Kiemelt figyelmet a kiemelt hozzáféréseknek!
Összetett problémák: Anonimusok, beépített jelszavak és monitorozás
Gyakran előfordul, hogy az egyszerűség kedvéért nem rendelnek hozzá minden egyes szakemberhez egy privilegizált fiókot, hanem mindenki egyetlen, nem nevesített hozzáféréssel dolgozik. Ez fokozott veszélyt hordoz magában, hiszen így nehezen követhető, ki milyen tevékenységet végzett a hozzáférésen keresztül. Ilyen esetben megoldást jelenthet a hozzáférések megosztása és adminisztratív védelemmel történő körülbástyázása. Ám még a megfelelően megosztott és nevesített hozzáférések esetében is szükséges az erős kontroll, beleértve a használat utáni kötelező jelszóváltás kikényszerítését, vagy a hozzáférés kiosztását megelőző, előzetes jóváhagyatást.
Szintén odafigyelést igényelnek az alkalmazásokba beépített jelszavak, amelyekkel a legtöbb esetben csupán a telepítéskor foglalkoznak a szakemberek. Az installáláskor megadják a szükséges jelszót, majd a későbbiekben nem módosítják azokat idő vagy energia hiányában, kockáztatva ezzel a biztonságot. Ugyanilyen fontos az adminisztratív tevékenységek monitorozása és nyomon követése, akár valós időben is, hiszen ennek hiányában csak későn, vagy egyáltalán nem értesülnek az illetékesek a kiemelt felhasználó téves vagy rosszindulatú aktivitásáról.
A megoldás csomagban érkezik
A fenti problémákra egyben kínál megoldást a Noreg Kft által forgalmazott Cyber-Ark Privileged Identity Management Suite. A vállalati szintű, egységes házirendeken alapuló rendszer segítségével egyszerűen felügyelhetők, naplózhatók és biztonságossá tehetők a privilegizált hozzáférések és a kapcsolódó tevékenységek, a helyszínen és a felhőben egyaránt. Ennek köszönhetően a külső és belső fenyegetések elhárításához, valamint az érzékeny adatok védelméhez is hozzájárul a termék. A megoldás megbízhatóságát jól mutatja, hogy a Cyber-Ark szoftverét használja a Fortune által a legbefolyásosabbnak ítélt száz cég több mint 35 százaléka, és a világ tíz legnagyobb bankja közül hét is ezt a gyártót választotta.
Növekvő hangsúly
A Noreg tapasztalatai azt mutatják, hogy a felelős vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kiemelt felhasználók kezelésére, jelenleg éppen két nagyvállalatnál dolgoznak a Cyber-Ark bevezetésén. Egy telekommunikációs cégnél közel 70 szervert vonnak be a termék hatásköre alá az első ütemben, elsősorban a jelszavak kezelésére koncentrálva. A későbbiekben a monitorozási funkciót is kihasználja majd a vállalat. A másik ügyfél pedig egy pénzügyi szervezet, ahol minden kritikus szerveren bevezetik a megoldást, és a jelszókezelés megvalósítása mellett üzembe helyezik a monitoring rendszert is.
Kapcsolódó cikkek
- Nem okozott komoly kárt az izraeli internethálózatban a meghirdetett kiberháború
- Izraelben egy vasárnapra bejelentett kibertámadásra készülnek
- Kockázatos játék a nem biztosított wifi hálózatok használata
- Idén is Ethical Hacking konferencia
- Magyarok a világ hálózatbiztonsági élvonalában
- Kibertámadás-elhárító különleges osztagot állított fel a tokiói rendőrség
- OrchIDEA: komplex hitelesítési megoldás a Noregtől
- Noreg: egyre több támadás éri az adatbázisokat
- Átfogó, „felülről érkező” védelem a teljes virtuális környezetre
- A mobil biztonság a vállalati IT-szakemberek új buzzword-je?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.