Google: a keresési eredmények mesterséges rangsorolása jogszerű
Megszüntette a Google elleni, csaknem két éve tartó vizsgálatot az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), mert arra a megállapításra jutott, hogy a cég a keresési eredmények rangsorolásával nem sértette meg sem a trösztellenes, sem a verseny korlátozását tiltó szabályokat - közölték pénteken az amerikai napilapok.
A vetélytársak, köztük a Microsoft, azt kifogásolták, hogy feltételezésük szerint a Google keresőmotorjainak algoritmusa prioritást biztosít a cég saját szolgáltatásainak. Az FTC öt biztosa egyhangú szavazással hozta meg döntését. Lapkommentárok szerint a Google ezután tovább erősítheti dominanciáját az interneten a konkurenseivel szemben, de a cég által bevezetett innovációk hasznosak lehetnek a fogyasztók számára a keresésükre beérkező gyorsabb, jobb és értékesebb válaszok révén.
A Google ugyanakkor önként - de jogilag nem kötelező érvénnyel - vállalta, hirdetési rendszerét használók számára megkönnyíti, hogy a hirdetési felületén beállított kampányokat exportálják. Így a Google hirdetési rendszerében, az AdWords-ben beállított online hirdetési kampány beállításait a hirdetők könnyen át tudják vinni más reklámozói plaftormra. A cég abba is beleegyezett, hogy megoldást talál azokra a kifogásokra, amelyek szerint visszaél azokkal a mobilkészülékes szabadalmakkal, amelyekre a Motorola Mobility megvásárlásával tett szert.
A vetélytársak most a Google ellen az Európai Unió által folytatott, hasonló vizsgálatban bíznak. Michael Jenningsnek, az Európai Bizottság szóvivőjének pénteki bejelentése szerint az FTC döntése nem befolyásolja az európai eljárást.
A Google tavaly júliusban ismertette a bizottsággal nem hivatalos megállapodási javaslatát. Az EU "kormánya" december 18-án egyhónapos határidőt szabott a cégnek, hogy kidolgozza a rendezésre vonatkozó. Ha a Google nem orvosolja a panaszokat és elmarasztalják, akkor akár a bevételének 10 százalékát jelentő - mintegy 4 milliárd dolláros - bírság kifizetésére is kötelezhetik.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb pofont kapott a Google Kínában
- Pinkie Pie 60.000 dollárért feltörte a Chrome-ot
- Ismert brit zenészek nyílt levele az illegális letöltések ellen
- Feláldozzák a pontosságot a gyorsaság oltárán - Gyakran hibáznak a keresőmotorok (2. rész)
- Feláldozzák a pontosságot a gyorsaság oltárán - Gyakran hibáznak a keresőmotorok (1. rész)
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Max Mosley harcba szállt a Google-val
- Már mindenki számára elérhető a Google+
- A Google teszteli az új találati oldalt
- Chrome 11 beta: a szó se száll el
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.