizető Kínában
- Újabb hivatalnokot buktattak meg "online megfigyelők" Kínában
- Egymilliárd kínai mobiltelefon kerül külföldi piacra az idén
- Műholdakat vetnének be az erdősítések nyomon követésére Pekingben
- Milliárd felett a mobilelőfizetők száma Kínában
- Rekordbevételt hozhat 2012 a kínai internetes videópiacon
- 800 millió internetező, 1,4 milliárd mobiltelefon 2015-ig Kínában
- Online lapok zsaroló álriportereit tartóztatták le Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.