Miért optimalizáljuk mobilra honlapunkat?
A Netkutatások egyik friss infografikájából kiderül, hogy tengerentúlon egyre többen neteznek mobilról, így egyre szükségszerűbbé vált lépést tartani a trendekkel. Hazánkban sincs ez másképp: az okostelefonok térhódításával megváltoztak a böngészési szokások is.
Ennek ellenére sokan nem tartják fontosnak, hogy oldaluk minden fajta készülékről könnyen elérhető legyen, nem számolva azzal, hogy a nem megfelelően optimalizált weboldal esetében az emberek könnyen elhagyhatják az oldalt.
Az adatok szerint 2012 végén Amerikában a telefonok többsége okoskészülék volt, és a digitális forgalom 8%-a okostelefonról és táblagépről érkezett. Egyre nőtt azok száma is, akik például vásárlásaikat is készülékükön intézték: 2010 óta 12%-kal, de 2015-ig bezárólag további 13%-os növekedést várnak, ami azt jelenti, hogy addigra már a felhasználók 43%-a bonyolítja vásárlásait online.
Talán elcsépelt gondolatnak tűnhet, hogy a mobil átveszi a PC és a laptop helyét, de ezt mindenképpen érdemes kihangsúlyozni, ugyanis egyre több országban vándorolnak mobilra az emberek. Meglepő, de a fejlődő országokban jelentős azok száma, akik csak mobilon vannak jelen. Míg az USA csupán 23%, addig Egyiptomban a legmagasabb (70%), majd őt követi Ghána 55%-kal és India 59%-kal. Még Európában sem jellemző ez a trend, az Egyesült Királyságban a felhasználók 22%-a mondható „csak mobil”-használónak.
Azért akármennyire is nő az okostelefon penetráció, kor szerint jelentős eltéréseket tapasztalhatunk. A fiatal generáció körében népszerűek a legújabb készülékek, itt is magasabb a már dolgozók aránya. 65 év felett pedig már azt mondhatjuk, elenyésző azok száma, akik ilyen készülékkel rendelkeznek.
Az okostelefonok tulajdonosaira jellemző, hogy többet keresnek, mint azok, akiknek hagyományos telefonjuk van. Ezt jó ösztönző tényező lehet a weboldalak tulajdonosai számára, hiszen a potenciális vásárlóközönség részét képezhetik sok esetben.
És hogy miért navigálnak el egy normál weboldalról, ha mobilon böngésznek? Aki már találkozott ilyen helyzettel, tudja jól, hogy az oldalak szélessége jóval meghaladja mobilképernyő szélességét, sok esetben még fektetett nézetben is. A másik fontos szempont, hogy ezek az oldalak egyáltalán nem tekinthetők – hogy így fogalmazzak – hüvelykujjbarátnak, ami egy érintőképernyős telefon esetében jócskán megnehezíti a dolgunk amellett, hogy rontja a felhasználói élményt.
Forrás: Netkutatások
Kapcsolódó cikkek
- Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése
- Samsung Galaxy S III Mini és Galaxy Note II a Vodafone-nál
- Samsung Galaxy Note II a Telenor kínálatában
- ASUS PadFone 2: Négymagos okostelefon-tablet
- Sony Xperia T és J okostelefonok és új Xperia Tablet S
- Huawei Ascend P1 és Huawei MediaPad 7 Lite
- Sony Xperia T, Xperia V, Xperia J okostelefonok és Xperia Tablet S
- Gyerekjáték megfertőzni a hazai vállalati táblagépek és okostelefonok közel felét
- Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE kedvezménnyel a T-Mobile-nál
- Vodafone Navigation Hungary: iGO primo alapokon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.