„Csakeredeti”: játékos informatikai vetélkedő diákoknak
A „Csakeredeti” programban 10-21 év közötti fiatalokból álló, maximum 4 fős csapatok tehetik próbára tudásukat az informatika, a legális szoftverhasználat és szerzői jogi kérdések területén, aminek révén ők és tanáraik számos ismerettel gazdagodhatnak e témákban. A megmérettetést elsőként tavaly rendezték meg 126 csapat és 1753 játékos részvételével, az első helyezést pedig a Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Központ (HISZK) Gregus Máté Tagintézményének tanulói szerezték meg.
A vetélkedő résztvevői által adott válaszok megerősítették azt a tapasztalatot, hogy a fiatalok a digitális tartalmakat (szoftvereket, filmeket, zenéket) elsődlegesen illegális úton szerzik be. 10-ből 8 válaszadó úgy vélte, hogy a legális szoftver beszerzésének elsődleges forrása az internet, a torrent oldalak. A játék legfontosabb eredménye az volt, hogy az utánanézést igénylő feladatokon és az órai beszélgetéseken keresztül rengeteg fiatal értékrendjében sikerült helyreállítani a szerzői jog fontosságát és tiszteletét. A visszajelzések alapján a játék nem korlátozódott az internetes kérdőív kitöltésére. A tanárok, trénerek bevitték az órákra a „Csakeredeti”-feladatokat, és izgalmas párbeszédek során, a diákokkal, civilekkel közösen vitatták meg a kérdéseket, és együtt keresték meg a válaszokat.
Az idén február és május között zajló játékban a tavalyi évhez képest az érintett témák köre bővült: ezúttal a szerzői jogokról, termékhamisításról, a legális szoftverhasználat előnyeiről és az illegális használat következményeiről, valamint a biztonságosabb internetezésről tudhatnak meg többet a résztvevő fiatalok. A „Csakeredeti” program céljai összhangban vannak a február 5-én megrendezett Biztonságosabb Internet Napja (Safer Internet Day) célkitűzéseivel, amely az interneten leselkedő veszélyekre kívánja felhívni a fiatalok, szülők és pedagógusok figyelmét.
A játék első fordulójára a legfeljebb négyfős csapatok 2013. március 8-ig jelentkezhetnek a www.csakeredeti.hu oldalon található adatlap kitöltésével, és a témához kapcsolódó kérdések megválaszolásával. A tökéletes választ adó, maximum 32 csapat között folytatódik a verseny: a március 9. és április 8. között zajló második fordulóban alaposan kidolgozandó feladatokat kapnak. A legjobb négy csapatot ennek eredménye alapján szakmai zsűri választja ki; jutalmuk anyagi hozzájárulás házi programjaikhoz, például osztálykirándulásaikhoz. Az eredményhirdetés 2013. április 26-án lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Windows Phone Code Camp: fiatal fejlesztők versenye
- Kihirdették a Microsoft „Meséltech. Beleszövitech. Nyertech.” pályázat győztesét
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Microsoft
- Interaktív számítógépes oktatóprogramokat kapott az Állatkert
- Beleszövitech? Nyertech!: Kreatív pályázatot hirdet a Microsoft
- Újabb befektetésekre készül a Microsoft Magyarországon
- Új DPE Lead és KKV-területért felelős vezető a Microsoft Magyarországnál
- Közép-Kelet Európa legjobb informatikai fejlesztése a Telemedbook
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- A T-Systems lett az év Microsoft-partnere
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.